Diesel brandstof: aardolie overladen hun marge

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/06/08, 20:53

Houthakker schreef:Wat betreft vervuilende emissies heeft ADEME onlangs studies vrijgegeven van 2 wielen, maar niet minder dan 50 cm3 (tenminste, dat heb ik niet gezien...)


Motorvraag, ik ben nogal dom. Maar onze meningen komen overeen. Ik zat er dus niet helemaal naast...

Dat gezegd hebbende, waar kan ik ADEME-gegevens over 2T-emissies vinden???
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/06/08, 01:00

Did67 schreef:[..] Dat gezegd hebbende, waar kan ik ADEME-gegevens over 2T-emissies vinden???
hier:
http://www2.ademe.fr/servlet/KBaseShow? ... 1=00&p2=12

Zoek naar referentie 5415, gedateerd 05/2005.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 01/07/08, 18:59

Houthakker schreef:
Did67 schreef:[..] Dat gezegd hebbende, waar kan ik ADEME-gegevens over 2T-emissies vinden???
hier:
http://www2.ademe.fr/servlet/KBaseShow? ... 1=00&p2=12

Zoek naar referentie 5415, gedateerd 05/2005.


Uitstekend.

Ze geven veel cijfers g / km, volgens bepaalde cycli. Dit is wat mij interesseert (en niet in relatie tot hypothetische bevoegdheden die slechts gedeeltelijk worden gebruikt).

Ik raad aan om te lezen. In het begin is het ingewikkeld, vooral lang, maar tegen het einde licht het op!

Misschien vat ik het nog een dag samen. Maar de studie bevestigt nu al:

1) de spectaculaire vooruitgang van 2Ts injectie, die effectief, zelfs bij de uitstoot van koolwaterstoffen, 4T overschrijden (

2) met een pollepel, dit plaatst de 2 wielen (2T met injectie of 4T) ongeveer op hetzelfde vervuilingsniveau als de beste auto's (de "top tien") vraag CO, HC + NOx

3) voor CO² is er geen beeld, het volgt het verbruik, dus er is een duidelijk voordeel aan twee wielen...

Een negatief punt: het dateert! Sinds er nieuwe normen van kracht zijn geworden, worden lambdasondes steeds wijdverspreider, driewegkatalysatoren, enz... Ik zou graag willen weten waar we staan!

Voor mij,

1) Ik merk op wat ik betwijfelde: dat een 2T niet meer vervuilt dan een 4T (ten tijde van het onderzoek waren de 2T's met directe injectie zelfs iets minder vervuild - want 4T's met carburateur veronderstel ik; technologische evolutie valt nog te bezien sinds)

2) het plan om als je alleen bent op 2 wielen te rijden in plaats van in een auto blijft een manier om bij te dragen aan het aanzienlijk terugdringen van de overlast (vooral de CO²-uitstoot - voor de overige verontreinigende stoffen is het grofweg kifkif; het is verrassend, maar zo is het) en de kosten ervan (het verbruik is ruwweg gehalveerd, dus het brandstofbudget evenveel). Ik wacht op Sinterklaas!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 297-gasten