Keuze uit organische verf voor houten luiken

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
za beckett
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 27/04/08, 19:36

Keuze uit organische verf voor houten luiken




par za beckett » 29/06/08, 15:49

Hallo,

Nu ik heb besloten mijn ramen te vervangen, zal ik het schilderij van de luiken moeten aanpakken en heb ik opnieuw uw advies nodig..


Ik wil daarom mijn houten luiken verven, dezelfde kleur als mijn toekomstige ramen (hout/aluminium).
(dus thermisch gelakt aluminium aan de buitenzijde).
Daarnaast wil ik organische verf gebruiken, met een ral-kleurenkaart, om dezelfde tint te vinden.
Ik ben een beetje de weg kwijt omdat ik niet weet welke verf ik moet gebruiken..

Om samen te vatten:

-Natuurlijke verf (of lak)
-Voor buitenschrijnwerk (houten luiken)
-Ral kleurenkaart
- Aanbrengen bij voorkeur met een spuitpistool.

vragen:
1-Wat raden jullie mij aan om zo goed mogelijk te matchen met het aluminium van de ramen: verf of lak?
2-Welk merk organische verf, van kwaliteit (gezond, resistent..), en in overeenstemming met mijn criteria, raadt u aan?
3-Deze natuurlijke verven, zijn ze voldoende resistent voor buiten?
4-Heeft iemand dit type verf ooit gebruikt voor buitenhoutwerk?

Bij voorbaat dank voor uw advies
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/07/08, 19:48

Als merk ken ik AURO, dat wordt gebruikt door de timmerman die de openingen maakt die ik gebruik voor mijn houten kozijnen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
za beckett
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 27/04/08, 19:36




par za beckett » 19/07/08, 09:55

Dankjewel..
inderdaad, de Auro-verven lijken een goede keuze te zijn ..
Van mijn kant heb ik Livos-verf genomen... (in mijn omgeving is er niet al te veel keus...)
We zullen zien wat het geeft.
Qua prijs is het precies hetzelfde als de chemische verven van doe-het-zelf superstores.
0 x
Leila
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 19/07/10, 17:43




par Leila » 26/07/10, 11:54

Bonjour!

Ik sta mezelf toe dit onderwerp "op te graven" om een ​​mening te hebben over dit schilderij van Livos...

Is het van goede kwaliteit? Heb je de haarlak gebruikt die ze maken, die er volgens mij glanzend uitziet? Zo ja, is het echt glanzend of slechts satijnachtig? Heeft het een fijne stretch, is het makkelijk in gebruik?...

En is het uiterlijk sinds 2008 veranderd?

Bedankt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten