Herstel van 12V-batterijen in zeer diepe ontlading

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Herstel van 12V-batterijen in zeer diepe ontlading




par SixK » 12/01/10, 13:18

Christophe schreef:Wat is eigenlijk de "toelaatbare" maximale spanning voor een loodaccu en voor hoelang?


Christophe, voor de maximale spanning van een lood / zuurbatterij 12V, ik heb gelezen dat 14,7V niet mag worden overschreden, omdat nadat de elektrolyt begint te borrelen ...
Anders wordt voor de laadintensiteit geadviseerd om 1 / 10 van de batterijintensiteit niet te overschrijden.
Kind 1Ah Max voor een batterij 10Ah ...

SixK
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Herstel van 12V-batterijen in zeer diepe ontlading




par Dirk Pitt » 12/01/10, 13:40

SixK schreef:Genre 1Ah Max voor een 10Ah-batterij ...

SixK


1A en niet ah
vermijd verwarring
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/01/10, 14:09

Om een ​​batterij wakker te maken, boost ik deze maximaal met een 40 ampère-voeding, maar ik voorkom dat hij opwarmt, in een normale lading ben ik het met Dirk pitt eens voor de 10% stroomsterkte van de capaciteit van de batterij.

De kunst is om het met een hoge stroomsterkte op te laden en ook met een maximale stroomsterkte te ontladen en meerdere keren af ​​te wisselen, waardoor de platen worden ontkalkt, waardoor een groot deel van hun eigenschap van oorsprong na ze krijgen een normale lading die wordt verlengd met tweemaal die van de normale lading, maar zonder deze te oververhitten.

:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Herstel van 12V-batterijen in zeer diepe ontlading




par Christophe » 27/02/16, 11:29

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten