Vergelijkende CO2 en energie: warmtepompen, gas en CPCU

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 15/09/09, 10:49

:schok: Maloche wie start elektrische verwarming? Stuur je je jas ook terug? Zoals ik met de PV? : Cheesy: : Cheesy:

Mijn ouders installeerden thuis een identiek model (ik weet de kracht niet maar het lijkt op 2 druppels water als op de foto) maar vooral... voor de airconditioning in de zomer...

Eerlijk gezegd zou het me verbazen als je daarmee het equivalent van 1000 liter olie bespaart... (slechts 1 batterij bedoel ik). Let ook op de lengte van de leidingen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 15/09/09, 11:47

Op verwarming thermodynamica, nuanceren :D en je vergeet dat ik ook koeltechnieker ben 8) koelmiddelen, dat weet ik.

Ik draai mijn jas niet om, maar op dit moment is het het beste wat ik voor mijn portemonnee kan doen :D en aan de CO2-kant (als het echt een ecologisch criterium is...) verlaag ik de balans ook wat

Voor consumptie, natuurlijk als, omdat de tussenseizoenen ongeveer de helft van de energierekening in Ile de France vertegenwoordigen, maar het is noodzakelijk om een ​​centraal volume in huis te hebben,

dit is mijn geval, ik heb een grote patio waarop bijna alle kamers opengaan, behalve de badkamers, het is ook in deze patio dat mijn houtinzet zijn calorieën levert, en als ik een vuur heb, verwarm ik bijna de hele barak 8)

Dus zodra er gestookt moet worden, laat ik de olieketel lopen voor het tapwater en de badkamers


Nou ja, ik geef ook de voorkeur aan zonne-energie, maar ik ben slecht blootgesteld en we hebben beperkingen op het gebied van erfgoedclassificatie, ik ben omringd door 3 geclassificeerde kastelen en er wordt zwaar onderhandeld over zonne-energie... :frons:

het zal voor mijn bioklimatisch project zijn :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 15/09/09, 13:42

A) Oké, prima! Ik geef toe: ga je een thermo ... uh ... nucleaire verwarming hebben? hehehe : Cheesy: !!

Ik ga niet verder dan dat totdat je wat PV-panelen hebt om je warmtepomp van stroom te voorzien. : Cheesy:

B) Wat betreft het laagseizoen, helaas zal uw ketel nog steeds moeten werken (met een "armoedig" algemeen rendement) om SWW te leveren (hetzelfde in de zomer)... geen glop. En zonne-energie zou op dit niveau moeten zegevieren...

Het is jammer dat je te veel tegenstellingen hebt op zonne-niveau... want Bricoman heeft er 2000€ van... Chinese of Turkse vacuümbuis... om zelf in elkaar te zetten en het is zelfs "subsidiabel" van wat ik zie zag.. .(sommige brico hebben nu montageteams)

C) Vergeet niet uw PM230 op uw warmtepomp te plaatsen :) Ik kan niet wachten om de algemene resultaten in EP te zien!

ps: ah ik wist niet dat je een houtsupplement had! Goed nieuws!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 15/09/09, 15:03

Christophe schreef:A) Oké, prima! thermo...uh...nucleaire verwarming? hehehe : Cheesy: !!

B) Wat betreft het laagseizoen, helaas zal uw ketel nog steeds moeten werken (met een "armoedig" algemeen rendement) om SWW te leveren (hetzelfde in de zomer)... geen glop. En zonne-energie zou op dit niveau moeten zegevieren...


dit is VLai! Ik kom eraan, ik kom eraan 8)

Omdat ik buiten de stookperiode van mei tot september alleen al voor SWW zo'n 400L stookolie verbruik, zijn de verliezen sowieso zo'n 40L per maand!! d.w.z. een algehele rotte zomeropbrengst van 50% : Cry: Ik weet...

Het is jammer dat je te veel tegenstellingen hebt op zonne-niveau... want Bricoman heeft er 2000€ van... Chinese of Turkse vacuümbuis... om zelf in elkaar te zetten en het is zelfs "subsidieerbaar" van wat ik zie zag.. .(sommige brico hebben nu montageteams)


Sterker nog, ik moet goed kijken naar mijn geaardheid
het dakgedeelte dat ik van plan ben uit te rusten is georiënteerd op het zuidwesten +45°, waardoor ik 's middags een groot deel van de zon verlies, ik moet Simsol starten om te zien :D 2000€ zei je?

hier is hoe ik me oriënteer:
Beeld

C) Vergeet niet uw PM230 op uw warmtepomp te plaatsen :) Ik kan niet wachten om de algemene resultaten in EP te zien!

ps: ah ik wist niet dat je een houtsupplement had! Goed nieuws!


Ik niet :D maar ik ga het checken

Ik had altijd een insert, je moet wel gek zijn om geen back-up systeem te hebben : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 15/09/09, 23:15

Oh ja ... zuidoostelijke oriëntatie niet geweldig ...

Ik vraag me af of je door vacuümbuizen op je zuidwestgevel te plaatsen geen goede opbrengst zou hebben (zon vanaf de middag).

Zie een "hybride" oplossing: 1 paneel aan de zijkant en het andere aan de gevel.

Boven: shunt een van de panelen volgens het tijdstip van de dag (of met een 2e vergelijker).

Nou, we zijn ver verwijderd van de CO2 van Edf daar... : Cheesy:

ps: neem me niet kwalijk, Maloche, maar het is nog steeds een "domme" buurtlocatie ... Wat is het nut van de "cirkel"? Doe minder wegen/huisvesting denk ik... maar met 0 bioklimatisme voor de meeste mensen pfff...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/09/09, 21:12

Capt_Maloche schreef:en aan de CO2-kant (als het echt een ecologisch criterium is...) [...]
Weet je het niet zeker? :schok:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/09/09, 21:14

Christophe schreef:[...]
ps: neem me niet kwalijk, Maloche, maar het is nog steeds een "domme" buurtlocatie ... Wat is het nut van de "cirkel"? Doe minder wegen/huisvesting denk ik... maar met 0 bioklimatisme voor de meeste mensen pfff...
Je zou een beetje over de IdF moeten "vliegen", je zult zien dat dit soort bullshit establishment helaas heel gewoon is... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 17/09/09, 22:19

Houthakker schreef:Je zou een beetje over de IdF moeten "vliegen", je zult zien dat dit soort bullshit establishment helaas heel gewoon is... :|


Vliegen over Parijs? Hij is gek! Wil niet in vlammen worden neergeschoten, geen opgewonden soldaat... : Mrgreen:

Oh maar ik snap het!! Maloche, je leeft in een graancirkel!!! 's Ochtends niet al te slecht in het hoofd?

Beeld
Dernière édition par Christophe de 17 / 09 / 09, 22: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/09/09, 22:20

Christophe schreef:ps: neem me niet kwalijk, Maloche, maar het is nog steeds een "domme" buurtlocatie ... Wat is het nut van de "cirkel"? Doe minder wegen/huisvesting denk ik... maar met 0 bioklimatisme voor de meeste mensen pfff...


De residentie dateert uit de jaren 70, dus het bioklimatische waarvan we niet eens wisten dat het kon bestaan

Anders is het mooi vanuit het vliegtuig :D en aan de sfeerkant is het heel praktisch voor kinderen, geen verkeer of alleen buren en ze zullen niet snel verdwalen, in het centrum is een ruimte voor de kleintjes, in de groene driehoek links tafels betonnen tafel tennis
linksboven, het voorpark van het Chateau, een van de drie die me verhindert zonnepanelen te plaatsen...
Aan de rechterkant in het wit, de officiële bowlingbaan van de stad :D
De bomen van de residentie zijn ongeveer dertig jaar oud, wat een zeer aangenaam volume aan groen en lood biedt

afgezien daarvan, gezien het vrij brede land, hadden ze de huizen heel goed op het zuiden kunnen oriënteren, maar dat was niet in het tijdperk van de tijd

Houthakker schreef:
Capt_Maloche schreef:en aan de CO2-kant (als het echt een ecologisch criterium is...) [...]
Weet je het niet zeker? :schok:


Eerlijk gezegd ben ik meer bang voor allerlei soorten vervuiling dan voor CO2

Klimaatcycli maken deel uit van het "dagelijkse leven" van de planeet, en wij arme dwazen, we denken dat het normaal zou zijn dat de stabiliteit die we al 200 jaar kennen eeuwig is...

ter herinnering, slechts 10 jaar geleden, kort voor het grote Egyptische rijk, niets meer, was de gemiddelde temperatuur van de planeet ongeveer tien graden lager, en om te beseffen wat dit betekent, moet je je het zeeniveau voorstellen dat we kennen, 000 meter lager en land volledig bedekt met ijs, onbebouwbaar wat.

het is waar dat de warmere periodes een paar miljoen jaar teruggaan, maar dit is weinig in verhouding tot de leeftijd van de planeet

Dus ja, menselijke activiteit kan de balans sneller veranderen dan verwacht, dat is zeker, maar we zijn nomaden op deze planeet

Natuurlijke klimatologische variaties tijdens het leven van de aarde

Laten we beginnen met de zaken in context te plaatsen: het fenomeen van de opwarming van de aarde dat momenteel wordt waargenomen, doet zich voor op een zeer korte tijdschaal als we kijken naar de leeftijd van onze planeet, die ongeveer 4,5 miljard jaar bedraagt. Inderdaad, een eeuw (100 jaar) vertegenwoordigt 0,0000025% van de leeftijd van de aarde.
Het is daarom erg belangrijk om de begrippen "tijdperk" en "periode", die twee zeer verschillende tijdschalen definiëren, duidelijk te onderscheiden: een geologisch tijdperk is een zeer groot tijdsinterval (enkele miljoenen jaren), dat zelfs is verdeeld in perioden die kortere tijdsintervallen (enkele duizenden jaren). Dus praten over een ijstijd is niet hetzelfde als praten over een ijstijd.
De aarde heeft altijd te maken gehad met klimatologische variaties die verschillen in duur (van enkele duizenden jaren tot enkele miljoenen) en in amplitude (van minder dan 1 graad tot 7 tot 8 graden). Het is duidelijk dat hoe verder men zich van het heden verwijdert, hoe minder nauwkeurig de metingen zijn.
Zo maakt de studie van de isotopensamenstelling van de zuurstof van ijskernen (tot 3500 m diep) het mogelijk om atmosferische temperaturen tot 750 jaar voor vandaag te reconstrueren.
Deze studies hebben aangetoond dat de aarde de afgelopen 400 jaar vier cycli van opwarming en afkoeling heeft doorgemaakt. Elke cyclus begint met een plotselinge opwarming, gevolgd door een warmere periode van 000 tot 10 jaar, de zogenaamde interglaciale periode. Dit laatste wordt gevolgd door een geleidelijke afkoeling die leidt tot de installatie van een ijstijd. De amplitude van deze fluctuaties is in de orde van grootte van 000°C.
Momenteel bevinden we ons al meer dan 10 jaar in een interglaciale periode. Tijdens de fluctuaties van de afgelopen 000 jaar kwamen de hoogste temperaturen nooit boven de 400 graden boven de huidige gemiddelde temperatuur uit. Logischerwijs vallen we terug in een ijstijd…..in de komende 000 jaar!
De vier cycli van de afgelopen 400 jaar tot heden zijn weergegeven in onderstaande figuur.

Beeld

bron: https://www.econologie.info/share/partag ... aU8kfd.doc

En als we goed kijken naar de curve hierboven, extrapolerend op basis van de laatste 400 jaar, dan zouden we al terug moeten keren naar de ijstijd,

het doet me denken aan de theorie van een klimatoloog-onderzoeker die zei dat het integendeel nodig was om een ​​maximum aan CO2 af te wijzen om deze terugval van T° te voorkomen : Cheesy:

Hé, dat is net zo logisch als de theorie van de opwarming van de aarde, nietwaar?
Dernière édition par Capt_Maloche de 17 / 09 / 09, 22: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 17/09/09, 22:23

Uh Maloche, je maakt me daar serieus zorgen over!! : Cheesy:

a) de thermonucleaire warmtepomp
b) de pseudo-ontkenning van CO2 als broeikasgas of op zijn minst de vermindering ervan

Ik durf me de c) niet voor te stellen

Weet je zeker dat alles in orde is in je leven? : Cheesy: : Cheesy:

ps: zeker een slag van ET : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 470-gasten