boiler koppeling hout en olie: kaart en diagram

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/02/11, 22:07

Ik ben helemaal in fase met looping wat betreft het principe om een ​​programmeerbare kamerthermostaat in het circuit op te nemen, en die circulatiepompen A en C zou aansturen.
Dankzij dit goedkope toestel kunt u een verlaging van de T° nacht programmeren, wat u een aanzienlijke besparing zal opleveren, zowel op hout als op stookolie, met bovendien een winst in comfort (beter slapen) en gezondheid. De economie betaalt de kosten en nog veel meer vanaf de eerste winter.

Inderdaad, zolang het water bovenin de tank warmer is dan het retourwater, lijkt het mij interessant om de tank in kringloop te houden.

nog één ding: Circulatiepomp C hoort daar niet te zitten, maar op de radiatorlus. Uw opstelling is voor een 1-weg V4.
0 x
stoa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/02/11, 13:00
x 1




par stoa » 19/02/11, 21:46

Philippe, kun je een schema bijvoegen?

Arthur
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/02/11, 20:00

Je schema is over het algemeen goed als je in een seriële modus wilt blijven, gewoon de circulator C wordt bij A geplaatst (of je vervangt A door een grotere en je elimineert C). Het belang van een seriële montage is discutabel, iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Naar mijn mening verliest de 1000L-ballon zijn veiligheidsnut omdat de ketel al de rol van buffer vervult.

https://www.econologie.info/share/partag ... ESPXWM.pdf

Voor de houtketel is het beter om een ​​thermovar te hebben, 65° is een klassieker die op voorraad is bij de groothandel. De circulatiepomp draait van 50° om de T° van de ketel te homogeniseren. Maar als je een kit hebt, moet dat er allemaal in zitten, samen met de terugslagklep.

Om de V3V-omschakel-T° onafhankelijk te kunnen instellen, moet dit samenstel het doen.
Beeld
0 x
stoa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/02/11, 13:00
x 1




par stoa » 27/02/11, 21:13

Dank je, Philip
Ik zal dit navragen bij mijn verwarmingsinstallateur.
0 x
F Moreau
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 05/11/17, 16:14
x 1

Re: Koppeling hout- en brandstofketel: plan en diagram




par F Moreau » 07/11/17, 09:34

Hallo Eco's
Mijn setup heeft iets soortgelijks:
Wij hadden een buderus stookolieketel + (middel)buffertank en tapwatermengeling
In de woonkamer hebben we een Lohberger houtkachel met CV ketel geplaatst,
De verwarmingsmonteur heeft hem in serie gezet met de ketel, die in serie staat met de ballon,
EN stopte het in alsof het zonne-warm water was

Aangezien we vooral hout stoken en de ketel uit laten staan, hebben we alle nadelen:
Voordat je een lauwwarme radiator hebt duurt het een eeuwigheid, het warm tapwater is nooit heet, en aangezien de olieketel "meester" is als de houtkachel water stuurt dat te heet is voor de ketelstand, dan neemt het geen water meer op, dus moet je de olieketel op de bodem afstellen, maar uit, anders is de hete retour te heet en koelt de ketel niet meer voldoende af, kortom cata

Overwogen oplossing:
- niet meer de houtkachel als zonneboiler in de ketel zetten, het hout is autonoom, de installatie draait ongeacht wat er aan staat en zet dan de mazoutketel alleen in nachtstand, lage temp.
- voeg een drieweg toe die de ketel zou omzeilen om het water van de houtkachel rechtstreeks in de radiatoren te sturen tot 70 graden, het water boven deze temperatuur, het water zou in de ketel gaan en vervolgens in de ballon voordat het in de radiatoren gaat
Voordelen, reactieve radiatoren, als ik houtblokken in de woonkamer leg warmt het elders net zo snel op
Nadelen het warm tapwater is lauw (ik voeg een elektrische boiler toe voor het tapwater

Bijgevoegd diagram, natuurlijk heeft het alle beveiliging op de rug van het Löhberger-volk (hier niet getoond,
De vraag heeft betrekking op de drie manieren, mogelijke retouren en aansluitingen van de verschillende circulatiepompen momenteel drie: één die stookolieketel en ballon verbindt, één die poel en ketel verbindt en één voor de radiatoren, met de drie manieren is het de circulatiepomp houtkachel die naar de radiatoren zou sturen (zou hij gaan?), wat als hij tegelijkertijd draait met de andere circulatieradiator

Nou, alvast bedankt

Fr
toebehoren
IMG_7807.PNG
IMG_7807.PNG (444.05 KiB) 4910 keer bekeken
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 238-gasten