Klein tractor-experiment, foto komt nog

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/04/09, 20:13

Hallo Akasha
Akasha schrijft:Zijn er al tests gedaan door de injectiepompen aan te passen om minder diesel te balanceren?

Het heeft geen zin om de hoeveelheid diesel te verminderen, behalve om te vertragen. Het is niet zoals bij een benzinemotor waarbij we de rijkdom (percentage benzinemassa / luchtmassa) proberen te verminderen. Bij een diesel zit veel meer lucht dan nodig is om hem te verbranden. Er is geen gaspedaal dat de luchtstroom vermindert en de motor zuigt alles aan wat hij wil. Bij lage toerentallen is de overtollige lucht enorm.

Alleen bij volle pot is er slechts 10 tot 15% overtollige lucht vergeleken met een perfecte stoichiometrische verbranding. De brandstof die u injecteert, is dus alleen bedoeld om de pk's te krijgen die u nodig heeft. De verbranding is niet homogeen omdat de diesel erg laat wordt ingespoten (iets voor en na het bovenste dode punt). Het had niet echt de tijd om zich intiem met de lucht te vermengen.

Dit is waar water en/of waterdamp werkt om de dieseldruppeltjes af te breken/verspreiden, zodat ze beter contact (uitwisselingsoppervlak) kunnen hebben met de zuurstof in de lucht en daardoor de verbranding van een gelijke hoeveelheid diesel verbeteren. De verbrandingschemie is iets anders en ook verbeterd, waardoor ook de verschijning van deeltjes wordt beperkt. (Er zijn een paar berichten die dit allemaal vollediger zullen uitleggen als je geïnteresseerd bent).
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Akasha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 09/04/09, 09:18
x 1




par Akasha » 14/04/09, 22:24

Het probleem waar ik de afgelopen dagen last van heb, is dat de tractor maar korte ritten maakt. Hij gaat van het ene veld naar het andere, verzamelt groenafval, stopt en start elke keer en legt nooit meer dan 2 km af bij een lichte belasting... Ik betwijfel of het systeem onder deze omstandigheden erg effectief is...

Bovendien probeer ik de verantwoordelijken te overtuigen en sommigen van hen zijn een beetje bang dat ik de motor zal afzetten. Ik kan ze geruststellen door te vertellen dat ik alleen de uitlaat aanraak, maar het is echt geen winst!
Zoveel vragen die een schaduw over mijn project werpen.

Hebben..!
0 x
Akasha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 09/04/09, 09:18
x 1




par Akasha » 15/04/09, 13:52

[/ Quote]
Alleen bij volle pot is er slechts 10 tot 15% overtollige lucht vergeleken met een perfecte stoichiometrische verbranding. De brandstof die u injecteert, is dus alleen bedoeld om de pk's te krijgen die u nodig heeft. De verbranding is niet homogeen omdat de diesel erg laat wordt ingespoten (iets voor en na het bovenste dode punt). Het had niet echt de tijd om zich intiem met de lucht te vermengen.
[/ Quote]


dus mijn vraag is nog steeds relevant: waarom is er sprake van een daling van het verbruik?
De verbranding is efficiënter, oké, maar hoe komt het dat het verbruik verandert? Stuwen de gassen de cilinder binnen en creëren zo voldoende druk om te voorkomen dat een deel van de diesel arriveert?
En als de verbranding efficiënter is, zou het vermogen dan ook moeten toenemen? Of bestaat er geen verband tussen het verbrandingsrendement en het motorvermogen?
Betekent dit dat het stationair draaien sterker is als het systeem op zijn plaats zit en warm is?
Hebben we hier informatie over of bevinden we ons nog in de test- en experimenteerperiode? In dit geval doe ik graag mee aan het onderzoek!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/04/09, 17:38

De verbranding is efficiënter, oké, maar waarom verandert het verbruik?


simpelweg omdat je minder gas hoeft te geven om dezelfde snelheid te krijgen, toch?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten