Machine Obelix!

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 25/07/08, 08:31

Hallo Kapitein,

Het antwoord is misschien iets te .... snel!
In PV is het systeem op zijn zachtst gezegd ontoereikend:
Voor 100 W PERMANENT zijn minimaal 800 Wp aan panelen nodig, wat een investering van 5000 euro inhoudt.
Daarnaast de batterijen. om een ​​stabiele installatie te hebben zou het nodig zijn om tot 48 Volt en 200 A/h te gaan (om een ​​maximale belasting gelijk aan ac/10 te hebben)
Dit alles spreekt mij niet aan, want prijsbehoud rommel etc..... (om nog maar te zwijgen over het rendement op de investering)

Daarom neig ik naar een andere methode.

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/07/08, 09:04

Ja, de productie van permanente zogenaamde hernieuwbare energie is zeldzaam, daarom ziet de energietoekomst er niet rooskleurig uit, althans in lijn met ons huidige verbruik van fossiele brandstoffen.

Ik zie de hydrauliek alleen als je een beek in de buurt hebt

als je in een winderig gebied woont, kun je een windturbine van 1 meter doorsnee maken, makkelijk zolang je een boom hebt die hoog genoeg is in je tuin

anders zie ik geen andere oplossing, maar we werken allemaal voor gratis energie, maar ik ben bang dat de natuur het niet zal toestaan
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 106 gasten