Gelijkwaardigheid van thermisch en elektrisch motorvermogen?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09

Gelijkwaardigheid van thermisch en elektrisch motorvermogen?




par lv13r » 15/05/09, 17:57

hallo, kan iemand me vertellen hoe ik een elektromotor moet kiezen om een ​​thermiek op een helmstok te vervangen die 5CH 144CC maakt, heeft hij hetzelfde vermogen nodig????
:?

het idee zou zijn om een ​​honda f'400 benzine over te schakelen naar 48V elektrisch
het belang van de helmstok,
-geen snelheidsvariator nodig als je de doos houdt
-het gewicht van de batterijen is geen vijand, integendeel, het vermijdt contragewichten
- geen grote autonomie nodig 3 uur max
wanneer vind je het een goed idee of een slecht idee????
merci
Lv13R
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 15/05/09, 19:14

Hallo Lv13r,

Het nominale "koppel en toerental" van uw elektromotor moet dicht bij dat van de warmtemotor liggen.

Bijvoorbeeld 500 tpm 5 daN.m , (ENSIPif-waarden)

Qua autonomie vrees ik echter dat de batterijen niet lang meegaan. Zorg voor een reservespel : Idee:

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/05/09, 19:18

Ik sta voor een raadsel: het gewicht van de 4 kW elektromotor en de batterijen (uitgaande van minimaal 30 minuten autonomie) zal veel te groot zijn.

Bovendien kosten correcte LiIon- of LiPo-accu's u de ogen van het hoofd (duurder dan een nieuwe helmstok). Om nog maar te zwijgen van hun beperkte levensduur...

Dus ik raad je aan om te proberen een klassieke asynchrone elektromotor aan te passen...

We hebben een precedent op de forum, je hebt geluk: zelfgemaakte elektrische helmstok
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 15/05/09, 22:36

dank u voor uw antwoorden
Ik ben tot dezelfde conclusie gekomen als we precies hetzelfde vermogen nemen, maar de vraag is, heeft het exact hetzelfde vermogen nodig in thermisch gebruik als het elektrisch is?

voor de driefasige helmstok op de site had ik hem al gezien op de forum , bovendien heeft een vriend er ook een gemaakt en het meest verrassende is dat hij dezelfde chassisbasis nam, behalve dat die van hem geel is en minder veilig is dan de rode van de forum Het verbaast me ook dat sommige mensen hetzelfde idee hebben en ze concretiseren met zeer goede resultaten
lionel
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 191 gasten