Een Econological plaats ... Bewaar mijn dak ...

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 21/06/09, 23:46

@ alle ..

En als we OSB-platen onder de Eternit zouden plaatsen, zouden we zowel stevigheid, netheid, de mogelijkheid hebben om op de platen te lopen en dus de tegels te gaan lijmen met PU-lijm voor matten van boten...

Wat denk jij


miauw :P


Ik zoek vrijwilligers voor de maand juli....
Dernière édition par Lietseu de 27 / 06 / 09, 19: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 22/06/09, 16:30

Laten we nauwkeurig en waar zijn alstublieft...
Ik kan aan boord gaan van wie wil vanuit België om daarheen te gaan, in juli, maar daarvoor zou het nodig zijn dat de een of de ander die beschikbaar is me laat weten...

Ik heb ook uw hulp nodig voor praktisch oogpunt, waar te kopen, welke materialen idealiter (rekening houdend met het feit dat ik niet op goud rol, alstublieft) en voor de hoeveelheden, ik zou de hulp van de een of de ander moeten hebben om te evalueren de dakbedekking...

In feite moet alles opnieuw worden gedaan, ik heb het dak voorgesteld, want het is de + urgentie, meer regen binnen = meer risico op degradatie....

Maar dit is het enige punt dat dringend is, de rest kan beetje bij beetje, zoals de ideale verwarming, PDM, houtkachel (het hout is goed en niet te duur daar!).




miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/06/09, 09:23

Dit is het type dak dat u nodig heeft:

Beeld[/ Img]
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 23/06/09, 12:37

Er is al werk voor de vereniging....

Hoe fotovoltaïsche apparatuur op een oud huis te bouwen, welk krediet? Tegen welke prijs? winstgevendheid?


Wordt vervolgd & miauw...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/06/09, 12:39

Capt_Maloche schreef:Dit is het type dak dat u nodig heeft:

Beeld[/ Img]
8) Dat is degene die ik ga bestellen. 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 23/06/09, 12:47

-1!!! Wacht maar tot de PVT hybride zonnepanelen zich ontwikkelen!!

In plaats van "slechts" 150Wp elektrisch per m², heeft u 140Wp elektrisch PLUS 650 "Wp thermisch" per m², productiviteit en levensduur van PV verbeterd door waterkoeling!

En naar mijn bescheiden mening zijn de geïnstalleerde PVT-kosten (veel) lager dan de kosten voor zonne-energie + thermische energie!

Als ik op een dag onze 65 m² aan zonnepanelen zou moeten vervangen, zou ik zonder aarzelen voor PVT kiezen!

Alleen hier: voorlopig denk ik niet dat ze gesubsidieerd worden... de PVT!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 23/06/09, 12:49

Lietseu schreef:Hoe fotovoltaïsche apparatuur op een oud huis te bouwen, welk krediet? Tegen welke prijs? winstgevendheid?


Sorry Lietseu, maar in jouw geval is het denk ik helaas niet mogelijk om gesubsidieerde PV te nemen zolang je fiscaal adres niet in Frankrijk ligt...

Daarna kan je altijd zonder subsidie ​​PV installeren maar ik betwijfel of iemand geïnteresseerd is...om geld te verliezen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 27/06/09, 11:19

OSB?

Wat betreft het boren van de Flexoutuile, ik zie niet echt in hoe dit mogelijk is, behalve dat het een zwakkere golf heeft dan de tegels.

Tot slot geeft Lietseu duidelijk de voorkeur aan Eternit. Meer beperkend voor de geometrie van het frame, maar duurzamer.

Planning.
1.Ik veronderstel dat u moet beginnen met het organiseren van een bezoek aan de site, om de precieze uit te voeren acties en de aan te schaffen benodigdheden te definiëren, om de afmetingen te nemen.

2. de juiste prijzen vinden, bij voorkeur met levering ter plaatse, alles kwantificeren, de benodigde tijd inschatten, voorlopige data vastleggen.

3. kijk met hoeveel we zijn, en als de data geschikt zijn (zo niet, zoek dan andere), vergrendel ze.

4. Bestellingen plaatsen met bezorgafspraken, reizen organiseren, rentmeesterschap.

5. doen .

6. genieten :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/06/09, 19:03

We praten er hier over: http://www.bricozone.be/fr/sols-carrela ... -2016.html

grappig dat er een moderator is genaamd Nono!!! die in Henegouwen (België) woont... en dezelfde avatar gebruikt als onze nono...!!!

http://www.boisconstruction.org/infothe ... ongues.pdf

http://www.bois.com/mieux-connaitre/boi ... anneau-osb

volgens deze laatste link in dikke dikte OSB is blijkbaar een goede zaak voor daken...

Ik ben nog steeds op zoek naar de prijzen, en de exacte behoeften...
Ik stel voor om daar in juli heen te gaan om mijn gereedschap en een minimum aan rentmeesterschap mee te nemen, als we een afspraak maken?

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 27/06/09, 21:19

Momenteel ben ik beschikbaar vanaf de 6e, behalve de dag van de 20e die bezet is.

OSB
Waarom niet, maar het is een meerkost, dus als we zonder kunnen, zoals het plaatsen van planken of een ladder...

Zal moeten zorgen voor het transport, ik ben in Straatsburg.
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 43-gasten