Presentatie van de milieuproblematiek op school

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Presentatie van de milieuproblematiek op school




par bham » 18/03/08, 11:08

Hier is het, na het bekijken van de film "de wereld volgens Monsanto", zei ik tegen mezelf dat het onze plicht en de mijne was, als ouder van een leerling, om de ogen van de schoolkinderen (uit CE1) te openen voor de wereld in waarin ze leven op milieuniveau en wat zijn de gevolgen die dit kan hebben.
Ik heb contact gelegd met leraren, die de film niet kenden maar die niet tegen de aanpak zijn, de tussenkomst van externe vrijwilligers blijft mogelijk.

Ik zou graag de mening hebben van forumvooral de vele betrokken docenten om mij te helpen bij mijn aanpak. Ik zou graag iets spreken, eenvoudig, politiek neutraal, maar ik zou een blauwdruk nodig hebben.

Naar jouw mening!
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 18/03/08, 12:41

Mijn vrouw had vorig jaar tijdens de week alternatieven voor pesticiden georganiseerd, een kleine tentoonstelling in de gemeenschappelijke bibliotheek.
Om de basisschoolkinderen te interesseren, waren een aantal panelen gewijd aan "tuinvrienden": al deze zeer nuttige kleine baby's die de eerste slachtoffers zijn van pesticiden.

Met een paar mooie tekeningen, sommige kinderliedjes over wilde bloemen en insecten, kan de boodschap geen moeite kosten.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 18/03/08, 14:01

Je zou me meer vertellen, het zou me goed helpen.
En wat zijn deze alternatieven voor pesticiden?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 18/03/08, 14:26

bham schreef:Je zou me meer vertellen, het zou me goed helpen.
En wat zijn deze alternatieven voor pesticiden?


Ik kan nu niet op details ingaan omdat ik op het werk ben en het tentoonstellingsmateriaal thuis is.

Met betrekking tot insecten zijn er on the fly verschillende insectenfamilies nuttig in de tuin.
Ik herinner me niet alles, maar ik herinner me wel "roofdieren" (bijv. Lieveheersbeestje) en ontbinders.

Wat betreft de alternatieven, ze zijn talrijk en hun relevantie hangt af van het type pesticide dat men wil vervangen.
  • herbiciden kunnen worden vervangen door mechanische behandelingen (schoffelen, ploegen, handmatig wieden, enz.) of zelfs een zekere tolerantie: sommige van de "onkruiden" zijn soms erg nuttig in een tuin (bio-indicatorplanten, groenbemesters, enz.). )
  • sommige insecticiden kunnen worden vervangen door roofdieren (het bekendste voorbeeld zijn lieveheersbeestjes voor bladluizen)
  • de meststoffen kunnen worden vervangen door compost of door de cultivatietechniek op BRF.
  • Eindelijk voor al deze toepassingen, zijn sommige plantpurines ook zeer effectief.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 18/03/08, 14:37

Bedankt Targol maar ik wilde niet zo'n snelle reactie.
Dus als je, als je tijd hebt, meer info of internetlinks kunt hebben, ben ik geïnteresseerd. Dankjewel.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 18/03/08, 14:49

bham schreef:Bedankt Targol maar ik wilde niet zo'n snelle reactie.
Dus als je, als je tijd hebt, meer info of internetlinks kunt hebben, ben ik geïnteresseerd. Dankjewel.


Ik zal het vanavond proberen te zien (als ik erover nadenk : Oops: )
De beste manier om mij aan het denken te zetten zou zijn om me een MP naar 18h30 te sturen.
Op die manier krijg ik de melding als ik vanavond thuiskom : Wink:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 18/03/08, 14:54

Voor de opvoeding van kinderen.
Minder ernstig, maar zeer irriterend in het dagelijks leven.
De verpakking van koekjes en chocoladerepen in evenwicht op straat (later blikjes en restjes fastfood), en met name de papieren zakdoeken, die maar één keer worden gebruikt ...
Let op, tegen de mobiele telefoon.
Slaapverstoring, schade aan cellen in aanbouw. De futiliteit van de grote oproepen.

Om jongens te leren dat het lijkt op een man, is het niet logisch om elke 10-meter te spuwen. (Voor onherleidbaar, om de ballen aan te raken, kan een verzachting zijn ...)
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 18/03/08, 16:08

gegyx schreef:(Voor onherleidbaar, om de ballen aan te raken, kan een verzachting zijn ...)


Om deze oefening te vergemakkelijken, zijn er zelfs speciale broeken (zie de avatar van gegyx) : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 18/03/08, 20:52

gegyx schreef:Voor de opvoeding van kinderen.
Minder ernstig, maar zeer irriterend in het dagelijks leven.
De verpakking van koekjes en chocoladerepen in evenwicht op straat (later blikjes en restjes fastfood), en met name de papieren zakdoeken, die maar één keer worden gebruikt ...
Let op, tegen de mobiele telefoon.
Slaapverstoring, schade aan cellen in aanbouw. De futiliteit van de grote oproepen.

Om jongens te leren dat het lijkt op een man, is het niet logisch om elke 10-meter te spuwen. (Voor onherleidbaar, om de ballen aan te raken, kan een verzachting zijn ...)


Ik ben beter. En ik voeg eraan toe dat het vervangen van het hinniken van het paard met een gebarsten pot niet op een cowboy lijkt, hoewel hij waarschijnlijk wel de leiding zal nemen.

Met betrekking tot de mobiele telefoon is het alleen van essentieel belang als men arts / brandweerman / flicum / ... is, en het is gek wat men doet als eenmaal gespeend sparen.

Het leren geloven van alles wat de Godin TV ons vertelt, kan een goede basis zijn. In het bijzonder om de reclame te ontcijferen (groen voertuig = SUV 13L / 100km, verlicht = wat geen vet maakt, ...)

Leer in feite zelf na te denken in plaats van de laatste 100 € -jeans te kopen die iedereen heeft, gemaakt door baby's, die twaalf keer op aarde is geweest en aan wie we gaten hebben toegevoegd goed doen. In dit opzicht is er een gerucht dat door het kopen van jeans 30 € zo goed gesneden en vervaardigd in ons land, het is mogelijk in de toekomst, of het gat is en / of uitgewassen. Om te bevestigen natuurlijk.

Afgezien van alles lijkt dit een lovenswaardig initiatief van bham. En hoe eerder we het doen, hoe sneller we goed gemaakte koppen zullen maken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 268 gasten