De zonne-energiecentrale 1ère grond begon te Lunel

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 01/10/08, 12:14

behalve om productie en consumptie en terloops belastingen te controleren.

Waar; in het algemeen is het waar, maar ik kan me niet voorstellen dat een oude opa zijn sensoren op het dak schoonmaakt...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 01/10/08, 12:25

lejustemilieu schreef:
behalve om productie en consumptie en terloops belastingen te controleren.

Waar; in het algemeen is het waar, maar ik kan me niet voorstellen dat een oude opa zijn sensoren op het dak schoonmaakt...
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben geen oude opa en toch worden mijn kachel en mijn ketel schoongemaakt door professionals (met name verzekeringsvraagstuk).
Wij kunnen volledig voor onszelf produceren en hebben een extern onderhoudscontract.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 01/10/08, 12:33

het zijn professionals die ze schoonmaken (vooral op het gebied van verzekeringen).

Waar...
Maar de realiteit is anders...
Veel mensen weten niet hoe ze gemakkelijk rond kunnen komen, dus iemand betalen om hun schoorsteen schoon te maken is geen onderdeel van hun denken.
Erger nog, de financiële situatie van gepensioneerden wordt steeds kritieker in Europa.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 01/10/08, 12:49

lejustemilieu schreef:Erger nog, de financiële situatie van gepensioneerden wordt steeds kritieker in Europa.


Je droomt... het is die van de jonge mensen die bijdragen aan HUN pensioenen die cruciaal is, niet die van degenen die de pensioenen AANRAKEN!

Natuurlijk zijn er een paar behoeftige gepensioneerden, maar de meesten van hen, de middenklasse, smeren zich goed in. Ze hebben nooit (of bijna) werkloosheid ervaren, hebben geprofiteerd van stijgende vastgoedprijzen en zullen nog steeds profiteren van het pensioenstelsel voordat het voor onze generatie instort...

Opa-boomers zijn de belangrijkste kopers van 4x4's, campers, grote Duitse sedans, cruises...

Dus ik zeg nee! Een gepensioneerde die pensioen combineert met een baan met een minimumloon omdat €2000 per maand genoeg is voor hen (hij heeft €3000 nodig) om van te leven, terwijl veel jonge pas afgestudeerde koppels leven van slechts één minimumloon... ik word er een beetje misselijk van!!

cf. https://www.econologie.com/forums/travail-de ... t4133.html

Gepensioneerde SNCF TGV-chauffeurs die € 6000 per maand aan pensioen ontvangen, neem me niet kwalijk, maar dat is niet NORMAAL in een land waar het gemiddelde salaris minder dan € 1500 is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 01/10/08, 13:37

Bovendien krijgen we steeds te horen dat je pensioensparen moet nemen omdat je het later achter je pensioen kunt schuiven.
Maar het probleem is dat als je een jong stel bent dat net een huis heeft gekocht, je pensioensparen niet kunt opbrengen.

Serieuzer, er zijn waarschijnlijk veel bankiers of oplichters bij HM die me willen neerschieten, maar ik raad je aan om geen pensioensparen op te nemen voor de leeftijd van 35 jaar (zie zelfs 40 jaar) !!!

Voor de "kleine oude mensen" zonnepanelen laten installeren en zelf schoonmaken, zou interessant kunnen zijn...
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 01/10/08, 14:17

Gregconstruct schreef:Voor de "kleine oude mensen" zonnepanelen laten installeren en zelf schoonmaken, zou interessant kunnen zijn...
Weet je, als ze elkaar missen, kost het de samenleving een dijbeen!!! : Cheesy:

Nee nee ik schaam me niet!!! Beeld

Anders, wat betreft de kleine oude mensen, zijn er veel die op zijn minst oud of bijna oud zijn en in het algemeen te versleten zijn om een ​​baan uit elkaar te halen.

De jongens van de SNCF die een tweede carrière bij de lux gaan hebben, vertegenwoordigen niet de meerderheid (in mijn sector hebben we genoeg soldaten...). Even ter herinnering: de meeste opa-boomers waren fabrieksarbeiders, op het land, in de mijnen...
Ze verdienden toen niet veel en hun pensioenen zijn vandaag ook niet zwaar!!!

Ik ben het ermee eens dat het voor een jong stel ook geen vreugde is en dat we niet echt weten welke saus we de komende decennia zullen eten; maar laten we ophouden elkaar tegen te werken, daar rekenen onze leiders op!!!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 01/10/08, 14:18

Je droomt... het is die van de jonge mensen die bijdragen aan HUN pensioenen die cruciaal is, niet die van degenen die de pensioenen AANRAKEN!

In 2006 bedroeg het gemiddelde pensioen van een Belg 962 euro per maand...po 2000 euro...
En ik zei dat de toekomst van jonge mensen rooskleurig was :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/10/08, 15:58

Dat is precies waar ik altijd aan heb gedacht!
Waarom zou je links en rechts superinstallaties installeren om nog kilometers aan hoogspanningskabels te moeten trekken... Als het genoeg zou zijn om alle daken van alle huizen om te vormen tot koellichamen en CQFD-elektriciteitsconverters!
Dankjewel, Cmo! Voor deze meesterlijke demonstratie : Idee:

Met de groeten van Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 01/10/08, 16:55

het begint met een goed idee om fotovoltaïsche en zonneverwarming voor iedereen te installeren, maar je moet nog steeds goed geplaatst zijn op het gebied van zonneschijn. en er zullen nog steeds achterblijven, degenen wiens middelen het niet toelaten, gebouwen, enz...
zoals ik al zei in een ander topic, toen ik in 1992 mijn huis bouwde in Narbonne, (200 dagen zon per jaar, en bijna evenveel wind) informeerde ik naar het installeren van zonneverwarming, een idee dat ik al snel liet varen: ik werd voor een marsmannetje gehouden, goed voor asiel... en toch leveren de huidige verwarmingsinstallaties 10 maanden per jaar warm water!
voor degenen die geïnteresseerd zijn, de gendarmerie van Gruissan heeft een zonne-installatie, maar ter plaatse verkregen informatie, geen enkele gendarmes kon mij bevestigen dat hij de installatiewerkzaamheden had gezien. het France-Telecom-gebouw in Narbonne heeft er ook een waarvan het hele controlesysteem tijdens een overstroming is vernietigd: nooit gerepareerd... enzovoort voor andere gebouwen, zelfs sociale woningen die ze hebben maar waarvan de vervallen installaties geen onderhoud hebben.
zelfs Font-Romeu met zijn zonne-oven in Odeillo heeft minder huizen die zijn uitgerust met zonne-energie dan elders in andere steden in Frankrijk (aandeel behouden)

aan de andere kant groeit het windpark dag na dag in het gebied, het groeit als paddenstoelen uit de grond! http://www.compagnieduvent.com/

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/10/08, 17:07

Dat verbaast me niet!
De ambtenaren betaalden het ding voor hen :onheil:

Altijd hetzelfde stomme en saaie argument, het geld :onheil:

Het is tijd om de menselijke samenleving opnieuw uit te vinden : Cheesy:

Een regering die aandacht zou hebben voor het leven van de burgers... voor mij zal dat, vrees ik, in een ander leven zijn 8)

Met de groeten van Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten