Hoe elektriciteit op te wekken door hout te verbranden?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
toucantoto
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 08/01/09, 12:52

Hoe elektriciteit op te wekken door hout te verbranden?




par toucantoto » 08/01/09, 13:32

Hallo en gelukkig nieuwjaar allemaal

Ik heb veel hout waar ik ben, maar geen elektriciteit.
Ik zou graag een systeem kunnen bouwen waarmee ik dynamo's of asynchrone generatoren kan trainen om stroom 220 te hebben?


dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16172
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 08/01/09, 13:35

Dag :

SOLO Stirling 161 e knutselen met een open haard om te verwarmen.

ou

Sun Stirling Machine HolzPellet

Beide zijn meer prototypes dan versies die op grote schaal worden verkocht.

Zorg voor een shredder voor automatisch voeren.

U kunt warmtekrachtkoppeling doen

@+
0 x
Beeld
cunseulair
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/12/08, 18:57




par cunseulair » 08/01/09, 13:47

De zonmachine werkt met pellets die geen versnipperd hout zijn en nog minder ruw hout dat u volgens uw bericht in een afgelegen hoek hebt.
Er is dus een rustieke stirlingmachine of een gasgenerator zoals in 40
0 x
De toekomst zit niet in de achteruitkijkspiegel
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16172
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 08/01/09, 14:02

Hallo,

Daarom zei ik een versnipperaar te hebben, bij voorkeur fijn, om zich aan te passen aan de kleine deeltjesgrootte van de pellet.

De vergasser produceert geen mechanisch werk, maar alleen een brandbaar gas ... Rendement bovendien niet erg goed.

Die kan - met moeite - worden verbrand in een verbrandingsmotor.

De vergasser is een beetje gedoe.

Ik bestudeer de warmtekrachtkoppelingsmarkt al lang en voor zover ik weet, zijn alleen deze 2 technisch een beetje succesvol (SOLO en Sun Machine). Het is een volledig verlaten sector, er is op dit gebied geen groot commercieel aanbod voor particulieren.

Anders heb je de stoommachine-oplossing: eenvoudig en robuust. Maar je moet er een vinden en het opnieuw typen.
0 x
Beeld
toucantoto
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 08/01/09, 12:52




par toucantoto » 08/01/09, 14:16

Bedankt voor je snelle reacties, ik zal dit allemaal bestuderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/01/09, 15:39

Remundo schreef:Hallo,

Daarom zei ik een versnipperaar te hebben, bij voorkeur fijn, om zich aan te passen aan de kleine deeltjesgrootte van de pellet.

De vergasser produceert geen mechanisch werk, maar alleen een brandbaar gas ... Rendement bovendien niet erg goed.

Die kan - met moeite - worden verbrand in een verbrandingsmotor.

De vergasser is een beetje gedoe.


Ja, het is niet gemakkelijk, anders zouden we er niet over praten, we zouden ... :?

Door de vergasser konden veel mensen bewegen tijdens de lange brandstoftekorten (WO II).
Er zijn nog steeds enkele diehards die deze voortstuwing blijven gebruiken. (Ik zie soms een stel met een jeep op gas rijden en een met hout beladen trailer ...)

Dus ja, diesel, het werkt, het is bindend voor een auto, laat staan ​​voor een vaste installatie thuis.

De typische montage omvat een gasgestookte ketel die gas levert aan een generator.
Het voordeel is dat de warmte die vrijkomt uit de ketel en de warmtemotor wordt hergebruikt voor centrale verwarming of sanitair warm water (SWW).
Pas op dat u niet te veel calorieën in de ketel pompt en de motor stopt met het risico dat hun werking wordt verslechterd.

Vraagopbrengst, het is minder vanzelfsprekend ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/01/09, 23:05

Remundo schreef:Dag :

SOLO Stirling 161 e knutselen met een open haard om te verwarmen.

ou

Sun Stirling Machine HolzPellet

Beide zijn meer prototypes dan versies die op grote schaal worden verkocht.

Zorg voor een shredder voor automatisch voeren.

U kunt warmtekrachtkoppeling doen

@+

Bij toeval gevonden op het net:
SOLO STIRLING GmbH wordt Stirling Systems GmbH
Beste bezoeker,

Begin juni werd een insolventieprocedure ingeleid tegen de activa van SOLO STIRLING GmbH. Begin juni werd een insolventieprocedure ingeleid tegen de eigendommen van SOLO STIRLING GmbH. Gebrek aan liquiditeit was de belangrijkste reden voor die onderneming om haar activiteiten te staken. Gebrek aan liquiditeit was de belangrijkste reden voor deze onderneming om haar activiteiten te staken.
Stirling Systems AG, met hoofdkantoor in Schaffhausen, Zwitserland, heeft van de curator alle rechten en patenten verworven, evenals de resterende vlottende activa. Stirling Systems AG, met hoofdkantoor in Schaffhausen, Zwitserland, heeft van de curator alle rechten en patenten verworven, evenals de andere vlottende activa. Deze overname biedt Stirling Systems een unieke kans om haar assortiment uit te breiden. Deze acquisitie is een unieke kans voor Stirling Systems om haar distributiegebied uit te breiden. De huidige 1-kw-unit die zojuist een tweejarige praktijktest heeft afgerond, wordt aangevuld met de 9-kW Solo-unit. De huidige eenheid van 1 kW die een testperiode van twee jaar heeft doorlopen, zal worden aangevuld met de 9-Solo kW-eenheid.
"Met deze toevoeging wordt Stirling Systems AG de leidende wereldwijde leverancier van micro-warmtekrachtkoppelingseenheden op basis van de Stirling-technologie", legt Gabriel Schneider, Managing Director van Stirling Systems AG, uit. "Met deze toevoeging wordt Stirling Systems AG 's werelds grootste leverancier van microwarmtekrachtkoppelingseenheden op basis van Stirling-technologie", legt Gabriel Schneider uit, algemeen directeur van Stirling Systems AG. Sascha Luft, voormalig algemeen directeur van SOLO Stirling GmbH en nu ook in de dezelfde positie bij Stirling Systems GmbH, voegt hieraan toe: "Het vooruitzicht om Solo's 9kW-eenheid op de markt te brengen, ondersteund door Stirling Systems, is een geweldige kans. Beide partijen zijn verheugd om deze uitzonderlijke uitdaging aan te gaan. "Sascha Luft, voormalig directeur van Stirling SOLO GmbH en nu ook in dezelfde situatie bij Stirling Systems GmbH, voegt toe:" Het vooruitzicht om Solo's 9kW-unit op de markt te brengen, ondersteund door Stirling Systems is een geweldige kans. Beide partijen gaan deze uitzonderlijke uitdaging graag aan. "

De technologie die van Solo is geërfd, wordt continu verbeterd door de nieuw gevormde Stirling Systems GmbH - een 100% dochteronderneming van Stirling Systems AG. Deze technologie die van Solo is geërfd, wordt voortdurend verbeterd door de nieuwe Stirling Systems GmbH - een volledige dochteronderneming van Stirling Systems AG. Het doel is om in de lente / zomer van 100 te beginnen met de verkoop van een geoptimaliseerd assortiment micro-warmtekrachtkoppeling. Het doel is om te beginnen met de verkoop van een optimalisatie van de micro-warmtekrachtkoppeling in het bereik van lente / zomer 2008. Tot die tijd worden alleen testunits geleverd aan geïnteresseerde partners. Tot dan worden de testunits alleen geleverd aan geïnteresseerde partners.

Met vriendelijke groet, Gelieve te aanvaarden, mijnheer,

Stirling Systems GmbH Stirling Systems GmbH

Gabriel Schneider & Sascha Luft Gabriel Schneider en Sascha Luft
Management Beheer
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/01/09, 19:27

: Cheesy: als je er een gaat halen, denk dan aan mij
Totale energie-onafhankelijkheid
De ST-5 is ontworpen voor degenen die niet gemakkelijk kunnen komen en het elektriciteitsnet economisch hebben gemaakt of volledig onzeker zijn over hun afhankelijkheid van nutsbedrijven om in hun elektriciteitsbehoeften te voorzien. Als u elektriciteit nodig heeft op afgelegen plaatsen waar het elektriciteitsnet niet haalbaar is; het ongemak van de netuitval hebben geleden, de voorspellingen van nutsvoorzieningen "tariefschokken" willen vermijden, de interne verbrandingsmotor ongewenst hebben gevonden om uw fotovoltaïsche of windsysteem te beschermen; Zoek actief naar alternatieve energiebronnen voor uw veiligheid en gemoedsrust, of als u eenvoudigweg een onafhankelijk energiesysteem voor uw huis of kas wenst, kan de ST-5 de oplossing voor u zijn.
De ST-5 De ST-5
. De ST-5 is een robuuste motor die is ontworpen om meer dan 5 CV aan betrouwbaar mechanisch vermogen en op aanvraag te produceren, rechtstreeks uit een verscheidenheid aan hernieuwbare energiebronnen en gasvormige brandstoffen.
De Stirling-cyclus met externe verbranding elimineert bougies, brandstofinjectiesystemen, geluiddempers, schadelijke dampen en, heel duidelijk, het geluid van verbrandingsmotoren.
. Dit gebrek aan complexiteit in verband met het gebruik van hoogwaardige afgedichte lagers en een lange levensduur geïmpregneerd met Teflon-afdichtingen, elimineert de noodzaak voor rommel en het verversen van olie, wat een lange en probleemloze levensduur van de motor mogelijk maakt. De ST-5 is ontworpen om nuttig te zijn voor de gebruiker met een minimum aan handgereedschap.

. Het belangrijkste is dat bijna elk brandbaar materiaal een goede brandstof is voor de ST-5.
. Aanvaardbaar tussen de verschillende brandstoffen zijn hout, houtpellets, kaf en stro, schelp, onkruid en hooi, katoenafval, andere agro-bijproducten en aardgas.
. Deze grote verscheidenheid aan geschikte brandstoffen zorgt ervoor dat u uw eigen brandstof kunt produceren op uw eigen terrein.

Het ST-5-systeem en bediening De ST-5 en de werking van het systeem

. ST-5 Het systeem bestaat uit twee hoofdcomponenten: de ST-5 (motor) en de brander.
De functie van de brander is om warmte te leveren voor het verwarmen van de ST-5-kop, die in de brander wordt gestoken.
Er zijn nu twee branderopties beschikbaar voor de ST-5.
. Een cycloon is een brander voor kleine brandstofdeeltjes zoals zaagsel of andere versnipperde biomassa. . De tweede is een houten brander met twee verdiepingen.
. Brandstof wordt handmatig in de brander geïnjecteerd, zoals het geval is bij hout, of via een trechterbrander, als er kleine brandstofdeeltjes worden gebruikt.
Gasvormige brandstoffen kunnen worden gebruikt in de cycloon van de brander door de opening te wijzigen.
De houtkachel kan voldoende brandstof bevatten om de motor twee tot vier uur op vol vermogen te laten draaien (afhankelijk van het gebruikte hout).


. Om de hoge temperaturen te verkrijgen die nodig zijn om de motor te laten draaien, zijn de twee branders van een heteluchtventilator voorzien.
Zodra de motor is gestart, wordt de ventilator beheerd door de ST-5 zelf.
. Voordat de motor kan worden gestart, moet de ventilator echter 10 minuten worden bediend, hetzij met een startaccu of met de hand, totdat de temperatuur op temperatuur is gekomen.
Zodra de temperatuur hoog genoeg is (de ST-5 start bij temperaturen rond 950o F), wordt de motor gestart door een simpele druk op het vliegwiel.
. Zodra de temperatuur van deze motor een gemakkelijke en veilige manier is om te starten, is het niet meer nodig om meerdere keren aan een touw te trekken dat terugslag vaak wordt ervaren met conventionele motoren.

Net zoals de ST-5 slechts een paar minuten duurt tussen het moment dat u hem vuurt tot het moment dat u hem start, duurt het even voordat hij stopt, zelfs nadat de brandstoftoevoer is afgesloten. .
. Dit komt omdat de warmte die in de head-unit wordt vastgehouden voldoende is om deze 10 tot 15 minuten te laten werken, maar met een lager vermogen.

. De koellus werkt zoals elk koelsysteem voor auto's. Een kleine pomp, aangedreven door de motor, circuleert het koelmiddel (water of water en glycol) door een autoradiator, terwijl een op het stuur gemonteerde ventilator lucht in blaast radiatoren en lozingen van ongebruikte warmte in de atmosfeer.
(Automatische vertaling) :?
Hier is de internetbron:
http://www.stirling-tech.com/gallery.html
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/01/09, 21:41

Een interessante site die redelijk goed spreekt over stirling, met adressen:
http://www.eco-energie.ch/content/view/110/47/
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/01/09, 22:03

Oeps 5000 euro voor 500 watt
http://www.uwemoch.de/
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 257-gasten