Mijn stabiel, Econological renovatieproject

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/12/10, 18:43

aerialcastor zou fundamentele wetenschappelijke artikelen over fotosynthese, aardolievorming, de koolstofcyclus, enz. moeten lezen en verwerken voordat er iets uitkomt door op te warmen voor een beamer die zeer nuttig zou zijn geweest onder zijn auto !!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Photosynth%C3%A8se
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cycle_du_carbone
http://fr.wikipedia.org/wiki/Roche_carbon%C3%A9e

CO2 is niet significant gedissocieerd door UV, noch is zuurstof, epsilon in ozon op grote hoogte !!

De beweringen van de 1970-jaren waren niet commercieel, maar serieus op basis van de reserves die op dat moment bekend waren, want momenteel zijn we dicht bij de piek, zegt u !!

Daarom hebben we een globaal beeld nodig dat dingen in perspectief plaatst !!

De eerste aldus geproduceerde elementen, via de Calvin-cyclus, zijn suikers (glucose). Dit proces wordt voorgesteld door de volgende vergelijking:
6CO2 + 12H2O + licht → C6H12O6 + 6O2 + 6H2O.

Deze vergelijking wordt ook vaak aangetroffen in de vorm van een eenvoudige materiebalans, die het feit maskeert dat de atomen van de geproduceerde zuurstof alleen uit water komen:
6CO2 + 6H2O + licht → C6H12O6 + 6O2

Een van de grote wetenschappelijke uitdagingen is om met een acceptabele benadering de planetaire koolstofvoorraden en -stromen te berekenen. Ze worden gemeten in gigaton (Gt) of miljard ton; huidige schattingen zijn (Gt van koolstof):

* 750 Gt in de atmosfeer;
* 38 100 Gt in de tussenliggende oceaan (gemiddeld en diep), dat wil zeggen 50 keer meer dan in de atmosfeer;
* 3 770 Gt in de bodem;
* 610 Gt voor flora en fauna.

Wat betreft de jaarlijkse koolstofuitwisselingen (CO2) tussen de atmosfeer en de aarde, de meeste zijn natuurlijk:

* 60 Gt tussen vegetatie en atmosfeer;
* 90 Gt tussen de oppervlakte oceaan en de atmosfeer;
* 40 tot 50 Gt tussen de oceaan en het onderwaterleven.

Maar de mensheid heeft er kunstmatige stromen aan toegevoegd:

* 6 Gt ongeveer vanwege de verbranding van fossiele brandstoffen;
* 1 Gt ongeveer als gevolg van ontbossing en bosbranden.
Methaan komt van nature hydrateert bij contact met water. Als de cyclus van dit methaan nog steeds slecht wordt begrepen, wordt geschat dat er 10 000 Gt gashydraten zou zijn, inclusief 10 tot 40% van echt gas (methaan, ethaan, propaan, butaan).

Deze hoeveelheid is twee keer zo groot als alle olie-, steenkool- en gasreserves samen: de hoeveelheid gevangen methaan is dat 3000 keer groter dan die in de atmosfeer.


Als er eindelijk helemaal geen koolstof op aarde zou worden opgeslagen, zou er helemaal geen fossiele brandstof zijn !!
1 / 1000 is een minimum (het huidige veen dat koolstof in Siberië opslaat, heeft deze hete zomer in Rusland een beetje verbrand) en wat beperkt is de continentale drift die alles wat op aarde op 300 aanwezig is recycleert 400 miljoen jaar !!
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 18/12/10, 19:25

aerialcastor zou fundamentele wetenschappelijke artikelen over fotosynthese, aardolievorming, de koolstofcyclus, enz. moeten lezen en verwerken voordat er iets uitkomt door op te warmen voor een beamer die zeer nuttig zou zijn geweest onder zijn auto !!


Wat is het rapport?
Hoe dan ook ...





De eerste aldus geproduceerde elementen, via de Calvin-cyclus, zijn suikers (glucose). Dit proces wordt voorgesteld door de volgende vergelijking:
6CO2 + 12H2O + licht → C6H12O6 + 6O2 + 6H2O.

Deze vergelijking wordt ook vaak aangetroffen in de vorm van een eenvoudige materiebalans, die het feit maskeert dat de atomen van de geproduceerde zuurstof alleen uit water komen:
6CO2 + 6H2O + licht → C6H12O6 + 6O2


Ja Co2 wordt door fotosynthese omgezet in O2.


Maar niets zegt dat "voor elk levend koolstofatoom er een zuurstofatoom wordt gecreëerd"

Het hangt af van de startkoolstofvoorraad en de snelheid waarmee fotosynthese co2 omzet in o2.
Hoe maken we dan onderscheid tussen een levend atoom en een dood atoom?

Als er eindelijk helemaal geen koolstof op aarde zou worden opgeslagen, zou er helemaal geen fossiele brandstof zijn !!


duidelijk

1 / 1000 is een minimum (het huidige veen dat koolstof in Siberië opslaat, heeft deze hete zomer in Rusland een beetje verbrand) en wat beperkt is de continentale drift die alles wat op aarde op 300 aanwezig is recycleert 400 miljoen jaar



Ach ja ja nu begrijp ik het, 1 / 1000 het is duidelijk ...



Dan negeer je zoals gewoonlijk de argumenten die je niet bevalt.
De toename van biomassa door de toename van CO2
Oplossing van CO2 in de oceanen


Het ergste is dat ik niet zeg dat je ongelijk hebt.
Ik zeg alleen maar dat het volkomen willekeurig is, vooral 1 / 1000.
En op dit niveau hebben we het niet over een orde van grootte, maar over een bistro-discussie.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/12/10, 19:56

De 1 / 1000 is een terminal ver onder de realiteit die zeer weinig bekend is, zeer variabel in de tijd over 600miljoenen jaren en het klimaat, continentale drift, oceaancycli !!!

Als ik moe word, krijgen we veel meer (veengebieden, methaan, aardolie en biotisch methaan en abiotische ) !!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenic_petroleum_origin
http://fr.wikipedia.org/wiki/Th%C3%A9or ... _abiotique
veel meer dan een theorie, want de Russen pompen deze abiotische olie en gas op grote diepte !!!!

Bewijs hiervan zijn de buitenplaneten gevuld met methaan in het zonnestelsel en het is zeer waarschijnlijk dat het gevangen blijft in de extreme diepten van de aarde die opduiken in methaan en abiotische olie !!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/12/10, 20:12

Nog meer storend !!
http://petrole-abiotique.blogspot.com/2 ... -pour.html

We zullen al onze zuurstof verbranden !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 19/12/10, 13:42

Grelinette schreef:Kleine vraag:
Ik heb zojuist 2 elektrische verwarmingscirculators hersteld (ik zal later foto's plakken).
Is het beter om een ​​kleine pomp of een circulator te gebruiken om een ​​watercirculatiesysteem in drinkers te maken?

Ik heb een beetje het basisonderwerp trollen met mijn "groen groenland"! Dus ik kom terug op het basisonderwerp en op mijn vraag. Ik heb deze 2 circulatiepompen in werkende staat hersteld:
Beeld
Ik overwoog ze te gebruiken om een ​​circulatie van water te creëren met het water van de drinkers. Is het meer geschikt is als een kleine pomp?

Op mijn paard park ligt op ongeveer 50 meter van mijn huis, mijn idee is om een ​​pijp te trekken (Plymouth 25 of 32 mm) en plaats de pomp in het huis als dat water zou verwarmen. 2 mogelijkheden:

1) of ik verwarm direct het water van de drinkers: een waterinlaat aan de onderkant van de drinkbak en het water stroomt terug vanaf de bovenkant.

2) of de plymouth gaat naar de bodem van de trog en het is het water dat in de plymouth circuleert (in een gesloten circuit) dat het water van de trog verwarmt.

(mogelijk dacht ik er ook aan om de plymouth aan te sluiten op een metalen pijp (galva of koper) die van buitenaf door de schoorsteen zou gaan, omdat deze op dit moment draait 24h / 24h)

Qu'en pensez-vous?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/12/10, 14:36

Op 50 m van het huis is het een beetje ver en een "goede" wisselaar, de temperatuur van het water dat je circuleert zal ongeveer de temperatuur van de grond benaderen. Zonder een zeer goede isolatie van de inlaatleiding, lijkt de temperatuurwinst mij niet erg significant.

Als u het water ter plaatse circuleert, kunt u ervoor zorgen dat een groot deel van de kracht van uw pomp in calorieën in het water terechtkomt. Bijvoorbeeld als de pompbeschermingsbehuizing onder de tank is opgesloten, zonder circulatie van koellucht van de pomp naar buiten. Enkele tientallen of honderden watts, het is het altijd uit. (Genoeg om niet te bevriezen ??? : Cry: : Mrgreen: )
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 19/12/10, 14:43

Flytox schreef:Als u het water ter plaatse circuleert, kunt u ervoor zorgen dat een groot deel van de kracht van uw pomp in calorieën in het water terechtkomt. Bijvoorbeeld als de pompbeschermingsbehuizing onder de tank is opgesloten, zonder circulatie van koellucht van de pomp naar buiten. Enkele tientallen of honderden watts, het is het altijd uit. (Genoeg om niet te bevriezen ??? : Cry: : Mrgreen: )


+1
Maar ik weet niet of een verwarmingscirculatie daarvoor een goed idee is. In principe hebben ze een statische druk van 2 tot 3 bar nodig om goed te kunnen pompen. Bij atmosferische druk vaak komt het niet veel geven.
Je moet proberen te zien.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/12/10, 18:54

Dit zou moeten werken, maar beter dan niets, naar T (voor -18 ° C mogelijk begraven stro max de goot te isoleren) en 50m pijp begraven onder stro en een beetje lang met een maximale diameter (1m3 / h tenminste zien de tabellen die ik elders op econology belastingsverliezen en kenmerken van de pomp), de 1 oplossing circuleert water beter, maar het risico van verstopping met vuil vallen in de trog en daarom moeten filter groot gebied bij de ingang niet helemaal onderaan !!
Het ijs zal zich waarschijnlijk op het oppervlak vormen, behalve veel stro rondom !! !!

Handige drukvalgrafieken voor gebruik met de kenmerken van de circulator (ten minste 1 tot 2m drukval bij 1m3 / h):
https://www.econologie.com/forums/okofen-et- ... 11-70.html
http://www.enseignons.be/upload/seconda ... nement.pdf

Naar mijn mening de circulator zonder grote luchtbellen werkt met weinig druk minder dan 0,1Bar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 20/12/10, 17:06

Gewoon een snelle vraag die ik begrijp:
er wordt gezegd dat een klein straaltje water moet lopen om bevriezing te voorkomen.

Is het het feit dat er een kleine stroom water is (zelfs in een gesloten circuit) die de vorming van gel voorkomt,
of het feit dat het stromende water een temperatuur heeft die hoger is dan 0 (omdat het uit een begraven pijp komt)? ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/12/10, 17:50

Beide 0 ° C + epsilon (niet altijd klein) van de begraven hoofdoorzaken van warmte (epsilon) verhindert dat ten minste een deel van het water bevriest (eindigen in een kanaal ijsblokken op de grens aldus vermijd alles te breken door niet alles uit een blok te halen).
Het hangt allemaal af van temperaturen en warmtestromen !!
Zelfs een straaltje water kan bevriezen als het koud genoeg lang genoeg is, zie de bevroren fonteinen of waterval !!
Ook het plaatsen van veel stro en aarde om te isoleren is een extra beveiliging.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 64-gasten