Installeer een HP-scanner met een generiek stuurprogramma

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Installeer een HP-scanner met een generiek stuurprogramma




par Christophe » 07/04/08, 13:08

Met andere woorden: hoe installeer je een scanner zonder het programma van de fabrikant te gebruiken?

Ik ben inderdaad op zoek naar een scanner (die van een hp1215 all-in-one printer) zonder de monsterlijke rotzooi te gebruiken die HP-directeur is ... dat wil zeggen door andere acquisitie zoals Gimp te gebruiken?

Ik heb het erg moeilijk (ik vind eigenlijk helemaal niets ...), heeft kk1 dit soort problemen al opgelost ???
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/04/08, 17:02

Heb je geprobeerd handmatig een generiek stuurprogramma te installeren?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/04/08, 17:08

Nou, ik kon er niet eens een vinden. :(

Beeld
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/04/08, 17:14

Sommige worden geleverd, normaal gesproken met XP.
Wanneer het u om de driver vraagt, is er een optie waarmee u de driver zelf kunt kiezen in plaats van XP te laten kiezen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/04/08, 17:16

Nou, er gaat niets boven een scanner die overeenkomt (zelfs op afstand) in de voorgestelde lijst... : Cry:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/04/08, 17:44

Normaal gesproken zijn alle scanners "TWAIN"-compatibel, een soort overdrachtsprotocol tussen scanner en pc.
Het is dit protocol dat apps zoals Gimp gebruiken om de scanner aan te sturen.
Ik zou jou zijn, ik zou het proberen met de eerste "twain-compatibele" driver die je vindt.
Is er een vermelding als "generieke twain-scanner"?

Daarna moet je gewoon voorzichtig zijn met het type poort (// of USB).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 07/04/08, 17:55

Ik heb er ook een alles-in-één.

Deze uitrusting is een printer met een scanner die op elkaar is aangesloten. Daarom vind ik het leuk.

Maar als je begint met het installeren van de zinzin, wordt de scanner pas achteraf gedetecteerd...

Dus naar mijn mening breek je je hoofd...Christophe. Je moet door hun chauffeur gaan om alles te detecteren. Als het een simpele scanner is, is het probleem eenvoudig opgelost door twee...

Persoonlijk heb ik hun bazaar geïnstalleerd en het werkt, maar ik vind dat het 40 MB kost om een ​​scanner+printer aan te sturen en dat is veel te veel... Om je af te vragen of ze niet ongecomprimeerde bitmaps in hun C++-code hebben ingevoegd :onheil:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/04/08, 17:59

Ja targol heb ik geprobeerd maar niets werkt...

Ik heb zelfs geprobeerd een generiek twain-stuurprogramma op internet te vinden, maar dat is mislukt...

Ik denk dat Remundo gelijk heeft dat er niets te doen is... behalve hun spyware gebruiken :(
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/04/08, 19:44

Oké, sorry voor jou.
Persoonlijk, aangezien ik ruimte heb, gaf ik er de voorkeur aan om een ​​aparte printer en scanner te kopen.
Het voorkomt dat je de ene moet gooien als de andere HS is.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/04/08, 19:51

Nou, het is duidelijk dat het uiteindelijk niet zo zuinig is om alles in één te hebben... :onheil:

Maar geen spijt, ik heb een oplossing gevonden: ik heb het volledige pakket op mijn laptop geïnstalleerd die ik slechts af en toe gebruik...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten