Hulp nodig bij het starten van pantone-bewerking

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
suempro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/01/09, 18:57

Hulp nodig bij het starten van pantone-bewerking




par suempro » 09/01/09, 19:09

hallo allemaal
Ik besloot een pantone-engine te maken, maar ik heb een beetje moeite om alles te begrijpen
Ik heb verschillende plannen op internet gevonden die allemaal verschillend zijn
Ik wend me daarom tot u om mij te verlichten.
ten eerste, zit er alleen water in de bubbler of is water benzine?
naar mijn mening als er een water-benzinemengsel is, is er daarom geen carburateur bij de ingang van de motor, dus ik zie niet hoe ik moet accelereren of hoe ik de motor moet starten, aangezien de hele assemblage koud zal zijn.
dus als iemand me dat zou kunnen laten weten zou dat fijn zijn

alvast bedankt suempro
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/01/09, 00:11

Hallo suempro

Er zijn veel varianten voor montages van Gillier Pantone, Pantone, etc. met al even gevarieerde resultaten.
Veel hangt af van wat je wilt bereiken/doen, wat je de middelen hebt om uit te voeren, je kennis van mechanica etc...

Het zou goed zijn om te beginnen met zoeken met de zoekmachine van deze site om de principes van het systeem te begrijpen.
Na goed gelezen te hebben (nogal omvangrijk : Mrgreen: ) krijgt u op veel van uw vragen goede antwoorden.

Na deze gezonde en leerzame lezing zult u veel nieuwe, duidelijkere ideeën hebben en zullen we u graag zo nauwkeurig mogelijk antwoorden. :P
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
suempro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/01/09, 18:57




par suempro » 10/01/09, 10:30

bedankt voor je antwoord
maar voor mij zou de eenvoudigste montage een bubbler gevuld met water zijn met de uitlaat van de reactor verbonden met de luchtinlaat van de carburateur
Is dit mogelijk wetende dat ik hem eerst op een maaiermotor wil zetten en hem dan wil aanpassen aan een automotor (waarschijnlijk een kevermotor
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/01/09, 23:01

Hallo suempro

suempro schreef:maar voor mij zou de eenvoudigste montage een bubbler gevuld met water zijn met de uitlaat van de reactor verbonden met de luchtinlaat van de carburateur
Is dit mogelijk wetende dat ik hem eerst op een maaiermotor wil zetten en hem dan wil aanpassen aan een automotor (waarschijnlijk een kevermotor


Om je tanden te knippen; het is waar dat de maaier een goede ondersteuning is. Voor de stuurmotor zou je schema's moeten kunnen vinden.

Voor de waterbubbler zonder brandstof lijkt me dit een beter haalbare oplossing.

De aansluiting van de stoomuitlaat zie ik eerder achter de carburateur, deze zou de carburatie moeten verstoren en de inzinking is krachtiger om de bubbler naar binnen te zuigen. Stroomopwaarts van de carburateur is niet al het volume dat door stoom wordt ingenomen lucht. Dit verrijkt de carburatie dienovereenkomstig (niet echt het beoogde doel). : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
suempro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/01/09, 18:57




par suempro » 10/01/09, 23:58

oké, ik zal een diagram tekenen dat ik op de forum morgen dus na de carburateur, wat zal ervoor zorgen dat het brandstof-luchtmengsel wordt gemengd met stoom en dan rechtstreeks de motor in gaat, is dat het?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/01/09, 11:54

Hallo suempro

Het schema + foto's van de motor + karakteristieken van de motor... + aflezingen van het oorspronkelijke verbruik op het typische gazon.... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten