Studie staaf Pantone reactor verwarming of cavitatie?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/03/11, 11:46

Als er 2 pompen zijn, waarom geen injectorsysteem gebruiken?

Hier zouden we echt kunnen zeggen X% benzine en (100-X)% water verbruikt... Een motor laten draaien op zeer vluchtige benzinedampen is geen wonder...jaar! Het is gewoon de voorouder van carburateurs (met lonten)!

Als je de balans wilt opmaken, moet je meten wat je in en uit hebt, nauwkeurig en gedurende een bepaalde periode... en niet "opscheppen" (ogen, neus, geur...)

Mijn god, ik voel me alsof ik terug ben in 2001-2002... :schok: :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/03/11, 12:06

Ik weet niet waarom (althans een beetje) maar deze hengel met gaten doet me denken aan de Alberich-techniek van actieve sonar-antidetectie van uboot...

http://www.uboataces.com/sonar-coating.shtml

http://fr.wikipedia.org/wiki/Unterseeboot_480

Ook wel genoemd Echovrije tegel

http://fr.wikipedia.org/wiki/Tuile_an%C3%A9cho%C3%AFque
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 24/03/11, 14:17

Blij dat het onderzoek naar deze Pantome-plasma-verbetering doorgaat vanwege holtes in de reactorstaaf.

Andre had het over dit magnetisme en deze hotspot, maar het was een occasionele operatie. (Hallo! Andre ?)

Het moet zeker een pluspunt zijn, gezien de geblauwde staat van de hengel en de aangekondigde prestaties Alaniesse.

De Duitse techniek heeft meer betrekking op haaienhuid.
Micro-holtes om lokale turbulentie te creëren die externe weerstand remt.
Idem de gelijkenis met de schubben van haaienhuid, voor de oriëntatie van de groeven in de richting van vooruitgang.

Maar daar, in dit experiment, is het doel om een ​​echte cavitatie te maken die iets meer opwarmt.
Een beetje zoals de pomp van Grigg.
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 24/03/11, 20:14

volgens de ervaringen die ik al had opgedaan, is het ondenkbaar om een ​​bubbler in een auto te maken, zelfs met water, en nog minder water + benzine. een bubbler is niet nauwkeurig genoeg
De beste manier om heel precies te zijn, is door het water naar een ketel te sturen die het onmiddellijk omzet in stoom, waarna het naar de reactor gaat.
Dus om een ​​kleine hoeveelheid goed gekalibreerd water te sturen, zijn er 2 oplossingen:
- gebruik auto-injectoren (naast het originele systeem) aangedreven door een pomp onder 3 bar en bestuurd door elektronica (wat ik met succes deed). deze injectoren zouden het water in de ketel injecteren, waarna het in de reactor zou gaan
- gebruik een miniatuur brandstofpomp (retourpomp bijvoorbeeld) die per omwenteling van de motor een gekalibreerde hoeveelheid water in de ketel stuurt. Dit is een oplossing die ik aanbeveel aan een vriend die een pantone op een generator wil monteren.


wat denk je?
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/03/11, 11:08

manoria68 Ik denk dat je niet op het juiste onderwerp zit.
Hier hebben we het over het fysieke effect dat er zou kunnen zijn op het niveau van de stengel...

Ik verwijs je hier (onder andere) en naar de zoekmachine search.php :

water-injectie-motor-pantone/stoomgenerator-of-bubbler-t3451.html
water-injectie-pantone-engine/instant-stoomgenerator-t668.html
waterinjectie-eenheden/peugeot-205d-diesel-met-stoomgenerator-t1610.html

gegyx schreef:De Duitse techniek heeft meer betrekking op haaienhuid.
Micro-holtes om lokale turbulentie te creëren die externe weerstand remt.
Idem de gelijkenis met de schubben van haaienhuid, voor de oriëntatie van de groeven in de richting van vooruitgang.


Ik begrijp wat je bedoelt (vermindering van de akoestische geluidssignatuur = passief) maar de Aberich was inderdaad een "akoestische" techniek die het mogelijk maakte om bepaalde ultrasone frequenties ACTIEF en niet passief te absorberen.

Er waren verschillende gatdiameters.

We moeten proberen een close-up foto van de coating te vinden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 25/03/11, 11:33

Christophe schreef:Ik begrijp wat je bedoelt (vermindering van de akoestische geluidssignatuur = passief) maar de Aberich was inderdaad een "akoestische" techniek die het mogelijk maakte om bepaalde ultrasone frequenties ACTIEF en niet passief te absorberen.
Absorptie door de Alberich coating is passief.
Maar het is goed om te beschermen tegen ASDIC's, die het principe van actieve sonar gebruiken.
Bovendien ligt de door de coating geabsorbeerde frequentieband tussen de 10 en 18 kHz, dus niet echt ultrageluid...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/03/11, 11:39

Roh de kibbelaar :) we spelen met woorden denk ik.

Weinig mensen horen voorbij 8 kHz de onhoorbaarheid is het niet het criterium van de echo's?

: Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 25/03/11, 11:46

[HS]
Christophe schreef:Roh de kibbelaar :) we spelen met woorden denk ik.
Ik hou van precisie : Cheesy:
Actieve ruisonderdrukking, het bestaat, maar het is totaal anders...
En sonar is een beetje mijn domein...


Christophe schreef:Weinig mensen horen voorbij 8 kHz de onhoorbaarheid is het niet het criterium van de echo's?
Volgens Wikipedia, veel mensen gaan veel verder dan 8kHz en sommigen bereiken 25kHz...
[/ HS]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/03/11, 11:47

Ah, als dit jouw domein is, dan buig ik :)

Bedankt voor de link over de actieve korting! Ja, de beroemde anti-geluid vloerlampen waar we het al jaren over hebben... maar die ik nog nooit in het echt heb zien installeren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 25/03/11, 11:49

Waar ik het over had, waren de holtes in de steel

http://www.quanthomme.info/qhsuite/2005News/griggs.htm
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten