Thermische bruggen in de garage, optimalisatie van een deur en muren

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Barichou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/12/12, 07:14

Vraag aan Christophe over "isoleer garagedeur bestaat




par Barichou » 13/12/12, 21:46

Uw oplossing voorgesteld in 2003 lijkt relevant, maar waar vond u de buizen die veel resistenter lijken dan die gevonden bij Casto en Leroy-Merlin ????
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 14/12/12, 12:07

In Bricos in België ...

Er zijn 2 in wezen 2 modellen deurrollers op de markt: die beschermd zijn in 2 materialen met een "sok" (waterdichte gevlochten stoffen in mijn geval) en die niet (deze zijn niet erg duurzaam).

De site dateert uit 2009 (niet 2003) en de buizen zijn nog steeds goed na 3 winters daar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/12/12, 12:16

Huh de opgraving: grappig om deze draad opnieuw te lezen met de V.09-ßéta van 'bamot : Cheesy:

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in hermetisch afsluiten, zijn de schuimbuizen op de foto's (die we meestal plaatsen om de verwarmingsbuizen te isoleren) gemaakt van polyurethaanschuim. Voordeel: ze branden niet maar worden verbruikt ... En bovenal kunnen we ze aan elkaar lassen met een snijmes verwarmd op een elektrische plaat. We brengen dat in contact met de twee delen, vervolgens assembleren we een paar seconden door druk uit te oefenen.
De outfit is zodanig dat als het moet loslaten, het niet de collage zal doen, maar vervolgens ... Dat wil zeggen.

Ik zou een van deze vier onderwijzen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 14/12/12, 13:40

De tutorial! De tutorial!

Nee, in mijn geval is het hetzelfde materiaal in de 2-behuizing (polyethyleen in donkergrijs schuim, het is geen PU omdat het veel flexibeler is), maar het zijn inderdaad deurflenzen waar ik voor gebruikte de garagedeur ...

Op deze foto zien we eigenlijk pijpen ernaast:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/12/12, 01:08

Christophe schreef:
Obamot schreef:Huh de opgraving: grappig om deze draad opnieuw te lezen met de V.09-ßéta van 'bamot : Cheesy:

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in hermetisch afsluiten, zijn de schuimbuizen op de foto's (die we meestal plaatsen om de verwarmingsbuizen te isoleren) gemaakt van polyurethaanschuim. Voordeel: ze branden niet maar worden verbruikt ... En bovenal kunnen we ze aan elkaar lassen met een snijmes verwarmd op een elektrische plaat. We brengen dat in contact met de twee delen, vervolgens assembleren we een paar seconden door druk uit te oefenen.
De outfit is zodanig dat als het moet loslaten, het niet de collage zal doen, maar vervolgens ... Dat wil zeggen.

Ik zou een van deze vier onderwijzen...
De tutorial! De tutorial!


Hier is het :D

https://www.econologie.com/forums/travailler ... 12200.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 332 gasten