Installatie van een PICO-turbine, informatie nodig

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
hydroturbine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/09/09, 09:31
Plaats: ariege

Installatie van een PICO-turbine, informatie nodig




par hydroturbine » 26/09/09, 11:23

Dag
Ik ben in de bergen met een kleine stroom die 6 / 7 l / smin aflevert, afhankelijk van het seizoen met de mogelijkheid om van 5 naar 6 m te vallen. Het is om te elektrificeren in 220 v een klein huis, lampen, computer, ...
Voor nu is de pico-turbine die zou kunnen passen de MGH 200 HH met 6 m drop en 6.3 of 6.4 l / s.
Ik heb info nodig voor de installatie en om te weten of er andere oplossingen mogelijk zijn.
Deze turbine vereist een waterinname met een uitlaatdiameter van 210 mm. Ik moet deze bak maken voor de sneeuw! en daar heb ik ook info voor nodig.
à bientôt
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 27/09/09, 09:18

mgh 200hh lijkt de juiste oplossing voor u te zijn. Wees discreet omdat je permissies nodig hebt en het bestand is erg complex. Als u specifieker advies wilt over uw vijverprobleem, vergeet dan het rooster niet en let op de drukval van de buis als u deze te groot kunt maken. 200w op 24h dat 4.8 kwh maakt als je in drums opslaat, je kunt er veel dingen mee doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/09/09, 11:39
Plaats: Toulouse en Ariège (Saurat)




par vinio » 28/09/09, 10:41

Hallo,

Het is grappig, ik wil hetzelfde doen met ongeveer dezelfde configuratie als jij (30l / s, 2,5m fall). *
Kunt u STP een meer gedetailleerde informatie geven over de MGH 200HH, het merk, heeft eindelijk alles.
Blijkbaar zie je er al goed geïnformeerd uit, het is een lang project, nee?
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/09/09, 11:39
Plaats: Toulouse en Ariège (Saurat)




par vinio » 28/09/09, 10:44

Oké, ik heb gemerkt dat het Powerpal opnieuw de fabrikant is. Nu kun je me vertellen waar en hoe je het gaat kopen, want ik woon ook in Ariège! :P
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 29/09/09, 07:31

0 x
Avatar de l'utilisateur
vinio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/09/09, 11:39
Plaats: Toulouse en Ariège (Saurat)




par vinio » 29/09/09, 09:26

Dat wil zeggen ? Het is de enige importeur in Frankrijk ??
Moet bellen om erachter te komen of ze geen concurrent dichterbij hebben :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 17/09/10, 13:33

0 x
aurelie W&T
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/10/10, 22:15
Plaats: Bourgogne




par aurelie W&T » 13/10/10, 10:10

Hallo,

hydroturbine, ik denk niet dat de MGH 200 HH het meest geschikt is. aan de andere kant is het goed voor het geval van vinio.

Inderdaad, de MGH 200 is een soort pico Francis waarin de snelheid van het water wordt verhoogd door afzuiging aan de uitgang.
Een Francis heeft veel water (hoge flow) nodig voor een lage waterval.
Aan de andere kant, wanneer de stroming laag is met een hogere valhoogte, is een pelton veel geschikter. wat het geval is van een hydroturbine.
Typisch voor hydraulische krachtcentrales over de hele wereld:
- minder dan 30m: waterturbine van het Kaplan-type
- van 30m tot 300m: Francis
-> 300 miljoen: Pelton.

zie de realisatie in pico pelton:
http://www.moreau-fr.net/proto/turbine/turbine.html

Bovendien, het ontwikkelen van een nieuwe pico-turbine zeer lage kosten, ben ik op zoek naar experimentele sites in dagelijks gebruik voor de huidige implementatie 2011.
Als u geïnteresseerd bent, evenals de andere, neem dan contact met mij op in MP. Ik specificeer dat ik verantwoordelijk ben voor alle installatiekosten tot het vertrek van de stroomkabel naar het gebruik.
0 x
Nosch
x 17




par Nosch » 31/12/10, 16:24

Hallo,

Ik stel mezelf voor, Arnaud 24ans, ik ben bezig met het bouwen van een huis in plank, ik heb op mijn land een kleine rivier (de magel in Mollkirch). Ik heb een gemiddelde stroom van 600L / S en 10L / s tijdens laag water, aan de andere kant heb ik een zeer kleine hoogte (2m max). Ik heb ook het geluk dat ik een hut van 30m² heb op 1m van de doorgang van de rivier. Je adviseert me om wat als uitrusting te installeren?

De beste wensen voor 2011

A + nonosch
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 31/12/10, 18:36

Hallo en welkom.

a) maak een nieuw onderwerp aan als u meer kans wilt hebben op antwoorden / follow-up van uw project

b) Heb je het recht om de flow / terracing van je stream aan te passen?

Als je toevallig een dam 2m beklimt, heb je iets te doen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : maignan-m en 382 gasten