warmteterugwinning VMC Simple Flow Hygro

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
mdemurger
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 24/08/09, 14:33
Plaats: LOVAGNY

warmteterugwinning VMC Simple Flow Hygro




par mdemurger » 24/08/09, 14:42

Hallo,

Ik wil de warmte van mijn VMC Simple-stroom terugwinnen en de lucht terugvoeren in de ruimte waar mijn thermodynamische boiler is geïnstalleerd.

Hoe filter ik de lucht om mijn kamer niet te rotten?
Is het echt winstgevend?
0 x
Merk D 74
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/08/09, 20:05

Eh een klein schema misschien?

De VMC is gemaakt om muffe lucht af te voeren, het opnieuw in het huis injecteren is misschien geen goed idee...
0 x
mdemurger
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 24/08/09, 14:33
Plaats: LOVAGNY

Re: Warmteterugwinning VMC Simple Flow Hygro




par mdemurger » 26/08/09, 08:52

mdemurger schreef:Hallo,

Ik wil de warmte van mijn VMC Simple-stroom terugwinnen en de lucht terugvoeren in de ruimte waar mijn thermodynamische boiler is geïnstalleerd.

Hoe filter ik de lucht om mijn kamer niet te rotten?
Is het echt winstgevend?



Bijgevoegd is het schema van de installatie:

Beeld
0 x
Merk D 74
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/08/09, 09:34

Misschien met een auto luchtfilter? Zeer gemakkelijk te bergen op een autokerkhof, op een model met een grote motor, wijd verspreid...

Bijvoorbeeld R25, 605 of XM met de 6 liter V3, filters ontworpen om ongeveer 9 m3 per minuut door te laten bij volgas.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

warmteherstel




par tigrou_838 » 26/08/09, 10:35

hallo, als ik me het schema voor de tank met de mini-thermodynamische pomp zoals in je tekening goed herinner, kun je de vmc rechtstreeks aansluiten op de inlaat van de tank, zodat je de warmte van de vmc terugwint om water te verwarmen zonder je atmosfeer te vervuilen .

kijk naar het montageschema van je thermoballon die meegeleverd moet worden, anders op de site van de fabrikant.

tigrou
0 x
mdemurger
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 24/08/09, 14:33
Plaats: LOVAGNY

Re: warmteterugwinning




par mdemurger » 26/08/09, 19:41

tigrou_838 schreef:hallo, als ik me het schema voor de tank met de mini-thermodynamische pomp zoals in je tekening goed herinner, kun je de vmc rechtstreeks aansluiten op de inlaat van de tank, zodat je de warmte van de vmc terugwint om water te verwarmen zonder je atmosfeer te vervuilen .

kijk naar het montageschema van je thermoballon die meegeleverd moet worden, anders op de site van de fabrikant.

tigrou



Inderdaad, op het "plaatje" van de fabrikant vinden we het "idee" om de vmc op de thermoballon aan te sluiten.... directe verbinding !!!!!!!

Heeft iemand deze oplossing al eens meegemaakt?

Dank u voor uw hulp
0 x
Merk D 74
nico0711
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 17/04/07, 22:14
Plaats: Ain




par nico0711 » 15/09/09, 17:37

En waarom laat u de HVAC-afvoerleiding niet gewoon het huis in (zoals een verwarmingsleiding, want sorry, maar ik drink mijn verwarmingswater nog niet, dus ik adem het niet in? lucht van mijn VMC) om te verwarmen het huis of kamers zoals slaapkamers, gangen, of zelfs de leiding naast de warmwaterleiding tussen de CV-ketel en de douchekraan bijvoorbeeld.
0 x
Ik vergat te zorgen voor het land. Nu is het beter
**********************************
Peugeot Boxer 2.8hdi (SOFIM) van 127cv en 300mkg met 55000kms is een Fase II 2003, 9 zetels, en kort model (290C), en ik probeer mijn verbruik te verminderen en ook een vermindering van schadelijke deeltjes in het milieu en de longen van de toekomstige generaties
***********************************
Huis met 1 vloer 140m2, zou ik mijn stookkosten te verminderen door het vinden van trucs om beter te isoleren, mijn waterrekening te verminderen en helpen de natuur te natuurlijker
***********************************
Ik 4 kinderen en ik hou van dat ze kunnen genieten van het leven, zoals ik hebben geprofiteerd en vooral zij hun toekomst kan lachen
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/09/09, 18:46

nico0711 schreef:En waarom laat u de HVAC-afvoerleiding niet gewoon het huis in (zoals een verwarmingsleiding, want sorry, maar ik drink mijn verwarmingswater nog niet, dus ik adem het niet in? lucht van mijn VMC) om te verwarmen het huis of kamers zoals slaapkamers, gangen, of zelfs de leiding naast de warmwaterleiding tussen de CV-ketel en de douchekraan bijvoorbeeld.


De lucht die door de VMC wordt afgevoerd heeft bijna dezelfde temperatuur als de lucht in huis. Het is niet erg interessant om thuis via een binnenleiding te evacueren, er vindt dan weinig warmte-uitwisseling plaats. Je moet het gebruiken om een ​​koude, onverwarmde kamer, wasruimte, garage, kelder enz. te verwarmen, je hebt meer kans om je calorieën terug te winnen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
nico0711
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 17/04/07, 22:14
Plaats: Ain




par nico0711 » 15/09/09, 22:39

Ja, het is waar... maar het is zorgwekkend omdat je moet nadenken over het hebben van leidingen (type PVC) om deze hete muffe lucht (ongeveer 20°) te laten circuleren naar een koude kamer zoals de garage of kelder of leeg sanitair ... maar het probleem dat ik heb is of het winstgevend zal zijn, vooral omdat deze muffe lucht niet zo erg is als wordt gesuggereerd, aangezien het wordt gemengd met de rest van de lucht van huis ... misschien heb ik het mis.

Aan de andere kant om de thermodynamische pomp te voeden, weet ik niet of het niet erg is, aangezien deze lucht zal worden geladen met koolstof ... toch?
0 x
Ik vergat te zorgen voor het land. Nu is het beter

**********************************

Peugeot Boxer 2.8hdi (SOFIM) van 127cv en 300mkg met 55000kms is een Fase II 2003, 9 zetels, en kort model (290C), en ik probeer mijn verbruik te verminderen en ook een vermindering van schadelijke deeltjes in het milieu en de longen van de toekomstige generaties

***********************************

Huis met 1 vloer 140m2, zou ik mijn stookkosten te verminderen door het vinden van trucs om beter te isoleren, mijn waterrekening te verminderen en helpen de natuur te natuurlijker

***********************************

Ik 4 kinderen en ik hou van dat ze kunnen genieten van het leven, zoals ik hebben geprofiteerd en vooral zij hun toekomst kan lachen
mdemurger
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 24/08/09, 14:33
Plaats: LOVAGNY




par mdemurger » 15/09/09, 22:52

In mijn geval zal de door de VMC "teruggewonnen" lucht naar een "koudere" kamer worden gestuurd, aangezien het de wasruimte is die zich in de kelder bevindt (90% begraven) - waar mijn verwarming is geïnstalleerd thermodynamisch water.

Ik trek er eind september in, dus ik zal eerst de lucht van de vmc naar buiten evacueren om de "gestabiliseerde" temperatuur te zien die ik in mijn wasruimte zal hebben.... dan zal ik de lucht op het kanaal schakelen van de wasruimte....

Volgen .....
0 x
Merk D 74

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 407-gasten