Zonnecellen geïntegreerd PV maar waarom?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Zonnecellen geïntegreerd PV maar waarom?




par Christophe » 05/08/09, 11:24

Frankrijk heeft besloten geïntegreerde fotovoltaïsche projecten beter te subsidiëren.

Ik vraag me pkoi zo'n maatregel af omdat de geïntegreerde PV mij alleen nadelen lijkt te bieden en behalve bij nieuwbouw, het betekent een aanzienlijke meerprijs ...

Nadelen van geïntegreerde PV:

a) extra kosten tijdens de renovatie: we breken een waterdicht dak om panelen te plaatsen waarvan de levensduur, we weten, beperkt is en die in 20 tot 30 worden verwijderd (hou jullie jongens !!)

b) risico op lekkage

c) extra afdichtingskosten onder het paneel

d) gebrek aan ventilatie, dus grotere oververhitting en lagere prestaties (een paneel verliest 0.4 tot 0.5% van zijn vermogen per ° C in vergelijking met zijn NOCT-punt (normale bedrijfsomstandigheden en temp) en het is niet ongewoon voor een slecht geventileerd paneel gaat tot 70-80 ° C ... zie meer ...

Hier is een uittreksel uit een gegevensblad van een paneel van Solar Fabrik:

Beeld

Het verliest dus 0.47% van het vermogen per ° C boven 45 ° C, dus als het stijgt tot 90 ° C, verliest het 21% van zijn "nominaal" vermogen! 21% die zwaar weegt op elke rentabiliteitsberekening !!

Ter vergelijking vindt u hier andere datasheets: https://www.econologie.com/energie-solai ... -3914.html

Voordelen van geïntegreerde PV, ik zie alleen 2 op dit moment:

a) de "look" (brom!)
b) de stimulans om PV in nieuwbouw te integreren

De integratie van PV is een Frans-Franse specificiteit, voor zover ik weet, "vraagt" geen enkel ander land in Europa om integratie ... zoals Frankrijk dat doet.

Want wat doet er uiteindelijk toe? Dat we de meest "groene" kWh doen tegen de laagst mogelijke kosten, toch? De integratie gaat niet in deze richting ... naar mijn mening ... (het zou interessant zijn om de grijze energie van hetzelfde oppervlak in geïntegreerd en niet geïntegreerd te berekenen) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/08/09, 12:09

In de zomer is het beter om geen geïntegreerde PV te hebben omdat de INSOL in de schaduw overeenkomt met de tegels en daarom het dak minder warm wordt. Bovendien wordt natuurlijke ventilatie gecreëerd in de ruimte tussen de PV en de tegels, waardoor het dak wordt gekoeld.

Als we geïntegreerde PV doen, is het zeker om meer hightech te maken ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/08/09, 12:14

voormalige oceanische schreef:Als we geïntegreerde PV doen, is het zeker om meer hightech te maken ...


Ik zou een andere hypothese hebben, maar ze zullen me nog steeds paranoïde noemen ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/08/09, 12:15

Het moet gezegd worden dat de Franse stedenbouwkundige regels inderdaad veel strenger zijn dan elders, waarschijnlijk vanwege de toeristische roeping van het land (1ere of 2 eme-industrie van Frankrijk, denk ik)

Uw berekening van 21% lijkt mij overdreven: het temperatuurverschil van een geïntegreerd paneel in vergelijking met een toegevoegd paneel is van 10 tot 20 °, dus 5 tot 10% minder relatieve efficiëntie.

Wat me het meest bang maakt in de geïntegreerde is deze: welke garantie hebben we om een ​​vervangend paneel van hetzelfde uiterlijk en dezelfde grootte te vinden in 10 jaar?

Dat gezegd hebbende, er zijn "dakpanelen" (deze panelen hebben geen frame en hebben een bevestiging vergelijkbaar met die van leien) en zonnepanelen en leien.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/08/09, 12:23

elephant schreef:Uw berekening van 21% lijkt mij overdreven: het temperatuurverschil van een geïntegreerd paneel in vergelijking met een toegevoegd paneel is van 10 tot 20 °, dus 5 tot 10% minder relatieve efficiëntie.


We zouden moeten meten hoeveel het een of het ander stijgt ... als er slechts een verschil van 10 ° C tot 20 ° C is tussen een "geventileerd" paneel en een niet-geventileerd paneel, kunnen we dan echt het geventileerde paneel beschouwen als geventileerd?

elephant schreef:Wat me het meest bang maakt in de geïntegreerde is deze: welke garantie hebben we om een ​​vervangend paneel van hetzelfde uiterlijk en dezelfde grootte te vinden in 10 jaar?


Ja ... en wat kost het om ... de tegels terug te plaatsen.

Als er één ding is dat me vooral ergert, is het te doen om later ongedaan te maken ...

elephant schreef:Dat gezegd hebbende, er zijn "dakpanelen" (deze panelen hebben geen frame en hebben een bevestiging vergelijkbaar met die van leien) en zonnepanelen en leien.


Ja, qua uiterlijk is het de "top", maar moeilijk te integreren in het niet-nieuwe tegen een "redelijke" prijs ... het lijkt op leien ... maar de oppervlaktetemperatuur van de leien kennen op zon Ik betwijfel of zo'n systeem dat ze alleen stijgen van 10 naar 20 ° ...

Verwar mooi en goed niet, het is bekend! : Cheesy:

ps: we kunnen heel goed de niet-geïntegreerde in Frankrijk doen, maar met minder aantrekkelijke financiële voorwaarden ... dus het is niet gerelateerd aan stedenbouwkundige regels ... denk ik ...
0 x
Soreo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 21/07/09, 17:36




par Soreo » 05/08/09, 13:22

Bonjour à tous,


Ik denk dat het geïntegreerde twee belangrijke voordelen heeft:

- esthetiek: met de hausse in zonne-energie zullen veel panelen op de daken van onze buren aankomen en de geïntegreerde maakt het mogelijk om "de installatie hiervan te regelen", een extreem geval voorstellen zonder dat we dat zouden kunnen komen tot een anarchie van poses van PV-modules en dus een misvorming van het Franse landschap (ik overdrijf opzettelijk).

- de geïntegreerde stelt IMHO in staat om de echte professionals te scheiden van de PV en de anderen, een geïntegreerde installatie die is geïnduceerd om de tegels (of andere) te verwijderen om de juiste bak te installeren en een waterdichte installatie uit te voeren voor de komende decennia.

De geïntegreerde fungeert voor mij bijna als een filter in de PV-markt door beperkingen en regels op te leggen in deze sector die nog vrij jong is.


In de hoop dat mijn antwoorden me niet als een integrist van de geïntegreerde hebben doorgegeven, probeer ik alleen maar goede kanten te vinden bij de keuze van de staat.


Tot ziens

Solarblogger

http://www.soreo-energie.fr
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/08/09, 13:24

Ontsieren? Te laat!
Je moet gewoon de meerdere gerechten op de daken en balkons zien ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Soreo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 21/07/09, 17:36




par Soreo » 05/08/09, 13:32

Ja, ik ben het er helemaal mee eens, maar het is misschien beter om te proberen de visuele vervuiling nu te beheersen (iets dat niet met de gerechten / antennes is gedaan).

Als integratie dit fenomeen niet versterkt, kan dat een goede zaak zijn denk ik.

Na wederom ben ik niet pro-geïntegreerd, maar de PV is direct gerelateerd aan de wil van de staat. Ik denk dat het noodzakelijk is om het glas water halfvol te zien in plaats van halfleeg.

Ik wens jullie allemaal een prachtige dag.

http://www.soreo-energie.fr
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/08/09, 14:07

Soreo schreef:Ik denk dat het geïntegreerde twee belangrijke voordelen heeft:

- esthetiek: met de hausse in zonne-energie zullen veel panelen op de daken van onze buren aankomen en de geïntegreerde maakt het mogelijk om "de installatie hiervan te regelen", een extreem geval voorstellen zonder dat we dat zouden kunnen komen tot een anarchie van poses van PV-modules en dus een misvorming van het Franse landschap (ik overdrijf opzettelijk).


Dus we willen de planeet REDDEN of de installaties REGULEREN? Moet weten ... in Duitsland, ik geloof niet dat het "anarchie" is die u aankondigt als?

Soreo schreef:- de geïntegreerde stelt IMHO in staat om de echte professionals te scheiden van de PV en de anderen, een geïntegreerde installatie die is geïnduceerd om de tegels (of andere) te verwijderen om de juiste bak te installeren en een waterdichte installatie uit te voeren voor de komende decennia.


Dus om een ​​"echte professional" te zijn, moet je op zijn minst een dakdekker en een elektricien zijn?

Soreo schreef:In de hoop dat mijn antwoorden me niet als een integrist van de geïntegreerde hebben doorgegeven, probeer ik alleen maar goede kanten te vinden bij de keuze van de staat.


Ik vind er geen ... althans niet voor econologie ... het Franse landschap, Edf heeft het lange tijd neergeschoten met zijn bovengrondse hoogspanningsleidingen van THT ...

Trouwens, jullie die pro zijn, wat zijn de ALGEMENE kosten van een geïntegreerd systeem op tegels of leisteen? Laten we zeggen m² voor 20 m²?
0 x
Soreo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 21/07/09, 17:36




par Soreo » 05/08/09, 15:50

Rebonjour,

wat betreft de implementatie van "regulering van installaties" Ik zie niet in hoe ik de planeet moet redden en probeer dat te doen met bepaalde regels is tegenstrijdig.

Duitsland is al tientallen jaren een "groen" land met een echte ecologische kracht, Frankrijk wanneer het langzaamaan zijn economisch proces begint.

In Duitsland is één op de vier huizen al uitgerust met fotovoltaïsche panelen, in Frankrijk zijn Pv-installaties enkele duizenden gevallen.

Daarnaast heb ik de lijn vergroot door over anarchie te spreken, maar ik blijf ervan overtuigd dat het midden van de pv goed moet worden omkaderd.

ja, om een ​​professional te zijn, moet je dakwerker zijn en een elektricien, maar ook verschillende speciale stageplaatsen voor pv uitvoeren.
Ik wilde je niet toornig maken door dit te zeggen, maar alleen om eraan te herinneren dat deze sector vrij jong is en een aanzienlijke financiële meevaller vormt, vandaar het risico dat gewetenloze bedrijven een fortuin lijken te maken en de klant met zeer veel apparatuur achterlaten medium en nul service.

de extra kosten van het systeem geïntegreerd in m2 voor 20m2 bedragen ongeveer 10% van de totale prijs (materiaal + installatie) tellen 1000euros meer voor het materiaal en 400 euro meer voor installatie voor een installatie bij 14000euros (2kwc).

In de hoop dat dit bericht je donder nog niet vangt.

Ik wens je een fijne middag

In Lille is het grijs :(

solarblogger
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 260-gasten