warmteterugwinning VMC Simple Flow Hygro

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 16/09/09, 00:24

Ah in dit geval (vmc -> wasruimte -> buitenkant) zou het inderdaad een goed idee kunnen zijn, op voorwaarde dat je zeker weet dat de lucht gekoeld is (maar niet te veel) voordat hij naar buiten gaat.

De temperatuur in je wasruimte zou volgens mij tussen de 10 en 15°C moeten zijn (exclusief vmc-injectie).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/09/09, 20:44

nico0711 schreef:vooral omdat deze muffe lucht niet zo slecht is als mensen beweren, omdat hij vermengd is met de rest van de lucht in huis... misschien heb ik het mis.


Wees niet in de war, de lucht in huis is perfect! Buiten de 10 cm van de PVC-ventilatieopening is deze gevuld met schadelijke of zelfs giftige stoffen... : Mrgreen:

Ik zag een huis dat dit principe gebruikte:
Om het nieuwe bijgebouw te verwarmen en tegelijkertijd het huis (vochtig) te ventileren, hadden ze een kleine afzuiger in het huis geplaatst die in het bijgebouw (aangrenzend) blies. Aan de andere kant van het bijgebouw (helemaal in de lengte) spuwde een andere afzuigkap direct naar buiten.

Het werkte redelijk goed (afgezien van het geluid van de laatste extractor die een beetje moe was). Het was veel beter dan vorstbescherming.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten