Windenergie: Staat schort de overname door Edf op

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/08/08, 13:04

Rulian schreef:We kunnen geen logica (...) van associaties hebben om windparken te realiseren.


Ben in Frankrijk kan maar pkoi zijn, het werkt heel goed in de Scandinavische landen? Ik denk dat er verenigingswind van 1 of 2 is in Bretagne ...

Rulian schreef:Dat gezegd hebbende, vind ik niet dat de terugkoopprijs overgewaardeerd is. Gezien de terugkoopprijs van de PV en het gebrek aan transparantie en kennis van de echte prijs van Nuke, denk ik dat het een zeer slechte test is dat we de wind hebben gemaakt.


Je hebt gelijk, het is helemaal niet: je weet dat we hier 0.25 € TTC elektrische kWh betalen ... dus pkoi, de Fransen zouden ze geen vergelijkbaar tarief betalen?
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 28/08/08, 13:15

Christophe schreef:
Rulian schreef:We kunnen geen logica (...) van associaties hebben om windparken te realiseren.


Ben in Frankrijk kan maar pkoi zijn, het werkt heel goed in de Scandinavische landen? Ik denk dat er verenigingswind van 1 of 2 is in Bretagne ...

Ja, het is waar. Er is een associatief project met sterke betrokkenheid van gemeenschappen in de hoek van Redon. Maar ze zullen hun machines ooit bij een bouwer kopen. Het werk van de bouwer, je kunt het niet zelf doen, en dat zijn de belangrijkste kosten. Evenzo zal het werk worden toevertrouwd aan pro's. Deze professionele knowhow is essentieel. Dus we komen terug naar het bedrijfsleven.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/08/08, 13:18

Ah ja ik had het in deze zin niet begrepen, daar ben ik het mee eens natuurlijk. Ik had het over projectmanagement als een associatie tussen individuen.

Toch ken ik pkoi niet, maar ik ben ervan overtuigd dat een associatief management, het niet zo goed zou werken in Frankrijk als in de Noordse landen ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/08/08, 14:40

weet je, als we zien hoe de ERP wordt beheerd door een professionele "vereniging" en dat de site betreurenswaardig en moeilijk is ... technische onhaalbaarheid, niet dezelfde normen enz ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/08/08, 14:43

Het zou je moeten verblijden, nee?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 267-gasten