World Energy, 2030-projectie: herinneringen voor dromers

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 21/08/08, 16:25

Christophe schreef:Ah ah ah Ik weet het niet, maar ik wist het zeker (dat je het niet leuk zou vinden)!! : Cheesy:

Je kent me goed : Mrgreen:
Christophe schreef:Ben kijkt naar de CME-curven op de eerste pagina...ze zijn niet zo "anders"...

Kunt u “CME” alstublieft vertalen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 21/08/08, 16:36

World Energy Committee, zie pagina 1 en hier: https://www.econologie.com/la-pollution- ... es-53.html
of direct: http://www.worldenergy.org/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/08/08, 11:17

De analyse van dit document is goed, maar in feite wordt er helemaal niet over hulpbronnen gesproken

tegen het einde praat hij over een tweede show over dit onderwerp, geen manier om het terug te krijgen?

Voor de effecten van opwarming parallel aan het aantal zonnevlekken moeten de gegevens worden gecontroleerd:

aan de ene kant volgen de opwarmingscurven de concentratie van CO2 in de lucht, en de wetenschappelijke gemeenschap lijkt dit te bevestigen

aan de andere kant volgen de temperatuurcurven het aantal zonnevlekken...

Eén van de twee onderzoeken klopt dus niet, anders heeft de zon invloed op het CO2-niveau : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/08/08, 11:25

Capt_Maloche schreef:Eén van de twee onderzoeken klopt dus niet, anders heeft de zon invloed op het CO2-niveau : Cheesy:


Nou, dat is het geval, nietwaar?

...meer zon = meer T° = meer (micro)biologische activiteit = meer CO2...en methaan ook...

Maar alsjeblieft, we gaan de controverse hier niet opnieuw beginnen, we hebben het al over andere onderwerpen gedaan! Wat belangrijk is, is dat de hulpbronnen opraken... en dat er nog steeds een klein probleem is met het klimaat... de rest is gepraat...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/08/08, 12:20

Bla bla, hier is het :D

eigenlijk is het onderwerp:
welke hulpbronnen hebben we werkelijk nodig om te blijven ‘groeien’, hoeveel mensen kunnen we duurzaam op onze aarde leven en welke alternatieve energieën zullen we tot onze beschikking hebben?

op het klimaat zijn deze curven echter twijfelachtig, toch?
Beeld
Beeld

we bevinden ons in een ogenschijnlijk “optimale” fase vergeleken met het afgelopen millennium
zie een briljante studie in documentatie over CO2, de zon en temperatuur: http://planet-terre.ens-lyon.fr/planett ... m-temp.xml


Wat er ook gebeurt, fossiele brandstoffen zullen zeldzamer worden en de kosten ervan zullen stijgen.

CONCLUSIE VAN HET DOCUMENT
We kunnen ervan uitgaan dat de huidige ‘koude’ net zo lang zal aanhouden als de Himalaya (een gigantische CO2-pomp) en nog een flink aantal miljoenen jaren. Wanneer de Himalaya ‘afgeplat’ wordt, zal het CO2-niveau weer stijgen, en ook de temperatuur, tenzij zich in intertropische landen andere bergen vormen.

Op de schaal van de geschiedenis van de aarde:
Deze variaties, die enkele honderden miljoenen jaren hebben geduurd (zie de top 3 diagrammen in de onderstaande figuur), maken deel uit van “algemene trends”:
CO2 daalt; het is sinds het ontstaan ​​van de aarde door 100 gedeeld (000e diagram in de onderstaande figuur).
Dit diagram (op logaritmische schaal) laat een vrijwel lineaire afname van de CO2-concentratie in de loop van de tijd zien: de CO2-snelheid wordt elke miljard jaar gedeeld door 10 tot 100.
Figuur 15. Evolutie van het CO2-niveau over een periode van 4,5 miljard jaar.

Er zijn enkele indirecte gegevens gepubliceerd die de partiële CO2-druk meten en die redelijk goed lijken overeen te komen met de gemodelleerde Berner-curve. Dit bewijs komt van stabiele isotopen van koolstof in paleosolen of van paleontologische argumenten zoals de dichtheid van huidmondjes op fossiele bladeren. Bron: document van Pierre Thomas gepubliceerd in Sciences de la Vie et de la Terre, 2e, collectie Eric Périlleux, Nathan, 2000.

Deze afname is te wijten aan de langzame en progressieve toename van de hoeveelheid terrestrische kalksteen.
In dezelfde periode nam de door de zon uitgestraalde energie met 50% toe (voor meer informatie over de zonnevariabiliteit op de lange termijn, zie het proefschrift van Anne Vigouroux online op de website van het Observatorium van Nice).

En wereldwijd is de opkomst van de zon, afgezien van talloze schommelingen, gecompenseerd door de daling van CO2. : De temperatuur van de aarde is altijd tussen 0 en 100°C gebleven (behalve één of twee keer - 2 miljoen jaar geleden, toen de aarde ongetwijfeld een ijsbal was, bevroren van de polen tot aan de evenaar).

Hopelijk blijft het duren!!!!!!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/08/08, 16:08

Tain Daily heeft zojuist de video verwijderd, ook al stond deze al zes maanden online...

Aan de andere kant laten ze onzin van TF1 van Sarko en co achter... dat klopt... en zelfs nog veel meer dingen onder de kaarten:
http://www.dailymotion.com/relevance/se ... s%2Bcartes

Zit er niet een beetje veroordeling onder? :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/08/08, 16:13

Ah, ik vond dagelijks een spiegel: http://www.dailymotion.com/video/x43i1m ... s_politics

De koppelingen bijgewerkt.

We zullen zien hoe lang het duurt... deze!!
0 x
Thierry Textoris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/01/09, 04:49

mondiale energievooruitzichten voor 2030




par Thierry Textoris » 29/01/09, 05:14

Ik merk op dat de commentaren over dit onderwerp stoppen op 28 augustus 2008, vlak voor de aankondiging van de mondiale financiële crisis die zijn oorsprong vond in de Verenigde Staten.

Aan het einde van zijn presentatie besteedt de presentator grote zorg (plezier?) aan het specificeren dat niets in de projecties van de door hem aangehaalde organisaties een daling van de groei, een wereldoorlog of een financiële crisis zoals in 1929 voorziet!

Resultaat: meesterlijke “plantade” zowel van deze presentator als van alle voorspellingen van de aangehaalde organisaties: CME, IEA, WHO, WB, enz.

In 2009 was de groei negatief, er was zelfs sprake van een recessie in de opkomende landen, een zorgwekkende stijging van de werkloosheid in Europa en een ronduit dramatische stijging in de Verenigde Staten...

Aan iedereen die te trots denkt dat de toekomst aan fossiele energie ligt, kunnen we antwoorden dat ze ongelijk hebben.

Let op: er wordt nooit iets gezegd over afvalbeheer en de wilde ‘recycling’ ervan in Afrika of China, terwijl er totaal geen hygiënische omstandigheden voor de werknemers zijn.

Moet de nieuwe wereldorde niet gebaseerd zijn op de ‘circulaire’ economie?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/01/09, 11:30

Het stopzetten van de commentaren over dit onderwerp houdt, denk ik, geen verband met de crisis...

Sindsdien hebben we echter een waarschijnlijke hypothese opgesteld: De financiële en economische crisis, die begin september aanzienlijk verergerde, zou het DIRECTE gevolg zijn van de prijs van een vat op 150 dollar medio juli.

Inderdaad; er zit een vertraging van ongeveer zes weken tussen de notering van ruwe olie en de publieke prijs. Deze deadline valt perfect samen...te perfect om toeval te zijn!!

Bovendien zou deze piek van $150, die absoluut geen fundamentele bestaansreden had (zie het vat van $35 van de afgelopen weken), afgezien van diverse speculaties, een 'test' zijn geweest om te zien of het 'systeem in zijn geheel' stabiel bleef. Hij bleef niet stabiel en werd zelfs gek...

Thierry Textoris schreef:2009 in de de groei is negatief, er is zelfs sprake van een recessie in opkomende landen


Ah ah ah!! Dat is heel goed, en wat onderscheidt volgens uw criteria een recessie van een negatieve groei?

Afvalbeheer is nog steeds marginaal in de levering van primaire energie: vooral omdat het oorspronkelijk grijze energie is...primair...In feite is de energieterugwinning van afval een soort recycling van fossiele brandstoffen.

Thierry Textoris schreef:Le nieuwe wereldorde


Gebruik hierover alstublieft geen slechte woorden forums

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/02/09, 23:38

En deze golf van olie heeft bepaalde actoren gedwongen hun bezittingen te verkopen, waardoor de financiële onzin aan het licht kwam die deze grappige puinhoop veroorzaakte

En ik weeg mijn woorden.

Maar het was voorspelbaar, de toespraak van Sarko vanavond was nog steeds niet zo slecht en sloot zich op een flink aantal punten zelfs aan bij die van Jacques Cheminade, die ik vanavond bezocht in zijn hoofdkwartier voor Solidariteit en Vooruitgang;

het is ook verrassend: als Cheminade het niet vóór de toespraak van Sarko had gezegd (binnen een half uur), zou ik zweren dat ze dezelfde papieren hadden
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten