Super geothermisch door heatpipe zonder compressor?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Super geothermisch door heatpipe zonder compressor?




par Christophe » 23/05/09, 10:23

Mijn "loodgieter" vertelde me over een zeer innovatief geothermisch systeem dat momenteel wordt getest en dat bestaat uit het begraven van meerdere heatpipes (of warmtepijpen in het Frans in de tekst) van enkele meters verticaal in de aarde. Een warmtepijp is een buis die een warmteoverdrachtsvloeistof bevat die al dan niet een faseverandering ondergaat tijdens de cyclus: veel gebruikt bij pc-koeling gedurende meerdere jaren.

Het zou dus een soort "superwarmtepomp" zijn en een simpele circulatiepomp zou voldoende zijn om een ​​heel huis te verwarmen (volgens mijn loodgieter)! Omdat de faseverandering "automatisch" zou zijn en zou worden uitgevoerd bij lage temperatuur in de heatpipes.

Hier is een kleine uitleg over de warmtepijpen: http://www.thermoguide.co.il/Heat_pipes.html

Beeld

Of in het Frans op wikipedia: http://fr.wikipedia.org/wiki/Caloduc

Bepaalde vacuümbuizen op zonne-energie (de bovenkant van de top, vooral aan de prijskant), gebruiken al warmtepijpen, dit is bijvoorbeeld het geval bij viessmann: https://www.econologie.com/panneaux-sola ... -3679.html

Dit alles om te zeggen dat ik het merk dat dit test niet begreep of me niet herinnerde, heeft deze KK1 er ooit van gehoord? Anders kan ik hem vragen het me te schrijven! : Mrgreen:

Zo niet meningen? Het is misschien duur, maar als we de prijs zien van een "draaiende" tuin om een ​​conventioneel warmtepompnetwerk te installeren ...

ps: het probleem is dat het Belgische accent in Ardennen onzin is! Weet je hoe ze weishaupt uitspreken? Ik doe het voor jou in de fonetiek: waisscccheuuupt :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 23/05/09, 10:44

Christophe redding,

het ziet eruit als een grote koelkast met warmtewisseling en adiabatische expansie / compressie.

De "circulator" heeft zeer waarschijnlijk ook een rol als compressor.

De regulator moet waarschijnlijk ook werken met rollen, (niet top voor de output, maar eenvoudig).
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/05/09, 10:50

Remundo: je hebt de warmtepomp net opnieuw uitgevonden!

In dit geval is het niet hetzelfde aangezien de "primaire" warmteoverdrachtsvloeistof, dat wil zeggen die van de warmtepijpen, niet in "mechanisch contact" (verschillende drukken) zou staan ​​met de secundaire vloeistof (water van het hydraulische circuit ) wat een klassiek verwarmingscircuit zou zijn ... Precies zoals een zonnepaneel met warmtepijpen als je wilt ...

Er zou alleen een warmte-uitwisseling zijn. Ik moet de exacte naam hebben van het bedrijf dat het ding ontwikkelt, omdat het het risico loopt een grote doos te maken als het werkt ... en als het tegen een "correcte" prijs wordt verkocht ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 23/05/09, 11:10

als er geen mechanisch compressiewerk is, kan het alleen de temperaturen homogeniseren ... dan is het in de winter beter om boven de geothermische bron te leven : Cheesy:

jawohl Weishaupt :?
0 x
Beeld
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 23/05/09, 12:27

Hallo,

Het is een heel goed idee, maar ik zie een grote vangst:
De warmtepijp moet op lage temperatuur werken (tussen 10 en 15 ° C)
In elk geval zal het achter een warmtepomp nodig zijn om de temperatuur ten minste rond de 30 35 ° C te verhogen.
Dit voorkomt dus dat de tuin wordt gecrouleerd, we maken alleen verticale gaten van minimaal drie tot vier meter.
Hoe zit het met de prijs van het systeem ?? En wees hoe dan ook voorzichtig met het oppervlak uitgewist door het systeem ...

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
MISMAC
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/05/09, 14:13
Plaats: Puget-sur-Argens




par MISMAC » 23/05/09, 15:11

Hallo, ik ben hier nieuw voor forum, u zult mijn onervarenheid in het zonneveld thuis verontschuldigen, ik begin net met enkele ideeën

Ik werk echter in de ruimte, voor satellieten, en daarom produceren we heatpipes. Ik ken de warmteoverdrachtsvloeistof die in uw geval wordt voorgesteld niet, voor ons is het noodzakelijk iets anders. Elke vloeistof heeft zijn minimum- en maximumtemperatuur, waardoor het mogelijk is om de warmtepijp te bedienen of niet in geval van overstroming. Ik weet alleen dat in ons geval de snelheid van het overbrengen van calorieën wordt verhoogd met een coëfficiënt van 200 keer meer in vergelijking met dezelfde metalen staaf maar vol. Ik heb geen informatie in vergelijking met een traditioneel zonnepaneel, en ik ben liever nieuwsgierig om te weten?

in ieder geval lang leve de zon en veel geluk voor iedereen voor uw projecten
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/11/10, 15:26

Hallo allemaal

De warmtepijp werd gebruikt op luchtbehandelingsinstallaties om energie te winnen tussen de toevoer van verse lucht en de afgevoerde afvoerlucht, de efficiëntie was ongeveer 50%

het was de eerste dubbele fluxcentrales
Ze zijn vervangen door de compacte tegenstroomwisselaars die we kennen met een efficiëntie van 90%.

Nu, om de calorieën uit de bodem (12/15 ° C) te winnen, is het inderdaad noodzakelijk om de druk van de vloeistof te wijzigen om bij hogere temperatuur te condenseren

en zonder compressor weet ik niet hoe ik het moet doen

Aan de andere kant, omdat de geleiding van de grond beperkt is, moet je weten dat we vandaag ongeveer 5KW aan uitwisseling herstellen op een boorgat van 100 meter

Kortom, waar is de innovatie in dit proces?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/11/10, 17:00

de klassieke warmtepijp moet een vloeistof bevatten zoals een warmtepomp, maar werkt in het specifieke geval waar de hete bron heter is dan het te verwarmen ding: de circulatie van gas en stoom kan daarom op natuurlijke wijze worden gedaan zonder pomp of compressor

als je grond op 12 ° C is, is het goed om je huis op 5 ° C te verwarmen ... bla

als je de druk moet bedriegen, vinden we de warmtepomp opnieuw uit

en de berekening is al uitgevoerd voor warmtepompen, het is duur om het hele circuit met koudemiddel te vullen, we geven er de voorkeur aan water te circuleren en de functies te scheiden

het idee van de warmtepijp verandert niets aan de afmetingen van de gaten die moeten worden gemaakt voor voldoende thermisch contact met de grond
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 262 gasten