Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - Glyfosaat

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par izentrop » 17/09/17, 13:36

Oké Ahmed, er zijn er die volgen : Wink:
Dat kwam vooral door het feit dat de moissbat op grondniveau snijdt en alle vegetatie opslokt https://www.youtube.com/watch?v=yQn1Nua0Ix4

Omdat het verbod niet voor iedereen de oplossing is, dacht ik: waarom zouden we de ADI niet afstemmen op de Canadese verwaarloosbare dagelijkse inname en niet alleen voor glypho.
Dit zou fabrikanten dwingen analyses uit te voeren voordat de producten worden verpakt en retourcampagnes, die hen veel geld kosten, vermijden.
Dit zagen we onlangs bij fipronyl-eieren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Christophe » 22/09/17, 12:53

De pro-glyfosaatdemonstratie van vandaag: http://www.lemonde.fr/planete/article/2 ... _3244.html

Boeren blokkeren de toegang tot de Champs-Elysées om het aanstaande verbod op glyfosaat aan de kaak te stellen

Ze protesteren tegen de mogelijkheid om landbouwproducten te importeren die met glyfosaat zijn behandeld, ook al vreest de FNSEA dat dergelijke herbiciden in Frankrijk verboden zullen worden.

Ongeveer 250 boeren kwamen in actie op oproep van de departementale federaties van de FNSEA, de leidende landbouwvakbond, en de Young Farmers-organisatie blokkeerden op vrijdag 22 september de toegang tot de Parijse Avenue des Champs-Elysées.

De demonstranten protesteren tegen de mogelijkheid om landbouwproducten te importeren die zijn behandeld met herbiciden zoals glyfosaat, ook al vreest de FNSEA dat de regering het gebruik van dergelijke herbiciden in Frankrijk eenzijdig zal verbieden.

“Hoe kunnen we dromen over gezond eten aan de Fransen willen verkopen, als onze productiemiddelen worden weggenomen? », zegt Frédéric Arnoult, voorzitter van Jeunes Agriculteurs d’Ile-de-France.


Eh, als ik het goed begrijp, is er nog niets verboden, dus het is een preventieve demonstratie*...zou de FNSEA dezelfde methoden gebruiken als Bush? : Cheesy:

Anders "houd ik" van de term "gezond" voedsel... een bewijs dat de lobby's hun propagandawerk goed doen... hij zou "zuinig", "goedkoop", "efficiënt" hebben gezegd, oké... Maar alsjeblieft niet " gezond"...(omdat degenen die Glyfosaat gebruiken, gebruiken dat uiteraard niet alleen!!)

* gezien het Frans-Franse gekreun mag het concept zich niet te veel ontwikkelen... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Did67 » 22/09/17, 14:32

Zoals altijd is het niet zo eenvoudig!

De Franse regering is van plan glyfosaat te verbieden, of heeft dat gedaan, terwijl Europa de toestemming verlengt. Frankrijk plaatst zichzelf daarmee in de marge van de Europese regelgeving.

Ik weet niet of de Franse tekst gepubliceerd is. Als het in ieder geval is wat de ene tekst (ik neem aan een decreet) kan doen, kan een andere tekst ongedaan maken.

Enkele opmerkingen:

a) Laten we benadrukken dat Frankrijk, een productivistisch land, voor één keer niet voorop loopt in de strijd om de toelating van een pesticide te handhaven!

b) Het is naar mijn mening lang niet het gevaarlijkste actieve molecuul op de markt. Maar dat is het hele ‘Monsanto’-symbool! Het is duidelijk dat ik in de war zal raken als ik dit schrijf.

c) Voor particulieren is zojuist een “Roundup New Formula” uitgebracht, gebaseerd op... azijnzuur. Azijn, wat! Aan 37 euro voor 3 liter! De verpakking lijkt erg op “good old Roundup” met glyfosaat! De verdomde, tel jezelf!!!!

https://www.monmagasingeneral.com/deshe ... 66696.html

d) Voor één keer kunnen we het eens zijn met de JA (Jonge Boeren): er is duidelijk sprake van concurrentievervalsing. Sommigen blijven gebruiken. En niet de anderen. Hoe dan ook, ruches nog eens met mijn veren, ik begrijp dat deze extra druppel water de rug van de kameel breekt. De meeste boeren doen het al twee tot drie jaar heel slecht. Verre van een fatsoenlijk inkomen. Als zij aan de basis staan ​​van een systeem dat zich tegen hen keert, zijn zij vandaag de dag voor het grootste deel de slachtoffers.

e) Hulot is hier veel bekritiseerd. Hij was er echter zelf vanochtend. Wetende dat hij niet welkom zou zijn.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par izentrop » 22/09/17, 15:15

Did67 schreef:Hulot heeft hier veel kritiek gekregen. Hij was er echter zelf vanochtend. Wetende dat hij niet welkom zou zijn.
Het opwekken van het schrikbeeld van asbest is het enige dat hij heeft gevonden om zijn standpunt te rechtvaardigen. Janic komt uit dit lichaam!
De regering offert goede landbouwpraktijken op door te knielen voor de publieke opinie, gecreëerd door onder meer de ‘toekomstige generatie’.
Did67 schreef:c) Voor particulieren is zojuist een “Roundup New Formula” uitgebracht, gebaseerd op... azijnzuur. Azijn, wat! Aan 37 euro voor 3 liter!
Hallo bodemleven. Dit is de versie voor paden en terrassen. Voor lastig onkruid is het nog steeds glyfosaat.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par sicetaitsimple » 22/09/17, 18:43

Did67 schreef:
c) Voor particulieren is zojuist een “Roundup New Formula” uitgebracht, gebaseerd op... azijnzuur. Azijn, wat! Aan 37 euro voor 3 liter! De verpakking lijkt erg op “good old Roundup” met glyfosaat! De verdomde, tel jezelf!!!!



!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als we naar het SDS (veiligheidsinformatieblad) kijken, vinden we een azijnzuurgehalte van 3% en minder dan 7, en niets anders (water), en een pH van 2,4.

Als we naar Wikipedia kijken, zien we dat azijn een azijnzuurgehalte van 5-8% heeft en een pH "doorgaans minder dan 3, met een minimum van ongeveer 2".

Dus op de zin "je bent vergeten azijn te kopen", heb je nu het antwoord: "geen probleem lieverd, ik heb een nieuwe Round-Up gekocht"!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par izentrop » 26/09/17, 18:59

De regering maakte maandag 25 september bekend dat zij had “gearbitreerd” voor het verbod in Frankrijk op de controversiële onkruidverdelger tegen het einde van de termijn van vijf jaar “voor alle toepassingen, inclusief in de landbouw.

Maar de woordvoerder moest zijn aanvankelijke verklaringen bagatelliseren en specificeerde dat de regering ‘eraan toegewijd was’ aanzienlijke vooruitgang" tegen 2022...
Het aanstaande verbod roept echter een andere belangrijke vraag op: hoe gevaarlijk zijn de producten die dit verbod zullen vervangen? http://www.huffingtonpost.fr/2017/09/25 ... _23221867/
Tegen die tijd hebben we wellicht een voor iedereen aanvaardbare oplossing gevonden. : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Ahmed » 26/09/17, 21:45

Glyfosaat is het onderwerp van de dag Guillaume Meurice:https://www.youtube.com/watch?v=GtQV_QhzX0w
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par izentrop » 28/09/17, 08:33

Glyfosaat: gedachten vóór het verbod http://huet.blog.lemonde.fr/2017/09/26/ ... erdiction/

Onthullingen die collega Stéphane Foucart tegenspreken:
"Laatste aflevering tot nu toe: de mening van het Duitse Agentschap die als basis diende voor de ontwerptekst van het Europese Agentschap (EFSA) (hier de site in het Frans) staat vol met hele passages die per sms zijn gekopieerd uit de literatuur die werd verstrekt... door fabrikanten!, legt Stéphane Foucart uit in dit artikel. Het Duitse Agentschap handhaaft zijn analyse, bevestigt dat de opgenomen passages zijn beoordeeld en… concludeert dat glyfosaat niet kankerverwekkend is.

Als de copy-paste passages citaten zijn uit industriële publicaties of dossiers en als zodanig worden gepresenteerd, is dat normaal en zelfs noodzakelijk in een dergelijk rapport...."


Glyfosaat is geclassificeerd als waarschijnlijk kankerverwekkend, net als rood vlees, wijn en alcoholische dranken, tabak, houtstof, enz.
En zelfs aloë vera, waarvan de voordelen zo worden geprezen in milieuvriendelijke kringen. : Mrgreen:
0 x
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par perseus » 28/09/17, 12:10

Hallo,

Did67 schreef:Zoals altijd is het niet zo eenvoudig!

[...]

b) Het is naar mijn mening lang niet het gevaarlijkste actieve molecuul op de markt. Maar dat is het hele ‘Monsanto’-symbool! Het is duidelijk dat ik in de war zal raken als ik dit schrijf.




Ik deel deze mening.

De Glypho is een soort totem geworden waaraan een soort puur manicheïstische visie is toegevoegd die elke reflectie uitsluit (de anti-glypho = goeden, de anderen = as van het kwaad). Andere stoffen verdienen evenveel aandacht.
Het doet een beetje denken aan het debat over GGO's, waarin iedereen zich concentreert op een techniek, terwijl hij vaak de inhoud vergeet (octrooieerbaarheid van levende wezens en meer bepaald van genetische informatie).

Anders is Roundup met azijnzuur een grote hit. Bijna € 13 per liter, de winstmarge zou heel wat dozen doen kwijlen.
Bovendien heb ik mensen hun oprit zien wieden met azijn, maar het is nog minder organisch dan Glypho, er zit nog steeds ethanol in en het is een bewezen kankerverwekkende stof, ingedeeld in groep 1. : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Christophe » 05/10/17, 09:40

Daar gaan we weer!

https://www.lesechos.fr/industrie-servi ... 119552.php

Glyfosaat: Monsanto zou wetenschappelijke publicaties hebben gemanipuleerd

Uit een onderzoek gepubliceerd door “Le Monde” blijkt dat de agrochemische gigant studies zou hebben geschreven die gunstig waren voor glyfosaat, en vervolgens wetenschappers zou hebben betaald om ze te ondertekenen.

(...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten