Hoe om de muis vals plafond te zetten?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/10/09, 11:41

sam17 schreef:flikkers zijn goed, maar als de muizen in de scheidingswanden zitten, daag ik je uit om er maar één te vangen met een flikker geen andere oplossing :('

Ik ben het zat, ik ga de tegels demonteren of het verlaagde plafond doorsnijden en deze dood aan ratten slaan
Noodzaak om te slapen, anders raak ik de gulden middenweg van mijn emoties kwijt : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hélène G
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 23/10/09, 20:19
Plaats: Frankrijk, platteland




par Hélène G » 26/10/09, 13:38

Ze kunnen niet permanent in de verlaagde plafonds zitten, aangezien ze van tijd tot tijd naar buiten moeten om te drinken; dus waarom geen meppers of andere vallen plaatsen die chemisch veilig zijn voor carnivoren in de buurt van een bord met water dat op een strategische plek op zolder is geplaatst?
Het is beter dan de dood van alle katten in de buurt veroorzaken (denk aan het verdriet van je buren...).

Een idee als je geïrriteerd bent: maak ze los door de tussenwand uit te roken: ik ken de rooktechnieken niet, maar er moet iets zijn: kooldioxidepatroon of traangas (blijf een paar dagen uit de buurt) of zoiets dat stinkt maar niet schadelijk is voor de mens (ammoniak? het is biologisch).

Nog een idee: dicht alle gaten dicht die naar dit verlaagde plafond leiden en ze zullen ter plekke sterven van de dorst (zonder dat hun lijken stinken omdat ze dan uitgedroogd zijn).
0 x
Zonder een rationele organisatie van de dalende en het verminderen van de consumptie van onnodige producten, redundant in de westerse landen, kan onze planeet geen toekomst bieden voor zuidelijke landen, of voor toekomstige generaties van westerse landen.
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 26/10/09, 13:42

Kleine verduidelijking Ik heb een kat die thuis jaagt, hij bracht me muizen in de periode dat ik mijn zolder vergiftigde. Deze kat is er nog steeds en maakt het heel goed. Aan de andere kant vond ik dode muizen op mijn zolder (het is niet daar dat ze toegang krijgen tot de polystyreen wanden).

Wat betreft het opsporen van hun oversteekplaats, in mijn geval is dat overal door het dak: ze klimmen op het gips en kruipen onder de dakpannen door. Dan voor het roken, kan ik duidelijk het hoofd zien, zelfs als het voor het slapengaan overal in de kamers naar rook ruikt. . .
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
Hélène G
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 23/10/09, 20:19
Plaats: Frankrijk, platteland




par Hélène G » 26/10/09, 13:54

sam17 schreef:Kleine verduidelijking Ik heb een kat die thuis jaagt, hij bracht me muizen in de periode dat ik mijn zolder vergiftigde. Deze kat is er nog steeds en maakt het heel goed. Aan de andere kant vond ik dode muizen op mijn zolder (het is niet daar dat ze toegang krijgen tot de polystyreen wanden).
Ben je bent niet bang voor je kat; misschien doodt hij ze maar eet ze niet op; Ik heb er meerdere en ik zou bang zijn om rattengif te gebruiken; Ik zag op een dag een hond naar mijn dierenarts gaan die algemene inwendige bloedingen had als gevolg van anticoagulantia en ik herinner me dat het hem niet lukte om hem te redden: hij had alle inwendige slijmvliezen bloedend: de mond, de binnenkant van de neusgaten, de anus , enz...
0 x
Zonder een rationele organisatie van de dalende en het verminderen van de consumptie van onnodige producten, redundant in de westerse landen, kan onze planeet geen toekomst bieden voor zuidelijke landen, of voor toekomstige generaties van westerse landen.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 26/10/09, 14:56

sam17 schreef:Deze kat is er nog steeds en maakt het heel goed.

Je hebt geluk en misschien wel dat deze kat zijn prooi niet opeet. Onze Leeuw kwam op een ochtend terug na een nacht jagen, overgeven, mopperen en wat bloed beginnen over te geven...waarschijnlijk rattengif maar gelukkig een kleine hoeveelheid. Een paar medicijnen, 2 dagen herstel en godzijdank is onze kat nog steeds bij ons en hij gaat (met zijn kleine zusje) verder met het opruimen van de ruimte: al 2 jaar geen knaagdieren meer binnen : Cheesy:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/10/09, 14:57

Hélène, ik heb geen zolder!
vals plafond, isolatie, tegels
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 01/11/09, 06:00

Beeld einde van de vijandelijkheden.
Rattengif geplaatst door tegels te demonteren, en isolatie.
Nu heb ik slaap om te herstellen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/11/09, 14:03

Niemand noemde fretten. Het zijn kleine tamme carnivoren.

Ik heb thuis een paar van deze mooie beestjes gehad, en geen zorgen over ratten of muizen. Met de komst van mijn dochter heb ik er afstand van gedaan uit bezorgdheid voor haar veiligheid en sindsdien moet ik rattengif gebruiken in mijn garage, onder de keukenblokken, in de serviceschacht en onder de bank om te voorkomen dat knabbelaars tekeer gaan .

De fret is in feite een gedomesticeerd stinkdier dat een muskusachtige geur afgeeft (het wordt aanbevolen om hem regelmatig te wassen of te bedienen om de anaalklieren te verwijderen) niet noodzakelijkerwijs onaangenaam (er zit muskus in veel parfums) maar die ervoor zorgt dat alle knaagdieren wegrennen .

Daarnaast heeft hij een intermediair karakter tussen een hond en een kat, is hij gemakkelijk te vervoeren (mijn reisgenoot en ik hadden de onze in onze jassen tijdens motorritten), sta op. Ze eten kattenbrokjes en doen dat in een kattenbak. Je kunt ze net als honden aan de lijn uitlaten. Ze worden net als honden gevaccineerd (hondsdolheid, hondenziekte) met één nadeel, ze zijn gevoelig voor griep en kunnen eraan overlijden (ze gebruiken het trouwens in farmaceutische laboratoria voor griep).

Aan de andere kant moet je met kinderen oppassen. De fret kan, als hij teveel geïrriteerd is door een peuter, een stinkende trek afgeven waardoor de tweevoeters het huis uit vluchten.
Het tweede punt, het gevaarlijkste, is dat wanneer hij bijt, hij zijn prooi niet meer loslaat. Dus als een kind wordt gebeten, laat de fret niet los en moet het dier verdoofd zijn om zijn kaken te openen...

Ten slotte zorgt de slanke vorm en flexibiliteit van de fret ervoor dat hij door kleine openingen kan glippen om zijn prooi te volgen, terwijl een kat niet zal passeren.

Dus als uw kinderen ouder zijn dan 10 jaar, kunt u een 'gougou' kopen (bijnaam ontleend aan het geluid dat ze maken) die met u, de katten, de honden zal spelen en uw muizen en ratten zal verjagen.

Laatste punt, schreeuw als een stinkdier... Deze uitdrukking is heel echt. Babyfretten ter grootte van een duim hebben zeer luide stemmen voor hun grootte. Toen ik op een dag terugkwam in mijn appartement, opende ik de deur van het gebouw en hoorde ik het geschreeuw van Pastis (albino fret) die mijn partner aan het wassen was in de wastafel in de badkamer toen hij dat niet wilde. We konden geloven dat we een varken aan het slachten waren! De deuren van het appartement (gelegen op de derde verdieping) en van de badkamer waren gesloten en we konden het vanaf de stoep horen!!!
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 01/11/09, 14:17

Vroeger had mijn vader een wambuis ( :? om niet te zeggen twee of een paar...) om het konijn naar het hol te jagen.

Ze zaten in een kooi in de tuin en stonken naar de dood.
Niet naar de smaak van de jonge moeder die erop stond dat ze zouden vertrekken.

De fret in het hol jaagt het konijn weg dat naar buiten komt en verstrikt raakt in een net of hagel.
Als hij wordt gepakt door de fret, bijt hij hem en bloedt hij. Eenmaal tevreden, valt hij in slaap in het hol... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/11/09, 14:32

Zodat ze niet stinken naar de dood : Lol: ze moeten minstens één keer per week worden gewassen. Voor ons was het de gootsteen of het bad. Als we uit een bubbelbad kwamen (we hadden dit plezier een keer per week) hebben we de fretten erin gedaan. Ze zwemmen heel goed. Een tweede wasbeurt in de gootsteen en hop ze ruiken lekker : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten