Mixoil van Ecogras: recycling van bakolie en olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/06/08, 12:27

1) Nee, het is niet verboden, maar het is beter om informatie te publiceren waar iedereen baat bij heeft, dan om te leiden naar een uitwisseling tussen twee personen...

2) Was het gebruikte of nieuwe olie voor uw test?

3) Voor aceton is het niet zo ernstig (in tegenstelling tot wat ik tot voor kort dacht) in relatie tot het milieu, het is zelfs een product dat we als "bijna natuurlijk" zouden kunnen omschrijven aangezien we het uit hout kunnen produceren. http://fr.wikipedia.org/wiki/Ac%C3%A9tone
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 24/06/08, 13:27

0.16% voor olie is niet genoeg, je hebt minimaal 0.5% nodig, of zelfs 1%, afhankelijk van de oliekwaliteit enz... doe je tests! de resultaten zijn afhankelijk van de motortechnologie...
0 x
Christophe Oudelin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/06/08, 10:39




par Christophe Oudelin » 24/06/08, 14:36

Christophe schreef:1) Nee, het is niet verboden, maar het is beter om informatie te publiceren waar iedereen baat bij heeft, dan om te leiden naar een uitwisseling tussen twee personen...

2) Was het gebruikte of nieuwe olie voor uw test?

3) Voor aceton is het niet zo ernstig (in tegenstelling tot wat ik tot voor kort dacht) in relatie tot het milieu, het is zelfs een product dat we als "bijna natuurlijk" zouden kunnen omschrijven aangezien we het uit hout kunnen produceren. http://fr.wikipedia.org/wiki/Ac%C3%A9tone


1) Ik begrijp het beter. Ik probeer u een bestand te sturen dat handelt over de transformatie van een brander. https://www.econologie.info/share/partag ... rKQ3th.pdf

Onze multibrandstofbrander is van het merk SEET. Het is meer gereserveerd voor grote ketels.

2) De test werd uitgevoerd met gebruikte olie.

3) Des te beter. Wij zijn voorzichtig met het percentage Aceton omdat het geen onschadelijk product is voor monteurs. Het doel is vooral een betere natuurbehoud. Het effect van aceton in combinatie met opslag in een ondoorzichtige tank garandeert langdurig gebruik.

Christoffel O
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 24/06/08, 14:46

Christophe Oudelin schreef:
2) De test werd uitgevoerd met gebruikte olie.



zodat we gebruikte olie probleemloos met stookolie kunnen mengen? geen depositorisico?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/06/08, 14:56

Nou, als het (echt) gebruikte olie is die bevriest bij kamertemperatuur, heb ik nog steeds wat twijfels...

Wie het test, zal het weten!

Houd vol als motto!

Christophe O, bedankt voor het .pdf-document

Als je wilt, kan ik het in de downloadsectie plaatsen. Omdat het veel mensen zal interesseren denk ik, een paar losse topics over dit onderwerp:

https://www.econologie.com/forums/conseils-p ... t3537.html
https://www.econologie.com/forums/combustion ... t4423.html
https://www.econologie.com/forums/bruleur-ch ... 57-60.html
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 24/06/08, 15:08

Ik had het over olie die niet hardt bij kamertemperatuur, die gebruiken wij thuis.
Anders zou je de olie moeten verwarmen om deze met de stookolie te kunnen mengen.
0 x
Christophe Oudelin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/06/08, 10:39




par Christophe Oudelin » 24/06/08, 15:12

Bedankt voor het maken van de opmerking. Ik specificeer daarom dat de gerecyclede olie zonnebloemolie of “speciaal frituren” is zonder palmoleïne. Pinda's worden ook niet aanbevolen vanwege hun aanvankelijke plakkerigheid en hun allergene effecten.

Christoffel O
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/06/08, 20:20

Gevonden op Quanthomme:

Meng de olie en het water

Professor Pashley, een scheikundige aan de Australian National University, ontdekte dat twee jaar geleden water en olie kunnen zich vermengen als de in het water opgeloste gassen worden geëxtraheerd en de emulsie blijft bestaan, zelfs nadat de gassen opnieuw zijn geïntroduceerd. Het ontgassen wordt verkregen door opeenvolgende cycli van bevriezen en vacuümpompen. De toepassingen van deze ontdekking zijn talrijk en gevarieerd, vooral in de farmacologie en de chemische industrie.

Farmacologie: Momenteel is ongeveer 40% van de actieve ingrediënten in de formules vetoplosbaar of kunnen ze moeilijk worden gemengd met water, bloed of andere lichaamsvochten. Om ze in medicijnen om te zetten, worden ze meestal opgelost in een lipide-vehikel, en wordt een wasmiddelachtig adjuvans gebruikt om de lipide-oplossing in water op te lossen. Hulpstoffen kunnen ongewenste effecten veroorzaken. Professor Pashto en dr. Francis, ook van ANU, lieten zien dat deze techniek kan worden gebruikt om de actieve ingrediënten van een formulering in water, serum of bloed te mengen.

Chemische industrie: reinigen met water. Ook het reinigen van olie- en vetvlekken met zuiver water zou mogelijk zijn. Ontgast water is in staat hydrofobe stoffen te dispergeren. Dit effect lijkt te wijten te zijn aan de vermindering van het natuurlijke fenomeen van cavitatie, dat de verspreiding in water van druppels hydrofobe vloeistoffen tegenwerkt. In feite hopen de zuurstof- en stikstofbellen in normaal water zich op op het oppervlak van hydrofobe stoffen die in contact worden gebracht met water. Deze laag gasmoleculen veroorzaakt de vorming van grotere bellen tussen de hydrofobe oppervlakken die, aangetrokken door de krachten die voortvloeien uit de oppervlaktespanning, moeilijk te scheiden zijn. Bovendien verhoogt het ontgassen van oliën de effectiviteit van dit effect. Het water wordt ontgast door het door een poreus membraan te pompen en vervolgens op de te reinigen oppervlakken te spuiten.

Bronnen: http://www.anu.edu.au
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/06/08, 21:01

Dag
Christophe Oudelin schreef:Bedankt voor het maken van de opmerking. Ik specificeer daarom dat de gerecyclede olie zonnebloemolie of “speciaal frituren” is zonder palmoleïne. Pinda's worden ook niet aanbevolen vanwege hun aanvankelijke plakkerigheid en hun allergene effecten.

Christoffel O


In de zomer heb ik in de herfst van de Canola twee vaten van 45 liter arachideolie in 440% diesel gestopt.
(om bacteriën te voorkomen kook je het op meer dan 100 graden. Eenmaal afgekoeld voeg je een klein percentage gewone benzine toe, goed roeren en het blijft enkele maanden houdbaar zonder al te veel schuim te maken.

(de frituurolie, die rechtstreeks in een dieseltank wordt geleegd, gaat rechtstreeks naar de bodem en het duurt niet lang 5 km voordat u uw filter aansluit, we moeten het in een portie diesel mengen voordat we het in de tank doen. .

Andre
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten