fotovoltaïsche project in de Tarn, 250 m²

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
ledissimo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/08/09, 21:24




par ledissimo » 25/08/09, 15:15

Mickey, het buy-in-tarief in België is inderdaad erg laag, het maakt je niet hongerig : Cry: . Gelukkig zijn de prijzen in Frankrijk (voorlopig en tot eind 2009) behoorlijk correct. Voor dit type installatie raad ik u aan om rechtstreeks contact op te nemen met een professional die alles in zijn geheel regelt (levering, installatie en administratieve procedures), waardoor u veel tijd bespaart (en geen tijd om de documenten tussen gesprekspartners te verzenden).
Indien nodig kan ik u de contactgegevens geven van de persoon die voor mijn project heeft gezorgd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 25/08/09, 15:21

Maar waar heb je het over? In België is de situatie gunstiger dan in Frankrijk op de PV!

De ROI in België (althans voor particulieren) bedraagt ​​momenteel 3 tot 4 jaar in Wallonië.

In Frankrijk is het 7 tot 8 jaar...met een beetje geluk!

Wij betalen 21 cent inclusief belasting voor elektriciteit per kWh.

Dit alleen al verbetert de winstgevendheid van Belgische PV/Franse PV...

ps: Ik spreek alleen voor individuen...
0 x
ledissimo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/08/09, 21:24




par ledissimo » 25/08/09, 15:36

Natuurlijk Christophe, ervan overtuigd dat hij op zijn niveau helemaal niet meer in de speciale modus zal zijn en ik denk dat dat alles verandert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/08/09, 15:43

Absoluut: zodra je een bepaald niveau (eigenlijk je verbruik) overschrijdt, kopen wij de stroom van je terug in de orde van 2 cent/kWuur en in plaats van 7 of 5 groencertificaten per geproduceerd MWuur is er geen sprake meer Dan een.
Uiteraard is het mogelijk (en noodzakelijk) om de installatie fiscaal af te schrijven.
Aan de andere kant zijn er ook subsidies, maar deze worden geval per geval onderhandeld door het Waalse Gewest. (20 tot 40% als ik het mij goed herinner)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 25/08/09, 16:04

ledissimo schreef:Natuurlijk Christophe, ervan overtuigd dat hij op zijn niveau helemaal niet meer in de speciale modus zal zijn en ik denk dat dat alles verandert.


Welnu, in Frankrijk, volgens de echte cijfers van de installatie waaraan Did67 deelnam; het is 6 tot 7 jaar rendement (het is 45-50 kWp denk ik)...exclusief belastingen!

Voor België weet ik niet zoveel van de grote mogendheden. Maar het meest interessante is tot 5 kWp, mits je belasting betaalt... daarna neemt het af!
0 x
ledissimo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/08/09, 21:24




par ledissimo » 25/08/09, 16:16

Ja, in Frankrijk is het, zodra je boven de 3KWp komt, veel minder interessant (gezien de heffingskortingen). Dat gezegd hebbende, voert mijn installateur nog steeds evenveel installaties uit, zelfs als de omstandigheden zijn veranderd (voor individuen).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 25/08/09, 16:21

Oh ja, in Frankrijk geldt ook de afnamelimiet van 3000 kWh per jaar...een leuke grap!

Er is in ieder geval geen reden om te kibbelen: PV is op zichzelf pas rendabel als je € 0.5 per kWh betaalt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/08/09, 18:01

Christophe schreef:Oh ja, in Frankrijk geldt ook de afnamelimiet van 3000 kWh per jaar...een leuke grap!

Er is in ieder geval geen reden om te kibbelen: PV is op zichzelf pas rendabel als je € 0.5 per kWh betaalt...


3000 kW-uur per jaar is echter het verbruik van een braaf huishouden dat niet over een elektrische boiler beschikt. :D slim, bij EDF
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/08/09, 19:36

elephant schreef:....dus kopen wij de stroom van u tegen een groothandelsprijs......en u betaalt belasting over uw winst (minus de afschrijvingswaarde van de panelen) :cry:


Ik denk het niet.

We creëerden een installatie van 600 m². De stroom wordt goed betaald met € 0,61 per kWh en stof, met gegarandeerde prijs (geïndexeerd - "ratel" -effect op de prijs op het moment van aansluiting).

Aan de andere kant profiteren we niet daadwerkelijk van belastingvoordelen of belastingvrijstelling op inkomen en enkele andere lokale belastingen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/08/09, 19:46

Ik had de volgende berichten niet gelezen (weer aan het werk, hard; geen manier om te volgen.

Dus zelfs voor grote installaties is de prijs gegarandeerd (ik bevestig: iets meer dan € 0,61 per kWh).

Het is op de heffingskorting en de fiaclaevrijstelling dat de drempel van 3 kWp van invloed is (dat is geloof ik de drempel – moet nog worden gecontroleerd). Ongeveer 20 m² bij ons huis (dat weet ik zeker). Maar helemaal niet vanwege de prijs.

Dit verklaart de opkomst van grote commerciële projecten.

Dus voor Tarn et Garonne is het goed!!!

Ik herinner u eraan dat we de monitoring van ons project live kunnen volgen (met de eerste opbrengstresultaten, maand na maand):

http://www.sunnyportal.com/Templates/Start.aspx

hier rechtsonder (gratis toegang faciliteiten) en vervolgens 67210 als popstalcode en "zoeken" en klik vervolgens op "EPLEFPA Obernai operatie"... Blader door de verschillende gegevens (submenu's aan de linkerkant).

Ik herinner u eraan: 600 m² monokristallijne zonnewatt / kosten van het PV-gedeelte: ongeveer € 480 exclusief belasting (inclusief de ondergrondse lijn van 000 of 300 m)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 274-gasten