Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Remundo » 11/12/20, 00:00

ja, contracten van 60 ct € bestaan ​​nog steeds en duren 20 jaar vanaf hun ondertekening. Ik heb er maar één aangesloten in 2009 en hij loopt tot 2029.

We betalen abonnementen en belastingen om toegang te krijgen tot het netwerk, ik heb zelfs een loopgraaf van 20 m gefinancierd om driefasig naar mijn schuur te trekken ... verlenging van de lijn die niet van mij is ...

Niet allemaal dus gunstig.
0 x
Beeld
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par moinsdewatt » 04/02/21, 01:28

EDF lanceert zijn eerste drijvende fotovoltaïsche zonne-energiecentrale in Frankrijk

AFP gepubliceerd op 03 februari 2021

EDF kondigde woensdag de lancering aan van de bouw van een drijvende fotovoltaïsche energiecentrale op een waterreservoir in de Hautes-Alpes, het eerste project van dit type in Frankrijk voor de elektricien.

"Gelegen op het waterreservoir van de waterkrachtcentrale van Lazer, zal de drijvende zonne-energiecentrale een oppervlakte van 24,5 hectare beslaan, ongeveer tweederde van het oppervlak van het waterreservoir, voor een productiecapaciteit van 20 MW", gedetailleerd in een persbericht EDF Renouvelables, een dochteronderneming van EDF.

Het moet in het voorjaar van 2022 in gebruik worden genomen en het equivalent van het jaarlijkse elektriciteitsverbruik van 12 inwoners produceren, het equivalent van wat al wordt geproduceerd door de waterkrachtcentrale van Lazer.

EDF merkt op dat dit project zowel deel uitmaakt van de doelstellingen voor de ontwikkeling van zonne-energie in Frankrijk als van zijn eigen "zonne-energieplan". EDF streeft ernaar een van de leiders in de sector in Frankrijk te worden, met een marktaandeel van 30% tegen 2035.

Hoewel dit een primeur is voor EDF in Frankrijk, zal de fabriek niet de eerste in zijn soort in het land zijn. De drijvende zonne-energiecentrale in Piolenc (Vaucluse), geëxploiteerd door het bedrijf Akuo Energy, was dus in 2019 begonnen met produceren. Met een vermogen van 17 MW staat ze op het water van een voormalige steengroeve.


https://www.connaissancedesenergies.org ... nce-210203
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Did67 » 04/02/21, 10:31

Christophe schreef:
Je antwoordde niet: hoeveel betaal je om te gebruiken jouw straat ?



Ik sla de laatste zin over, en dat maakt me boos - waarom beledigen als je het er niet mee eens bent ???????????????? Het wordt zielig als we bovendien beweren dat we op trollen jagen ... Ik onderga steeds minder dit gedrag dat lijkt op de kleine jongens achter in de speeltuin. Ja, ik word een oude eikel !!! [Ik haal je uit de vaart]

Uw vraag heeft een eenvoudig antwoord: het heet belastingen, toeslagen en toeslagen! Voor wegen "rechtvaardigt" dit met name de belasting op brandstoffen.

Er is geen "gratis" infrastructuur gratis gedaan - ik heb het over wat er recentelijk is gedaan [vroeger hadden de heren de klusjes; mensen die geen geld hebben en niet genoeg handelen - om belasting te heffen moet iemand iets kopen en iemand anders verkoopt - het was gemakkelijker om "belasting in natura" = vrij werk te vragen; nou, er was de belasting op zout, waar we niet zonder konden en die niet wordt gevonden zodra we weggaan van de zee; dus er was een manier om belasting te heffen en dat ontkenden ze niet! Deze belasting werd de gabelle genoemd, en douanebeambten die verantwoordelijk waren voor het toezicht op het verkeer werden gabelous genoemd - een woord dat nog wel eens in jargon wordt gebruikt, voor douane].

Dus ofwel wordt het gefinancierd door de "gemeenschappelijke pot", waar veel belastingen in gaan: staatsbegroting, begroting van regio's, afdelingen, gemeenten, enz ... Assiseert over veel dingen: inkomen, eigendom, grond, handel - zie de Belastingwetboek, de verbeelding heeft nooit gewankeld (er zijn zelfs belastingen op belastingen). Hoe meer we "verslaafd" zijn en hoe meer er wordt belast: brandstoffen, legale drugs (alcohol, tabak) ...

Ofwel wordt het gefinancierd door wat "geoormerkte belastingen" worden genoemd - ze worden maar voor één ding gebruikt. Op de waterrekening staan ​​belastingen voor zuivering, voor de aanleg van netwerken, voor het vernieuwen van de leidingen, voor het doen van andere boorgaten. En zelfs een solidariteitsfonds dat arme gemeenten toegang gaf tot water, gefinancierd door de rijken die het al een eeuw hadden. Er waren pogingen tot 'beschaving' voordat het uitzinnige individualisme weer regeerde. Het heette het "algemeen welzijn".

Ten slotte is er in Frankrijk geen terugwerkende kracht van een wet of verordening. Het zou onmiddellijk worden vernietigd door de administratieve rechtbanken. Herinner je je nog dat Ségolène Royal de elektriciteitsprijzen had "geblokkeerd" toen de wet bepaalde dat het de commissie-zaak was die ze onafhankelijk instelde. Ze was dit detail net vergeten, de dame ... De tijd voor gerechtigheid om te handelen, en er waren verhogingen om te compenseren (maar de regering was veranderd).

Contracten van 60 cent worden altijd gehonoreerd. Maar de nieuwe zijn natuurlijk veel minder gunstig (en dat is logisch gezien de daling van de installatiekosten; ook gezien het feit dat we de nadelen van overmatige zonne-energieproductie beginnen in te zien! Wijzigingsbeleid n is dus niet per se dom als situatie verandert !!!).

[Maar zelfs in Frankrijk zijn er subtiliteiten: het is bijvoorbeeld legaal om het inkomstenbelastingstelsel te wijzigen; en het is bijvoorbeeld legaal om het belastingregime voor inkomsten uit een PV-installatie te wijzigen, de inkomensdrempels te wijzigen waaronder men was vrijgesteld - net zoals belastingen die door bedrijven worden betaald, kunnen dalen of stijgen, afhankelijk van het beleid - behalve, ook hier, voor vrijstellingen gegarandeerd door "contracten" - als men een bepaald bedrijf expliciet vrijstelt voor 5 jaar in een bepaalde zone om het aan te trekken, is het een verworven recht]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Christophe » 04/02/21, 10:50

Did67 schreef:Ik sla de laatste zin over, en dat maakt me boos - waarom beledigen als je het er niet mee eens bent ????????????????


Ik antwoord omdat jij het bent ... Ik denk dat je niet alles hebt gevolgd en dat je ook de eerste bent die openhartig met je tegenstanders spreekt ... heb ik het mis?

Misschien omdat het zwaar is en dat de belediging op een gegeven moment verdiend is (merk op dat het voorwaardelijk is ah ah ah).
Misschien omdat hij expres onzin is en op dat moment de belediging verdiend is ...
Misschien omdat de zaak mij persoonlijk raakt, hoe zou u reageren als we, na te hebben geïnvesteerd (gelukkig een paar duizend €), de regels zouden veranderen die ervoor zorgen dat de winstgevendheid van deze investering wordt gedeeld door 3? Dit wordt staatszwendel genoemd, diefstal ... het is des te meer crimineel, net als voor de "planeet" (een kleine installatie van 3 kW is 150 km CO000-equivalent bespaard)

Frankrijk heeft nog steeds dit respect voor zijn medeburgers, België hield er niet van met de terugwerkende kracht !! Degenen die de zwendel verdedigen, moeten hun kaartje afleggen, aangezien hij alleen sprak over het Belgische geval van de meter die op zijn kop draait om deze nieuwe belasting te rechtvaardigen ... terwijl hij dat zorgvuldig weglaat fysiek is elk netgekoppeld PV-systeem ter wereld hetzelfde! Het buffert op het netwerk bij overproductie en gebruikt het in onderproductie! Zo moeilijk om erachter te komen waar Covid je hersenen heeft verwoest?

Als EDF de prijs van de kWh PV die zonder sommatie of voorwaarde is gekocht zou delen door 3, wat zou er dan gebeuren voor ALLE bestaande installaties en de ondertekende contracten (antwoord op de PV-ondergang)? Zou u dat "normaal" en eerlijk vinden? Zou de prosumer gelukkig zijn? Toch is dit precies wat er gebeurt met de Belgische prosumentenbelasting die wordt verdedigd door een eikel! Een eikel die ongetwijfeld interesse heeft in elektriciens ...

Dit is dus meer voorwaardelijk : Mrgreen: Laat het je borstelen, maar het varkenshaar is gerechtvaardigd! : Cheesy:

Overigens, als belastingen voldoende waren, waarom hebben we dan een overheidsschuld van meer dan 100% van het bbp? Mouaaaaihhhhh : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Dus natuurlijk niet dat we niet de echte prijs betalen voor het gebruik van publieke goederen ... en vooral niet met belastingen ...

ps: ik ben niet tegen een bijdrage van prosumer aan het gebruik van het netwerk maar het moet redelijk zijn ... dat is het NIET !! Een bijdrage die 60% van mijn AVANT PV-factuur vertegenwoordigt, is niet redelijk, het is afpersing! Het is 10 keer te hoog ... Op andere installaties (in het bijzonder die met enkele tienduizenden € initiële investeringen), met een groter vermogen, kan deze belasting oplopen tot € 1500, alleen om het "recht" te hebben om er een paar te injecteren MWh per jaar, de MWh aan marktprijs is ongeveer € 50 ... Tel daarbij de afschrijving van de installatie en het onderhoud op en je hebt een mooie negatieve investering ...

Hoeveel betaalt u per jaar voor TOI-elektriciteit? Waarschijnlijk minder dan € 1500 ... en je hebt 0.0 geïnvesteerd in de PV (voor zover ik weet) ... stel je voor dat je 8000 jaar geleden 2 € hebt geïnvesteerd in een installatie om je rekening te wissen en dat de staat het nu zou belasten tegen 1500 € per jaar en dat zou de afschrijving ervan onmogelijk maken ... zou je graag betalen om bij te dragen aan het algemeen belang of zou je ... je haren laten vallen?

Denk er eens over na voordat u overhaaste oordelen velt ...
1 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par moinsdewatt » 06/02/21, 11:31

EDF Renouvelables start met de bouw van zijn eerste drijvende energiecentrale in Frankrijk
Dit project, gestart in 2017, voorziet in de installatie van een fotovoltaïsche installatie van 20 MWp op het waterreservoir van de waterkrachtcentrale van Lazer om de productie te verdubbelen. Het werk duurt 13 maanden.


3 FEBRUARI 2021 GWÉNAËLLE STAAT OP

Beeld
Fotomontage van de toekomstige drijvende krachtcentrale van Lazer.
Foto: EDF Renewables

Beeld

Het Lazer-project, dat in 2017 werd opgestart, was het onderwerp van een dialoog met het gebied. Er zijn talrijke technische en milieustudies uitgevoerd om het behoud van de biodiversiteit van de site en de continuïteit van de elektriciteitsproductie van de waterkrachtcentrale van Lazer te waarborgen. De bouw begint nu met de voltooiing van geotechnische studies om de bodem van het reservoir te onderzoeken. De installatie van de ankers die nodig zijn voor de installatie van de zwevende panelen zal gebeuren in het voorjaar van 2021 en zal worden gevolgd door de installatie van de vlotters en de fotovoltaïsche panelen. Nog steeds volgens de groep zal het werk gedurende 40 maanden 13 mensen op de site mobiliseren.

https://www.pv-magazine.fr/2021/02/03/e ... en-france/

het is in de Hautes Alpes.
1 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par moinsdewatt » 06/02/21, 12:02

Sun'R Power neemt de 2de tranche van het Cambrai-Niergnies windpark (25,3 MWp) in gebruik
Sun'R Power, een onafhankelijke Franse fotovoltaïsche speler, heeft zojuist de ingebruikname aangekondigd van de tweede fase van het fotovoltaïsche park Cambrai-Niergnies, gelegen op de voormalige NAVO-basis in Cambrai.

25 JANUARI 2021 JOËL SPAES

Beeld
De eerste energiecentrale van de site werd in 2018 in gebruik genomen. Foto: Sun'R

Dit is de voorlaatste stap van dit vlaggenschipproject voor de ontwikkeling van zonne-energie in het Noorden, stelt de ontwikkelaar. Het park zal tegen het einde van de eerste helft van 2021 volledig operationeel zijn en zal volgens Sun'R Power dan het equivalent van het elektriciteitsverbruik van meer dan 27 huishoudens produceren.

Het project wordt beheerd door Sun'R Power, dat specificeert dat het zonne-energie-installaties ontwikkelt op brownfields of industriële gebouwen, aangetaste locaties of zelfs landbouwgebouwen, met de ambitie om nooit bij te dragen aan de kunstmatigeisering van landbouwgrond.

Dit fotovoltaïsche park ligt in de steden Niergnies en Seranvillers-forumsville. Met de tweede tranche, CAM 2 genaamd, kan 25,3 MWp worden geïnjecteerd in het openbare elektriciteitsnet, het equivalent van het elektriciteitsverbruik van meer dan 11 huishoudens. Het vereiste ook een grote ontsmetting en ontmijning van pyrotechnische apparaten, overblijfselen van het militaire verleden van de site, specificeert Sun'R Power in een verklaring hierover.

Uiteindelijk zal de centrale 60 MWp produceren die in het openbare elektriciteitsnet wordt geïnjecteerd. Naast de uitdagingen die verband houden met de sanering van de site, had Sun'R Power ook te maken met het tekort aan aansluitstations op het RTE-netwerk. Afgelopen oktober tekende het bedrijf daarom een ​​samenwerking met het naastgelegen windpark, ontwikkeld door Boralex, om een ​​gemengde zonne / windverbinding te realiseren, een primeur in Frankrijk.

“We zijn verheugd om dit ambitieuze Cambrai-project tot leven te zien komen. Het zal een voorbeeld zijn van wat de Franse fotovoltaïsche sector kan bereiken om de terugwinning van gederubriceerd land mogelijk te maken zonder bij te dragen aan de kunstmatigeisering van bodems, met name landbouw, ”verklaart Antoine Nogier, president en oprichter van de Sun'R-groep, in de persbericht.



https://www.pv-magazine.fr/2021/01/25/s ... s-253-mwc/

Toen ik een kind was, zag ik Mirages langskomen en van de luchtmachtbasis Cambrai komen.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par sicetaitsimple » 06/02/21, 18:58

Christophe schreef:Hoeveel betaalt u per jaar voor TOI-elektriciteit? Waarschijnlijk minder dan € 1500 ... en je hebt 0.0 geïnvesteerd in de PV (voor zover ik weet) ... stel je voor dat je 8000 jaar geleden 2 € hebt geïnvesteerd in een installatie om je rekening te wissen en dat de staat het nu zou belasten tegen 1500 € per jaar en dat zou de afschrijving ervan onmogelijk maken ... zou je graag betalen om bij te dragen aan het algemeen belang of zou je ... je haren laten vallen?



Het bericht was een antwoord op Did67, maar ik werd daar meerdere keren omschreven als "tocard".
Je kunt me een eikel noemen, het maakt me niet warm of koud ...
Aan de andere kant schaadt het oneerlijk door elkaar halen van alle cijfers uw argument ...
Want als je het hebt over je installatie van 3kWp geloof ik, die je ongeveer € 8000 kost, dan is dat niet € 1500 die je moet betalen, maar minder dan € 300 / jaar.
En zelfs de grootste installaties die in aanmerking komen voor de "meter die achteruit loopt", 10 kWp, betalen minder dan 1000 € / jaar.

De prijzen (in € / kW per jaar) zijn er:

table-prosumer.jpg
tableau-prosumer.jpg (53.43 KiB) 2060 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par Remundo » 06/02/21, 19:17

ah ah ah voor een lach ... : Mrgreen:

1 x
Beeld
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Alles wat u moet weten over zonne-energie in Frankrijk




par moinsdewatt » 15/02/21, 23:27

Elektriciteit uit hernieuwbare bronnen: Orange tekent een contract met Engie

AFP gepubliceerd op 15 februari 2021

Orange heeft een contract getekend met Engie om zijn duurzame elektriciteitsvoorziening te ontwikkelen, inclusief de creatie van nieuwe zonne-energiecapaciteit, maakten de twee groepen maandag bekend.

Ondertekend voor 15 jaar, dit contract voor de aankoop van elektriciteit (bekend als de "Corporate Power Purchase Agreement" of "Corporate PPA") moet de ontwikkeling mogelijk maken van twee zonneparken van 51 MWp in de Hautes-Alpes, in de gemeenten L'Epine (38 MWp) en Ribeyret (13 MWp). Hun ingebruikneming is uiterlijk in januari 2023 gepland.

De overeenkomst omvat ook het productiebeheer voor alle hernieuwbare capaciteit die Orange van andere producenten heeft gecontracteerd. Zo kondigde Orange in juli 2020 een contract aan met Boralex om rechtstreeks elektriciteit te leveren van deze windenergieproducent. Engie zal ook bijkomende elektriciteitsvolumes moeten leveren om het werkelijke verbruik van Orange te dekken.

"De ambitie van Orange voor 2025 is om zijn directe CO30-uitstoot met 2% te verminderen in vergelijking met 2015 en om 50% hernieuwbare energiebronnen in zijn elektriciteitsmix te realiseren", onderstreepte Fabienne Dulac, Deputy CEO van Orange en CEO van Orange France, geciteerd in het persbericht . "De ondertekening van onze overeenkomst met Engie (...) getuigt van onze wens om een ​​belangrijke speler te zijn in PPA's in Frankrijk", voegde ze eraan toe.

Deze "corporate PPA" -contracten, tussen producenten van hernieuwbare energie en bedrijven uit verschillende sectoren, ontwikkelen zich in Frankrijk al twee jaar sterk.



https://www.connaissancedesenergies.org ... gie-210215
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten