boiler koppeling hout en olie: kaart en diagram

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 08/02/11, 12:43

Hallo,

Na het denken, denk ik dat ik het principe van verwarming begreep.
Helaas kan men in zijn systeem het circuit van de radiatoren alleen verwarmen als de buffertank erg heet is, wat niet raadzaam is omdat men de door het hout geproduceerde calorieën niet optimaliseert (onder 80 ° C één niets doen !!)

Ik stel de aanpassing voor volgens het volgende diagram:

Thermovar (essentieel) op de houtketel (zorgt voor de regelmaat van de stroming en levensduur van de ketel)

Verwarming functie:
Regeling van de hoofdcirculator A door thermostaat (het is noodzakelijk om er een te hebben)
Afhankelijk van de temperatuur aan de bovenkant van de buffertank, wordt er al dan niet voor gekozen om het circuit te voeden (positie van de V2-klep die wordt geregeld door de thermostaat, bijvoorbeeld ingesteld op 40 ° C)

Tapwaterfunctie en onderhoud van de ketelolietemperatuur gewaarborgd door de ketelregeling, onafhankelijk van de rest (calorstat bij 60 ° C als dit voldoende is)

Beeld

Om het tapwater (en dus de olieboiler aangezien de binnentank zich in een waterbad bevindt) rechtstreeks door de buffertank en / of de houtketel te verwarmen, zijn er andere temperatuurvoorwaarden nodig, maar naar mijn mening is het een andere onafhankelijke regelgeving (we komen er later op terug)
Zijn we het al eens met het verwarmingsprincipe, dat thuis heel goed werkt? (ongeveer zoals het schema hierboven).

A+
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/02/11, 13:49

Hallo lussen!

Hij zei dat pomp A niet voldoende is voor de circulatie!

In uw circuit is er een fout, de thermostaat moet de olieketel regelen die de pomp moet stoppen, anders zal de kachel oververhit raken door een gebrek aan circulatie. De pomp C is noodzakelijk om een ​​goede stroming naar de radiatoren te handhaven, het gebrek aan stroming zal de eerste radiatoren meer verwarmen dan de laatste.

Voor de thermovar die ik heb gemengd, zal de waterinlaattemperatuur minder calorieën herwinnen naar 60C, dat als de temperatuur lager is, natuurlijk moet kijken of het condensatie op het verwarmingslichaam van de boiler veroorzaakt maar meestal gebeurt dit alleen bij ontsteking.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
stoa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/02/11, 13:00
x 1




par stoa » 08/02/11, 20:42

Goedenavond, bedankt voor je feedback

Looping, ik vertegenwoordigde het niet in mijn schema van vertrek maar er is een recirculatie zoals op je schema geïntegreerd met de houten insert. Het werkt echter alleen continu wanneer de return ~ 10C lager is dan de temperatuur van de uitvoer (in mijn geval 70-80).

De schema's die u voorstelt zijn parallelle verbindingen. Alain G heeft gelijk - de pomp A is niet genoeg om de ballon water te laten bewegen (ik probeerde maar ging door het hart van stookolie). Ik zie het verschil tussen de twee schema's op pompniveau C is nog een ventiel op het plan van Alain. Ik zal ze aan mijn installateur laten zien.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/02/11, 23:33

stoa schreef:Goedenavond, bedankt voor je feedback

Looping, ik vertegenwoordigde het niet in mijn schema van vertrek maar er is een recirculatie zoals op je schema geïntegreerd met de houten insert. Het werkt echter alleen continu wanneer de return ~ 10C lager is dan de temperatuur van de uitvoer (in mijn geval 70-80).

De schema's die u voorstelt zijn parallelle verbindingen. Alain G heeft gelijk - de pomp A is niet genoeg om de ballon water te laten bewegen (ik probeerde maar ging door het hart van stookolie). Ik zie het verschil tussen de twee schema's op pompniveau C is nog een ventiel op het plan van Alain. Ik zal ze aan mijn installateur laten zien.


Goede avond stoa!

Of zie je een andere klep?

Nog een pomp dan het Looping Schema!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/02/11, 01:25

vaak vereisen fabrikanten van houtketels een zeer hoge keteltemperatuur om condensatie in het apparaat te voorkomen, wat kan leiden tot vroeg doordringen. Er zijn er zelfs die een clausule van verlies van garantie maken. Hoe hoger het rendement van de ketel en hoe lager de rook, hoe heter de retour moet zijn. Vanaf de top is Atmos termovar op 80 °.

6L / mn, het is echt klein. zelfs in positie 1 moet je hebben in 20 30 L / min. Dit kan al verklaren dat 200L snel wordt doorgegeven. Om met deze pomp in de mini te testen.

Als de olieboiler ontbrandt, komt dit omdat de circulator C hem water heeft gestuurd met minder dan 50 °, dus de thermostaat van de ballon is niet snel genoeg (thermische traagheid van de zone) of de hysteresis is Te groot. Zeker als dit lager wordt geplaatst, zou dit probleem kunnen worden opgelost.

op welke T ° was de ballon toen je het allemaal begon te verwarmen? Omdat als u 10 ° verlaat, het een delta is van 60 ° (70-10), waarvan u alleen 20 ° (70-50) herstelt. Dit zou de 4 - 5-verwarmingsuren gedeeltelijk verklaren.

Ik heb een paar montages in serie zonder ballon gedaan en dat geeft volledige voldoening, dus ik zal niet al te positief zijn dat de verliezen van de olieketel komen.
0 x
stoa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/02/11, 13:00
x 1




par stoa » 09/02/11, 20:26

Bonsoir,

Alain G. - het leek me dat er nog een klep op je plan zat, maar het parallelle principe blijft hetzelfde. Ik heb mijn verwarmingsingenieur nog niet gezien.

Philippe, je ervaring in serie interesseert me omdat als ik erin slaag het systeem in serie te draaien - ik ook op de ECS zal besparen.
Als ik beweer dat 50L de kern van de waterverwarmerolie, eens 70C heeft, duurt 20 min. (voor een gegeven opening van de 3-kanaalklep), voordat u naar 50 gaat. Kunt u mij een idee geven waarom 800L van de buffertank eenmaal op 80 niet 16x20min = 320min zou duren, in ieder geval 5 uur. voordat koud water in de verwarmingskern wordt gepompt? Buiten is dit niet het geval. Als de bal heet is - 70 omlaag 80 hoger - duurt dit maar 1hr - 1h30 max?

merci
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/02/11, 21:32

Waarschijnlijk heeft de ballon alleen zijn hoge helft bij 80 ° C ?????
Je moet kijken hoe het is ontworpen, waar zijn de thermostaat en thermometers van de ballon.
Controleer of al het water in de fles 80 ° C is van boven naar beneden ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/02/11, 21:34

Sommige ideeën, die onjuist kunnen zijn omdat uw schema niet compleet is.

1. naar de 50L van de SWW-tank is het noodzakelijk om het volume verwarmingswater van de boiler toe te voegen.
2. waarbij T ° pomp B stopt?
3. als er geen terugslagklep is, hebt u waarschijnlijk een thermosiphon-inzetzijde.
4. niet-geïsoleerde buizen?
0 x
stoa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/02/11, 13:00
x 1




par stoa » 12/02/11, 09:41

Hallo,

Hier zijn enkele antwoorden:

1. De termostaten worden geplaatst op het niveau van de hoogste invoer en de laagste uitvoer van de ballon. Maar aan de ene kant.
2. De 50L is het volume van de verwarmingskern. De ECS is nog een andere 140L die door de verwarmingskern au bain-marie wordt verwarmd.
3. Pomp B stopt bij 75C bij de huidige instelling. Over het algemeen stopt het ~ 5C onder de uittredewatertemperatuur van het inzetstuk.
4. Er mag geen thermosyfon op insertniveau zijn. Het inzetstuk is in de fabriek uitgerust met de verordende set.
5. De leidingen tussen de tank en de ketel zijn niet geïsoleerd. Ze bevinden zich in een geïsoleerde ruimte en vertegenwoordigen <2m in D28 koper.

Ik geloof dat pomp C een te hoge snelheid geeft. Maar hoe het te verminderen? Met een speciale klep voorgesteld door Alain G.? Een ander hydrolisch patroon?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/02/11, 14:36

Hallo stoa!

Ik had het over een eenvoudige kogelkraan goedkoop!

Merk op dat als u een beperking op het circulerende water geeft, de pomp minder zal verbruiken.

Ik had het over de pomp B, maar ik geef toe dat als de C te veel circuleert, het koude water zich kan vermengen met het warme water in de bovenkant van de ballon.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 298-gasten