CESI zonne-energie, te bevriezen management?

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
MathieuM68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/09/08, 15:23

CESI zonne-energie, te bevriezen management?




par MathieuM68 » 16/09/08, 15:27

Goedemorgen.

Ik heb een zonneboiler van Sonnenkraft met buiscollectoren en ik woon in Herault (34)
De warmteoverdrachtsvloeistof is water met product (glycol neem ik aan).

In de CESI-handleiding is er een optie om de sensoren opnieuw op te warmen om bevriezing te voorkomen, zodra de temperatuur onder de 4 ° daalt (instelbare temperatuur)

Ze stellen dat het het gebruik ervan zoveel mogelijk moet vermijden, omdat het heet water uit de boiler gebruikt om de sensoren te verwarmen.

Heb je enig idee wat je met deze optie moet doen?

Merci.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 16/09/08, 16:02

Uh het lijkt verdacht uw indicatie, want als de zon schijnt, zelfs als het vriest, kan een zonnestelsel calorieën detecteren. Daarnaast is het een comparator die het zonnestelsel beheert: als je opslagwater warmer is dan de panelen zal de circulator nooit draaien!

Dus mijn advies: verander alles in een drainback-systeem. Dit is wat we hier hebben!

Met een drainback heb je de voordelen:
- oplossing van het bevriezingsprobleem,
- oplossing van oververhitting en overbelasting (verlies van vloeistof),
- je kunt naar normaal water gaan,
- u vermijdt een wisselaar (u kunt een drainback-systeem met een eenvoudige wisseltank veel goedkoper maken),
- en de kers op de taart: u verlengt de levensduur van uw panelen omdat ze nooit onder druk staan!

Let erop dat de panelen goed geleegd zijn!

Enige nadeel, je hebt een iets krachtigere pomp nodig, dus hij is iets luidruchtiger ...

Hier is ons afvoersysteem, alleen aan de "zonne-energie" -zijde:

Beeld

Rechtsonder waar zich de 2e T ° sonde bevindt, is dit de "water" thermische buffer.
0 x
MathieuM68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/09/08, 15:23




par MathieuM68 » 16/09/08, 16:06

Goedemorgen.

Het principe van de betreffende optie is precies om de circulatiepomp opnieuw te starten zodra de temperatuur van het paneel onder de 4 ° daalt, om het precies te verwarmen door calorieën uit de opslag te pompen ...
De optie is standaard uitgeschakeld.

Aangezien het glycol in de leidingen is, is het dan echt nodig om deze optie te activeren?

Merci.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 16/09/08, 16:12

Ah, ik heb het verkeerd begrepen ... het is onzin dan ...

Het is wanneer het koud en duidelijk is dat zonne-energie het meest interessant is!

Mijn opmerkingen over de drainback zijn nog steeds geldig;)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten