Plantaardige dierlijke vetoliën: energiehergebruik

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 08/07/08, 09:31

Nee, het is niet de site ;-)
Ik had het over een automotor, hoewel wat je laat zien er niet ver naast zit, het lijkt op een tractormotor van het Perkins-type, supersterk!
Zo'n bouwpakket heb ik op een oude VW LT28D gemonteerd, onverwoestbaar!

voor de electrogroep voor 1000€, hij weet hoe hij 12 en 24V batterijen moet opladen!-)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/07/08, 20:13

0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/07/08, 23:20

Hallo lejustemilieu

Het is inderdaad fantastisch, kan het voor 2 woningen worden afgeschreven? . Want 8KW is nog steeds een beetje veel...

Ten slotte is het fundamentele probleem dat als we geen elektrische energie afnemen, we de thermische energie niet zullen terugwinnen, omdat de regelgeving gebaseerd is op de vraag naar elektrische energie. De motor zal stationair draaien....:frons:

Het zou nodig zijn om het water in huis voortdurend te verwarmen, bijvoorbeeld met weerstanden, om ervoor te zorgen dat de motor "op kruissnelheid" wordt gebruikt en niet stationair. Maar als er weer een elektrische vraag is (het starten van de wasmachine enz.) moet dit worden gedetecteerd en moet de weerstandsverwarming worden verminderd of zelfs geëlimineerd, om het beschikbare vermogen van de generator of motor niet te overschrijden.

Er moet een elektronica-ingenieur zijn die dit soort manipulatie aankan. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 09/07/08, 23:23

Ook een verbruik van 3 l/u.

Als we het bij elkaar optellen, is dat 72 l/dag.

We zullen de frituurwinkels moeten beroven : Mrgreen:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/07/08, 23:24

Het zou nodig zijn om het water in huis voortdurend te verwarmen, bijvoorbeeld met weerstanden, om ervoor te zorgen dat de motor "op kruissnelheid" wordt gebruikt en niet stationair. Maar als er weer een elektrische vraag is (het starten van de wasmachine enz.) moet dit worden gedetecteerd en moet de weerstandsverwarming worden verminderd of zelfs geëlimineerd, om het beschikbare vermogen van de generator of motor niet te overschrijden.

Ja... het is een beetje groot... niet makkelijk om de juiste balans te vinden. : Cheesy:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/07/08, 10:50

ah maar zijn koppig!

waarom de hele dag draaien? uitlaatgassen inademen?


Goed ...
1) als de asynchrone motor wordt gestart bij 3000 tpm + 10% = 3300 tpm, draaien we niet stationair, we zitten bijvoorbeeld op 120 km/u in de 5e versnelling...

2) het is noodzakelijk om de door de dynamo geproduceerde elektriciteit op batterijen op te slaan!

je hoeft dus alleen maar de motor te starten (van een auto, het onderwerp van dit onderwerp) zodat het water warm is en de accu's opgeladen, ik zou zeggen 1 uur per dag niet eens, het hangt er achteraf van af of je een föhn gebruikt van cursus!

en het stationair toerental kan bij Bosch op verschillende manieren worden aangepast, afhankelijk van de koelvloeistoftemperatuur, en andere aanpassingen met een schroef.

voor geladen/ok-detectie, zie mijn pagina over elektrische windturbines, met shunt-type regelaar om zelf te solderen ;-)




oké dan tyva-ou_tyvapa?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/07/08, 12:37

jonule schreef:ah maar zijn koppig!

waarom de hele dag draaien? uitlaatgassen inademen?


Goed ...
1) als de asynchrone motor wordt gestart bij 3000 tpm + 10% = 3300 tpm, draaien we niet stationair, we zitten bijvoorbeeld op 120 km/u in de 5e versnelling...

2) het is noodzakelijk om de door de dynamo geproduceerde elektriciteit op batterijen op te slaan!

je hoeft dus alleen maar de motor te starten (van een auto, het onderwerp van dit onderwerp) zodat het water warm is en de accu's opgeladen, ik zou zeggen 1 uur per dag niet eens, het hangt er achteraf van af of je een föhn gebruikt van cursus!

en het stationair toerental kan bij Bosch op verschillende manieren worden aangepast, afhankelijk van de koelvloeistoftemperatuur, en andere aanpassingen met een schroef.

voor geladen/ok-detectie, zie mijn pagina over elektrische windturbines, met shunt-type regelaar om zelf te solderen ;-)
oké dan tyva-ou_tyvapa?

Bedankt Jonule voor je reactie...
Vooral als je dat zegt;
waarom de hele dag draaien? uitlaatgassen inademen?(soms moet je herhalen, herhalen)
Het laatste waar ik me aan stoor zijn de PUT.N-batterijen. :?
Dit is de milieuvriendelijk probleem...maar...vergeleken met steenkool of kernenergie? misschien is het milieuvriendelijk? of gelijkwaardig...(Ik heb het antwoord niet)
Warm water opslaan oké
Maar in dit scenario moet elektriciteit worden opgeslagen (vereist)
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/07/08, 12:42

alle loodzuurbatterijen zijn recyclebaar, dozen hebben er een beroep van gemaakt, de rest is een kwestie van propaganda om te voorkomen dat de consument zijn eigen batterij moet regenereren:
http://www.nrjrealiste.fr/elec/regenacu.html

om nog maar te zwijgen van onderzoek (nou ja, dat heeft ze nog steeds niet gevonden voor het publiek, misschien voor het leger, maar geheime verdediging hè als we de volgende oorlog willen winnen):

http://www.nrjrealiste.fr/doc/NRJ07.jpg
http://www.nrjrealiste.fr/doc/NRJ08.jpg
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/07/08, 13:11

:? Ik zal je iets vertellen Jonule...
Ik schaam me, maar oké.
Jarenlang heb ik mensen gezien en gelezen die zeiden:
30% olie in uw dieselauto, geen problemen en zonder wijzigingen, behalve auto's met Lucas-pompen.
En ik durfde geen actie te ondernemen...
Toen, met de oliecrisis en de vervuiling, stopte ik een fles olie van 2 liter in mijn tank, gewoon om te horen en te voelen... Ik stopte bij 50% zonder mechanische of elektrische verandering.
Nu denk ik MER.. waarom heb je dat niet gedaan :onheil:
Ik weet zeker dat veel mensen net als ik zijn, ze zijn bang...
Het is waar dat je niets moet doen.
Aan de andere kant zijn er mensen zoals jij, die het sneller begrijpen...
Aan de andere kant zijn er dromers of leugenaars die onzin vertellen.
Op een site die bijna identiek is aan econologie, leggen ze bijvoorbeeld uit hoe je een oliekachel in een oliekachel kunt veranderen, ZONDER PROBLEMEN....
Het is een droom, ik heb het gedaan en de olie heeft in drie dagen tijd duizenden gaten in de bodem van de pot geslagen.
Toen vroeg ik me af of de gassen mijn roestvrijstalen schoorsteen niet zouden opvreten, net als de tarweketels!
En dan zijn er nog de mensen die voor lobbyisten werken en valse informatie verspreiden.
De arme internetgebruiker kan dus moeilijk het verschil zien tussen geluk en dronkenschap; uh nee het kaf :D
Ik schaam me voor mijn traagheid, voor mijn onzekerheden, maar ik heb excuses.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/07/08, 13:33

er is geen kwaad.
Ik heb zelfs geprobeerd oliekachels aan te passen, zelfs gepubliceerd in een boek van Matt Lechien van Surrealist omdat hij het uitgesloten wilde hebben, maar het werkt niet, het vreet de pit op.

voor de oliekachel, idem ik ben een van de eersten met foto's, nou het werkte, het doorboorde de pot niet, maar: de olie is niet gemaakt om te verwarmen, zoals kernolie of stookolie. je moet hout gebruiken, een goed verbrandingstoestel en thuis isoleren, meer niet.

je moet fouten maken om vooruit te komen.
Ik heb veel gezocht, was ter plaatse, etc...
Ik ben vertrokken van forums die te terughoudend waren en graag geld wilden verdienen, waren ze al te langzaam, ondanks enkele zeer goede zaken forumers die we gelukkig vinden.

"Nu denk ik WED.. waarom heb je dat niet eerder gedaan": nou ja, dat zeggen we allemaal tegen onszelf, het bestaat al meer dan 100 jaar en is ervoor uitgevonden, maar het is niet wat we hebben geleerd bij school...

PS: voor lucas rotodisel delphi enz., maximaal 30% in de winter en 50% in de zomer, anders tweetankskit voor 100%.
maar alles staat al tijden op mijn site!

destijds maakte vim op oliomobile iedereen kwaad door te zeggen "neem alleen de transparante olie om te rollen, de rest gooi het weg" terwijl we uiteraard alles kunnen meenemen, hetzelfde geldt voor de fijnheid van de filtratie: we houden mensen tegenwoordig op de cijfers je moet geloven, bêêêêê! Toen kwamen er allerlei soorten verkopers en het was een totale ramp, zoals later werd erkend.
op mecaoil geloofden ze niet dat je met bepaalde voertuigen 100% zonder kit kunt rijden, ze waren voorstander van het plaatsen van kits op D, TD maar niet op TDi, HDi, DCi! zo komen we nergens, als we zover komen dat iedereen deze voertuigen heeft en we tegen onszelf zeggen: "maar *** waarom hebben we dit niet eerder gedaan?" ..............

maar laat liever natuurlijke selectie: laat degenen die niet bang zijn het doen 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten