Turbulator ARGENTINO diesel

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 16/03/09, 14:05

Capt_Maloche schreef:Chagrijnig, AH AH! Beeld wat maakt het uit wie gelijk heeft, zolang de informatie maar wordt geverifieerd[...]
Doe jij ook aan je “elec”?

Er is geen "reden" of "geen reden"...

Je geeft informatie (auto-turbo bij 200 tpm) dat ik gewogen in relatie tot de huidige discussie en het voorbeeld (dieselmotor van een vrachtwagen), is het niet lichtgevend eenvoudig?

Op uw vraag kan ik geen antwoord geven.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: NIEUWE ARGENTINO TURBULATORTESTS




par Flytox » 16/03/09, 23:25

Hallo Bucheron
Houthakker schreef:Hiervoor zou de beperking voldoende groot moeten zijn om de geluidssnelheid bij de turbine-inlaat te overschrijden (het lijkt mij dat dit de beperkende factor is, ik herinner me een opmerking van B.DUDOT in een artikel van ongeveer tien jaar geleden).


Er is ook wat in luchtvaarttaal "pompen" wordt genoemd:

Beeld

Beeld

Ik geloof dat de systemen die in de competitie worden gebruikt, met name de DPV van Jean-Pierre Boudy, de compressor effectief in depressie brengen door de luchtinlaat te sluiten.


Iets soortgelijks vinden we in een seriemotor uit de Captain's Video van de 2.0 dCI Renault-motor. (Kleine rode randluiken). Tenslotte wordt vreemd genoeg voor het voorbeeld gekozen, aangezien hier de uitlaatzijde is voorzien van de bekende kleppen, maar deze bestaat ook voor de inlaatzijde : Mrgreen:.

Beeld
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: NIEUWE ARGENTINO TURBULATORTESTS




par houthakker » 17/03/09, 12:03

Flytox schreef:[...]
Er is ook wat we in luchtvaarttaal ‘pompen’ noemen:[...]
Uh ...:schok:
Hier hebben we het over een turbocompressor, niet over een gasturbine!
Als we uw geïllustreerde voorbeeld volgen, is er dan geen kans dat wat wordt beschreven (P3>P2) zou kunnen gebeuren, aangezien er hier geen verbranding is die "P3" kan verhogen? Ik begrijp het verband niet zo goed... :?

Flytox schreef:[...]
Ik geloof dat de systemen die in de competitie worden gebruikt, met name de DPV van Jean-Pierre Boudy, de compressor effectief in depressie brengen door de luchtinlaat te sluiten.


Iets soortgelijks vinden we in een seriemotor uit de Captain's Video van de 2.0 dCI Renault-motor. (Kleine rode randluiken). Tenslotte wordt vreemd genoeg voor het voorbeeld gekozen, aangezien hier de uitlaatzijde is voorzien van de bekende kleppen, maar deze bestaat ook voor de inlaatzijde : Mrgreen:
Nee, het voorbeeld in de Renault DCI-video is een “TGV” (turbine met variabele geometrie). Niets te maken met het systeem waar ik het over heb, dat bestond uit het opvoeren van de turbo tijdens de "lift"-fasen, om niet het hele ding te hoeven versnellen bij het hervatten van het gaspedaal.

Het TGV-systeem (verscheen in Frankrijk op Garett 2.1 dT Renault-turbo's in de jaren negentig) stuurt de uitlaatgasstroom min of meer in het midden van de turbine om de respons te verbeteren, afhankelijk van het motortoerental en de belasting.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: NIEUWE ARGENTINO TURBULATORTESTS




par Flytox » 17/03/09, 22:47

Hallo Bucheron
Houthakker schreef:Hier hebben we het over een turbocompressor, niet over een gasturbine!
Als we uw geïllustreerde voorbeeld volgen, is er dan geen kans dat wat wordt beschreven (P3>P2) zou kunnen gebeuren, aangezien er hier geen verbranding is die "P3" kan verhogen? Ik begrijp het verband niet zo goed... :?

Het fenomeen pompen kan op een compressor voorkomen, onafhankelijk van een gasturbine, zoals vermeld in § Compressorpompen.

Het verband is dat een compressor is ontworpen voor een bepaald toepassingsgebied (debiet, stroomopwaartse/stroomafwaartse druk, temperatuur, snelheid, enz.) wanneer we zelfs maar even het gebied verlaten (door wilde modificatie, brutaal wannen, enz. ... : Mrgreen: ) kunnen we pompen vinden.

Houthakker schreef:....Nee, het voorbeeld in de DCI Renault-video is een "TGV" (turbine met variabele geometrie). Niets te maken met het systeem waar ik het over heb, dat bestond uit het laten draaien van de turbo tijdens de "lift" -fasen, om niet het hele ding te hoeven versnellen bij het hervatten van het gaspedaal.


Ik heb de afbeelding "Aero" gevonden die overeenkomt

Beeld
Deze pre-rotatiebladen belemmeren de luchtinlaat bij de inlaat van de eerste compressortrap om het energieverbruik van het compressoronderdeel te beperken.

Aan de andere kant vond ik het beeld van auto's met dit apparaat niet (misschien niet zo gebruikelijk buiten de concurrentie : Mrgreen: )
A+
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: NIEUWE ARGENTINO TURBULATORTESTS




par houthakker » 17/03/09, 23:08

Flytox schreef:[...]
Het fenomeen pompen kan op een compressor voorkomen, onafhankelijk van een gasturbine, zoals vermeld in § Compressorpompen.

Het verband is dat een compressor is ontworpen voor een bepaald toepassingsgebied (debiet, stroomopwaartse/stroomafwaartse druk, temperatuur, snelheid, enz.) wanneer we zelfs maar even het gebied verlaten (door wilde modificatie, brutaal wannen, enz. ... : Mrgreen: ) kunnen we pompen vinden.[...]
En jij denkt dat de kleine rodibruno-vinnen genoeg kunnen zijn om de compressor uit zijn domein te halen? Ik ben hier behoorlijk verrast door, want de bekisting is echt minimaal...
Flytox schreef:[...] Aan de andere kant vond ik het beeld van auto's met dit apparaat niet (misschien niet zo gebruikelijk buiten de concurrentie : Mrgreen: )
A+
Ja, de DPV zou een beetje die vorm kunnen hebben, neem ik aan?

Zeer moeilijk om beelden te krijgen. Destijds was het een heel geheim systeem...

Beeld
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: NIEUWE ARGENTINO TURBULATORTESTS




par Flytox » 18/03/09, 21:15

Houthakker schreef:En jij denkt dat de kleine rodibruno-vinnen genoeg kunnen zijn om de compressor uit zijn domein te halen? Ik ben hier behoorlijk verrast door, want de bekisting is echt minimaal...

Het is moeilijk te zeggen, maar als het een grote fout was geweest, zou hij het probleem snel hebben opgemerkt, zoals een verminderde prestatie of een heel vreemd geluid, trillingen, wat dan ook, of erger nog, babab! : Mrgreen:

De vinnen zorgen voor een roterende beweging in de luchtkolom bij de turbo-inlaat. Ook door simpelweg de draairichting van het blad om te keren, verkrijgen we iets anders (verandering van de aanvalshoek). Als we op gevoel werken (we zijn geen professionals), gaan we vóór de test uit van verbeteringen, na de test evalueren we of het werkt of dat het kapot gaat) : Mrgreen:

Bij vliegtuigturbines kunnen er ook trillingsproblemen optreden die hierop geënt zijn, de compressor werkt normaal maar een "accessoire" ergens in de luchtstroom is aangepast (zelfs "minimaal") en binnen een bepaald bereik van Bij gebruik is er een resonantie ontstaat waardoor bijvoorbeeld een mes gaat trillen en de compressor kapot gaat! :onheil:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
rodibruno
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 157
Inschrijving: 06/11/06, 22:19
Plaats: ARGENTINIË
x 6

LAGUNA V6: ARGENTINO TURBULATORTESTS




par rodibruno » 19/03/09, 04:09

Ik heb een TURBULATOR in een LAGUNA V6-benzine geïnstalleerd, leek in eerste instantie prima te werken, maar nadat hij was losgekoppeld van de accu, begon hij defect te raken, te roken en leek hij te stikken. Wat zou de oorzaak van deze storing kunnen zijn?
MERCI

Beeld

Beeld
1 x
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: LAGUNA V6: ARGENTINO TURBULATORTESTS




par Nikolaj » 08/11/17, 20:38

rodibruno schreef:Ik heb een TURBULATOR in een LAGUNA V6-benzine geïnstalleerd, leek in eerste instantie prima te werken, maar nadat hij was losgekoppeld van de accu, begon hij defect te raken, te roken en leek hij te stikken. Wat zou de oorzaak van deze storing kunnen zijn?
MERCI

Beeld

Beeld

Hallo, herprogrammering, door uw voertuig te besturen met de elektronische koffer, kan uw probleem oplossen, omdat een nieuw element dat aan uw motor wordt toegevoegd de debietmeter van de computer lijkt te vervormen, de computer kan zichzelf ook opnieuw aanpassen, als de software geldig en vrij flexibel is in parameters...Het feit dat u uw accu heeft losgekoppeld moet een rol hebben gespeeld, maar zorg er bij het opnieuw aansluiten van uw accu voor dat u de serflex-klemmen op uw luchtslangbuizen goed vastdraait.. .
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten