Zonnecellen geïntegreerd PV maar waarom?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/08/09, 15:56

Soreo schreef:de extra kosten van het systeem geïntegreerd in m2 voor 20m2 bedragen ongeveer 10% van de totale prijs (materiaal + installatie) tellen 1000euros meer voor het materiaal en 400 euro meer voor installatie voor een installatie bij 14000euros (2kwc).


Het is weinig, heel weinig, denk ik gezien het extra werk (20 m² leisteen verwijderen is geen gemakkelijke taak) ... maar als het de prijzen zijn, zeg ik des te beter!

Soreo schreef:In de hoop dat dit bericht je donder nog niet vangt.


Waarom? Welke bliksemschichten?

Ik ben tevreden met het antwoord zoals de ander zou zeggen : Cheesy:
0 x
Soreo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 21/07/09, 17:36




par Soreo » 05/08/09, 16:03

Voor een geïntegreerde installatie kost het gemiddeld 10% meer, op een 3kwc installatie kost het nog steeds 2000€ meer.

Ik begrijp volkomen dat u tegen geïntegreerd bent, maar voor ons is het geen keuze maar een beperking (op enkele uitzonderingen na), maar zolang de PV zich ontwikkelt, denk ik dat we kunnen zeggen dat we vooruit gaan.

Tot snel weerziens.

Zonneblogger.

http://www.Soreo-energie.fr
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/08/09, 16:12

Ik ben niet tegen Ik begrijp de rente niet ... econologisch!

Dat is alles ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/08/09, 17:17

Soreo zei:

In Duitsland is al een op de vier huizen uitgerust met fotovoltaïsche panelen,


???? sta me toe eraan te twijfelen: ik heb vorig jaar veel in Duitsland gereisd, ik had deze indruk niet. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik tijdens mijn prospectiebezoeken erg teleurgesteld was door het kleine aantal "solarisabele" huizen in PV: slechte oriëntaties, slecht uitgevoerde dakconstructie, schaduw.

Noot voor onze Belgische vrienden:

Om in aanmerking te komen voor de bonussen moet in België een PV-installatie minstens gefactureerd worden door een elektriciteitsbedrijf geregistreerd bij het Ministerie van Financiën. Deze elektricien kan ofwel zelf de dakwerken uitvoeren, ofwel uitbesteden aan een eveneens geregistreerd dakdekkersbedrijf, ofwel samenwerken met een geregistreerd bedrijf voor deze werken (2 verschillende facturen).
Een dakdekkersbedrijf kan de aansluiting uitbesteden aan een elektricien of samenwerken.
Het maakt niet uit welke van de 2 bedrijven het materiaal factureert, maar we kunnen in geen geval zonder de elektricien (wel de dakdekker)
Het Waalse Gewest heeft bepaalde installateurs erkend die een opleiding hebben gevolgd, maar het is niet noodzakelijk om er een beroep op te doen.
De conditio sine qua non voor aansluitingsautorisatie is uiteraard acceptatie van het systeem door een erkende organisatie, die onder andere de conformiteit van de apparatuur controleert.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten