Maatschappij: analyses door Jacques Attali. Het verleden en de toekomst?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 16/10/08, 16:19

Ik had het ook meer zo begrepen.
Maar we moeten niet dromen, wat de vorm van het ding ook is, het zullen altijd de sterksten zijn die er misbruik van maken om de overhand te krijgen op de kleintjes, onder het voorwendsel dat het voor hun eigen bestwil is. Voorbeeld met het IMF dat ik hierboven aanhaalde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 16/10/08, 16:24

het is de (af)smaak van macht... zonder onderscheidingsvermogen:
Attali zei ook dat 15 tot 20 miljard mensen per jaar de honger in de wereld zouden moeten stoppen: dit is waar ik zeg dat er geen onderscheidingsvermogen is voor deze mensen...
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 16/10/08, 16:27

Ja, dat is wat ik ook begreep (een mondiale financiële regelgevende instantie), maar waarom spreekt Attali dan over een “wereldregering” omdat het met vuur speelt om dergelijke termen te gebruiken in het tijdperk van het internet (Illuminati, Bilderberg, Rockefeller-samenzwering... enz. enz.) En de rol van een regering gaat veel verder verder dan financiën (gelukkig!)

Ze hoeven dus alleen maar een sectie 'bankiersfinanciering' op te richten bij de VN... mogelijk bij het IMF...

Nou, het IMF en de VN zijn niet slechts één ding, hè? Ik heb een idee voor een antwoord...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 16/10/08, 16:45

... Het is na 80000€/maand het salaris van PDG van het IMF... we begrijpen waarom ze onder vrienden deze posities liever creëren dan elimineren... :onheil:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/10/08, 22:49

Er was een belangrijk rapport op het nieuws van vanavond op France 2 over de voedselcrisis en de NGO's die klagen dat 20 miljard per jaar genoeg zou zijn om iedereen op de planeet te voeden, gezien de enorme fondsen die vrijkwamen (gecreëerd?) voor de financiële crisis.

en het weinige geld dat ze hadden, werd geblokkeerd als gevolg van de financiële crisis en de speculatie in levensmiddelen

te zien
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 16/10/08, 23:56

Ik zag het, niet verdrietig en heel vreemd dat er nog geen internationale hulp is...

Hoe komt het dat deze mensen, die slechts een paar duizend mensen tellen, achterblijven?

Ik zag ook het rapport over gewone armoede in de Verenigde Staten! Al deze mensen staan ​​in de rij om behandeld te worden, sommigen voor hun tanden, sommigen voor hun nieren, een schouwspel van verlatenheid dat de crisis van 1930 zeer waardig is!
Het is in zekere zin erger dan wat dan ook, aangezien ze er tenminste niet zouden moeten zijn...
Ik ben bang dat het onze toekomst is die zijn neus laat zien!

Ik besef één ding, net als jij weet ik zeker dat het met de wereld heel slecht gaat, waar we ook staan... de heersende klasse is al eeuwenlang niet veranderd en als er niets verandert, zullen we nog eeuwenlang worden "geregeerd" door schaamteloze macht. hongerige klootzakken...

Zijn wij niets anders dan vee, niet in staat onszelf te bepalen, is dat de les?

Ik ben zeker van één ding: alleen door echte waarde, zoals solidariteit en de toepassing van de beroemde gouden wet: "doe anderen aan wat je zou willen dat zij jou aandoen", zullen we iets bereiken...
Bij deze overweging wens ik u een fijne dag!

Met broederlijke groeten uit Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten