CET van Clérac biogas herstel

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01

CET van Clérac biogas herstel




par toto65 » 22/08/08, 16:43

Naar aanleiding van dit onderwerp dat de passies lijkt te ontketenen:
https://www.econologie.com/forums/biogaz-au- ... t5907.html

Ik wilde u een reclamefolder presenteren. Deze brochure illustreert een afvalopslagcentrum, een stortplaats voor de meest bekende naam.
Het biogas wordt teruggewonnen, waarna de energie van het biogas direct wordt teruggewonnen om de ovens van een industrieel te verwarmen.
Even een haakje, Christophe had gemerkt dat een opbrengst pas tot uiting komt als er sprake is van omzetting van energie. Zeggen 100% efficiëntie voor gas dat in een oven wordt verbrand... Mouaih, laten we de haakjes sluiten, daar gaat het niet om, maar laten we ons niet voor de gek houden.
Beeld
om de afbeelding te downloaden:
https://www.econologie.info/share/partag ... HnG2Mj.jpg

Beeld
https://www.econologie.info/share/partag ... jnUZjQ.jpg

Beeld
https://www.econologie.info/share/partag ... 2T61Kg.jpg

Beeld
https://www.econologie.info/share/partag ... rmjrjM.jpg

Beeld
https://www.econologie.info/share/partag ... XXH3j4.jpg
Dernière édition par toto65 de 22 / 08 / 08, 17: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 22/08/08, 16:48

Heer ! welk project!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 25/08/08, 11:40

superpolitiek van de Franse struisvogel:

we begraven alles!

nucleair afval (al die uit buurlanden die we niet in huis hebben, Borloo heeft de wet veranderd, die worden in Den Haag verwerkt).

huishoudelijk afval en al het andere!



en het is duurzaam! echte vuilnisbakken.

zelfs als het gas wordt opgevangen, zal de site blijven begraven en ... lekken, onvermijdelijk vervuilt het het milieu. de materialen keren niet meer terug naar de grond, maar naar één plek, de prullenbak, die zich opstapelt en opstapelt......Franse oplossing?

dit project respecteert de wetgeving, maar het milieu minder.

% opbrengst ... en wat blijft begraven?

het artikel over Quebec valoriseert het materiaal van het resterende afval in "kunstmest en/of compost" ... nog een voorbeeld uit het buitenland.

Trouwens: waar wordt de industriële oven Clérac CET voor gebruikt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/08/08, 13:00

Jonule je bent gewoon een (vuile) klager!! Voor één keer presenteren we u een biogasproject... FUNCTIONEEL!!!!

Heeft u liever dat wij het afval verbranden?

Je maakt me van streek...
: Cry:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 25/08/08, 13:22

wat bedoel je met functioneel?

hier wordt het gas gebruikt voor een industrieel, je weet niet eens wat hij ermee doet en je denkt dat het goed is?

en waarom worden de resterende materialen niet gerecycleerd als kunstmest en/of compost, zoals in een warmtekrachtkoppelingseenheid met methanisering?

Ik denk dat zolang je de techniek kiest, je er net zo goed direct een kunt kiezen! zoals het voorbeeld van Quebec, of Duitsland, Zweden en vele anderen.

Ik zeg niet dat het slecht is, maar ik ben bang dat er in de toekomst geen andere keuze zal worden gemaakt dan die verdomde CET's.

daar is het echt begraven tot begraven, en er geen aandacht meer aan besteden: noem je dat een duurzame beheeroplossing?


PS: ik ben niet vies
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/08/08, 14:05

jonule schreef:hier wordt het gas gebruikt voor een industrieel, je weet niet eens wat hij ermee doet en je denkt dat het goed is?


Nou, hij gebruikt dit in plaats van een andere brandstof...waarschijnlijk van fossiele oorsprong dus je moet weten wat je wilt...

Ah, maar ik denk dat ik gevonden heb: u wilt hernieuwbare energie maken, vooral als ze voor u zijn en gratis en vooral niet als ze door een industrieel worden gebruikt??? Zoals die jongens die beweren "groen" te zijn en die op gebruikte olie rijden..

Sorry, maar voor mij is 1 bespaarde fossiele kWh 1 kWh bespaard, of het nu bij u thuis, bij ons of in een fabriek wordt gebruikt!

jonule schreef:Ik denk dat zolang je de techniek kiest, je er net zo goed direct een kunt kiezen! zoals het voorbeeld van Quebec, of Duitsland, Zweden en vele anderen.


Ah ja en wat doen ze in Duitsland of Zweden behalve een veel selectievere sortering?

Hier in Zuid-België hebben we, ondanks selectieve sortering (10 keer meer ontwikkeld dan in Frankrijk), nog steeds CET nodig... niet alles is recyclebaar!
jonule schreef:PS: ik ben niet vies


Daarom zei ik: "(vies) chagrijnig" en niet "chagrijnig (vies)" : Mrgreen:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 25/08/08, 14:25

bedoel je dat je me vergelijkt met een industrieel?

dus hoe zit het met degenen die uranium en plutonium in de atmosfeer en het grondwater gooien?

maar ik antwoord je op wat ik vind van het lidmaatschap van de EnR:
Dit biogas behoort tot het afval dat als grondstof toebehoort aan degenen die het produceren (sinds ze het hebben gekocht), dus het zou normaal zijn als het weer in het stadsgasnet wordt gebracht! aangezien ze al betalen voor de opwerking!
het is oplichterij.



Sorry, maar voor mij is 1 bespaarde fossiele kWh 1 kWh bespaard, of het nu bij u thuis, bij ons of in een fabriek wordt gebruikt!

tenzij we niet weten wat we met deze kw moeten doen en het wordt verbrand in een fakkel zoals in een oven! het is duidelijk ...







Hier in Zuid-België hebben we, ondanks selectieve sortering (10 keer meer ontwikkeld dan in Frankrijk), nog steeds CET nodig... niet alles is recyclebaar!

Ik ben het ermee eens, en precies de volgende stap is om het zo te maken, begrijp je het proces?
en zeg niet dat ik een dromer ben, ik ben een realist. het is niet aan fabrikanten om de keuzes voor consumenten te maken, het is het tegenovergestelde, zij zijn degenen die stemmen.


om terug te komen naar de oven: wat brandt het? taarten?
Dernière édition par jonule de 25 / 08 / 08, 16: 16, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/08/08, 14:36

Je bent zwaar joule...

Als je de documenten leest die je hebt gekregen: het antwoord staat in het 1e onderwerp AGS maakt tegels en stenen... is dat genoeg voor jou als antwoord?

Voor afval: waar sta je persoonlijk?
Wat kun je sorteren?
Wat probeer je eigenlijk?
Wat is niet sorteerbaar?

Het is geen strikvraag maar gewoon om te weten waar het in de zomer is in JOUW regio...

Uw vetgedrukte opmerking is niet dom, behalve dat de industriëlen hen niet voor filantropen moeten beschouwen: hun doel is om zoveel mogelijk deeg te maken!

Dus al dat Suez zwaar ingevet is op de afvalmarkt (de consument betaalt minstens twee keer voor zijn afval: om te kopen en om het weg te doen)... om te geloven dat de grootste verspilling niet in de CET maar aan het hoofd van het bedrijf zit...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 25/08/08, 15:05

zeg maar dat het dan een maximum aan tegels en stenen zal produceren!
jij realiseert ? al dit biogas van al dit afval dat gebruikt zal worden om tegels en stenen te maken... het is te stom... hoe dan ook, dat is mijn persoonlijke mening.

Ik vind dat een vergister beter gebruik maakt van afval in kunstmest en/of compost + biogas.

het voorbeeld van Quebec: ze zullen gebouwen verwarmen en gemeentelijke voertuigen uitrusten. de burgemeester krijgt koolstofkredieten en wordt voor 50% gesubsidieerd.




er is een verschil, nietwaar?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/08/08, 15:09

Blablabla...blablabla...je hebt mijn meer persoonlijke vraag over het beheer van JOUW afval niet beantwoord...

Zeker omdat je beter kunt negeren wat je dwarszit?
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten