G-pantonisation citroen c15 D

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/03/08, 23:30

Hallo Ak

Het circuit omvat een tank, een filter, een wisserpomp (die langzaam loopt), een anti-retour en aan de uitgang is er een debubber en een "Y". Een tak van de "Y" gaat naar de GVd en gaat door een straalpijp van 65 en de andere tak keert terug naar de tank. Om de druk op het mondstuk in het circuit aan te passen, is er een naaldklep op de retour naar de tank.

Met een diagram is het eenvoudiger: : Mrgreen:

Beeld

Op de vlotterdebietmeter (op het dashboard) zit een naaldventiel waarmee je precies de waterstroom kunt instellen die ik wil. Bij het rijden door de stad / langzaam verlaag ik het debiet tot ongeveer 0.4 liter / uur en anders stel ik het in op 0.88 liter / uur. (dit zijn willekeurige waarden maar die mij in staat stellen om een ​​"goede" stabiliteit te hebben in de temperatuur van de damp.)

Ik had een assemblage gemaakt met een aandrijving met variabele snelheid om de snelheid van de pomp en dus de druk te veranderen en alles geregeld door een potentiometer op de gaspedaalregeling. Het werkte nooit goed op de auto. De variator en de pomp willen niet samenwerken (in feite 3 verschillende snelheden in plaats van een continue variatie) ...: Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/03/08, 10:35

hello,
werkt de tank met constant niveau van een carburateur niet?
0 x
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 10/03/08, 12:10

Hallo !

Goed nieuws !!! :?

Maar eerst bedankt aan André en Flytox voor hun uitleg en mooie diagram van hun alternatieve vondsten voor de tank met constant niveau. Voorlopig gaan we verder met de condenspot, maar we houden deze uitleg voor de rest onder de elleboog.

Welnu, de auto had vandaag een afspraak met de garage voor onderhoud. Het was de kleine, vriendelijke en sympathieke monteur die de helpende hand had gegeven bij het beëindigen van de installatie van het systeem, terwijl hij zijn peer splitste over de deugden van waterdoping.
Het blijkt dat het genoeg is om de uitlaat op vervuilingsniveau te testen, dus deden ze de test: een keer zonder water en dus een dopingcircuit uit en een tweede keer met water in het systeem.
Het geeft deze twee metingen naast elkaar voor de eerste test en vervolgens voor de tweede:

Beeld

detail:
Beeld

Nou, de monteur maakte ogen als twee lege plekken! :D

Nou, voor de conso die we nog niet kennen, moeten we wachten, maar al voor de uitputting is het bingo.

Merci à tous!
0 x
Alain en Dan
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 10/03/08, 14:08

hallo

Ik volg je vanaf het begin, de resultaten zoals de fabricage van de reactor en de GVI zijn indrukwekkend
sterk GO verbruik resultaten

veel succes voor de toekomst
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 10/03/08, 16:25

ak schrijft:Beeld

Nou, de monteur maakte ogen als twee lege plekken! :D

Nou, voor de conso die we nog niet kennen, moeten we wachten, maar al voor de uitputting is het bingo.

Merci à tous!


Wat me stoort, is dat er een bedieningsfout is die het resultaat aanzienlijk kan beïnvloeden: de motortemperatuur is in het tweede geval aanzienlijk hoger dan in het eerste ...
Om correcte metingen te hebben, moeten ze worden uitgevoerd met de motor bij normale bedrijfstemperatuur (water en olie), d.w.z. 85-90 ° C met water en 90-100 ° C met olie en niet 52 ° C in één geval. daardoor slechte verbranding, en 65 ° C in de andere ook niet optimaal ...
0 x
ak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/02/08, 09:03
Plaats: Mesnil Church (Houyet) - Zuid België




par ak » 10/03/08, 16:58

Welkom terug,

Bedankt voor de aanmoediging Jime. Nu denkt Alain erover om opnieuw te beginnen, maar in de originele uitlaatpijp, om niet onder de rocker uit te steken.

Chatham schreef:Wat me stoort, is dat er een bedieningsfout is die het resultaat aanzienlijk kan beïnvloeden: de motortemperatuur is in het tweede geval aanzienlijk hoger dan in het eerste ...
Om correcte metingen te hebben, moeten ze worden uitgevoerd met de motor bij normale bedrijfstemperatuur (water en olie), d.w.z. 85-90 ° C met water en 90-100 ° C met olie en niet 52 ° C in één geval. daardoor slechte verbranding, en 65 ° C in de andere ook niet optimaal ...


Ja, je hebt helemaal gelijk Chatam, en het zal nodig zijn om opnieuw te beginnen door een afspraak met hem te maken en ervoor te zorgen dat de temperaturen correct zijn, maar daar het deel uitmaakte van normaal onderhoud en dat hij niet geloofde dat het niet echt raadzaam was om teveel aan te dringen. Nu hij heeft gezien, denk ik dat hij over een maand of twee rijp zal zijn voor een nieuwe test, wanneer het systeem en wij draaien :?
Toch is het verschil zelfs bij slechte meetomstandigheden te groot om toevallig te zijn, en dat geeft de vangst.
0 x
Alain en Dan
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/03/08, 20:48

Hallo Ak

Blij om resultaten te zien ...... zoals Chatam opmerkt, deze zet is niet rigoureus, maar de volgende zet volgt precies het protocol, dit zou moeten illustreren dat we niet voor niets werken, gaat door je bent op de goede weg. :P

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/03/08, 21:09

Dag
Bedankt voor de aanmoediging Jime. Nu denkt Alain erover om opnieuw te beginnen, maar in de originele uitlaatpijp, om niet onder de rocker uit te steken.


Klein advies: zet een reactor niet in een geluiddemper
er moet een reactor in de uitlaatpijp zo dicht mogelijk bij de cilinderkop zitten en we vermijden dat de uitlaatgassen worden ontspannen (zelfs als de recator in de originele pijp wordt geïnstalleerd, concentreert de door de reactor gebruikte beperking de temperatuur op de reactor)
Ik weet dat alle monteurs en theoretici zullen zeggen dat het niet goed is voor de motor en dat is waar, maar in ons geval wil men van doping werken met water met het gebruikelijke regime op de weg en vooral met het tussenliggende regime.

Voor de antipolution-test, doe het snoep er niet te veel mee in
daalt het verbruik met 30% dan meet u de vervuiling daarna
(heb ik het nog nooit gemeten?) en je zult nog steeds een verbetering zien

Hoe dan ook weten we dat de reactor geen koude uitlaat laat werken (dit verandert niets aan de katalysatoren die nog hoger moeten werken)
In ons geval is het niet de motortemperatuur maar de uitlaattemperatuur waar we rekening mee moeten houden

Voor de verbruikstest
twee belangrijke dingen

Maak een test zonder reactor bij 120 km / u of 130 km / u
herhaal dezelfde test a met waterdoping op 120 km / u of 130 km / u

Neem niet het laagste verbruik van de fabrikant bij 90kmh
en vergelijk het met waterdoping op 90kmh

Bij een lage snelheid, als het thermisch goed is ontworpen, heeft u winst, maar minder dan het rijden op de snelweg onder belasting.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten