Foto's van zonne-installaties vanaf de weg

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille

Foto's van zonne-installaties vanaf de weg




par goodeco » 27/02/08, 05:48

Bonjour a tous

Ik stel voor dat u foto's plaatst van de zonne-installaties die we kunnen zien,
gewoon om ideeën te geven.

Beeld

Goed daarvoor als het in de buurt van Milaan in Italië is, maar doe het niet waar het winderig is. : Mrgreen:
0 x
In eeuwige leren
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 27/02/08, 06:24

Dag

De hellingshoek van dit paneel is verbazingwekkend
Is het aanpasbaar afhankelijk van het seizoen?
Anders was het misschien verstandig geweest om het paneel aan de zuidgevel te bevestigen

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 27/02/08, 08:36

Ik denk niet dat hij verstelbaar is, hij is in deze stand geoptimaliseerd voor de winter. Ik zou het nooit zo hebben opgelost en ik ben er zeker van dat stadsplanning in Frankrijk aantrekkelijk zou zijn geweest...

De eigenaar wilde waarschijnlijk de zuidgevel niet vervormen...??

Een flinke windvlaag en alles ligt op de grond...3 panelen met vacuümbuizen op de grond, als het niet-Chinese uitrusting is, gaat het je portemonnee pijn doen... Oh die Italianen... : Cheesy:

Hier nog een installatie uit het zuiden van België : Roll: : Roll: : Roll: :

Beeld
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 03/03/08, 06:17

Dag looping

Om je vraag te beantwoorden: ik ben dezelfde mening toegedaan ChristopheIk denk ook dat het een positie is die is geoptimaliseerd voor de winter, dus vast. Af en toe, als ik er weer langs kom, zal ik kijken.

Ik vroeg waar ik heen ga in Italië of iemand dit huis kende, dat 100 meter verderop ligt.
Ik kreeg geen bevestigende antwoorden en bovendien enige verbazing bij de ondervraagden (zonne-energie is in Italië zeer zeldzaam… : Cry: ).
Er werd mij verteld dat er voor het klimaat nooit wind is (het zou beter zijn), in de winter is het mistig, vochtig en 's ochtends -10 graden. Voor de zomer is het behoorlijk warm, 40 graden in de schaduw en altijd zonder wind.

Mooi huis Christophe is het een zelfbouw?
0 x
In eeuwige leren
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 03/03/08, 08:35

Ja gedeeltelijke zelfbouw denk ik... 8)

Het zijn precies dezelfde panelen als die van Cuicui.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 03/03/08, 09:40

Christophe schreef:Hier nog een installatie uit het zuiden van België : Roll: : Roll: : Roll: :

Beeld


Hallo iedereen,

Ik heb een schuur op het zuiden op een hoogte van 1150 meter, dakhelling 50°...

Het dak moet vernieuwd worden en ik overweeg om zoiets te doen.

Heeft u feedback over deze installaties? Windbestendigheid, hagel? Kent u kwaliteitsproducten?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 03/03/08, 09:45

Eh, is je vraag een grap?

Ik ben misschien niet duidelijk geweest, maar we zijn (tenminste) met z'n tweeën forum om zo'n installatie te hebben: cuicui en ik...

De panelen die u op de foto ziet zijn tussen de 20 en 25 jaar oud en a opbrengst die ik op meer dan 70% schatte ondanks hun leeftijd, eenvoud en 2 ramen die zijn uitgegleden (je kunt het op de foto's zien) waardoor de prestaties iets moeten dalen (vooral omdat ze bovenaan zitten). Dit wordt voor de winter gerepareerd, evenals enkele verbindingen...

Een observatie: het is NIET de buitentemperatuur die de grootste rol speelt, maar de STRALING, zelfs bij "low-end" panelen als deze...

Voor vorst, voor cuicui en ons, zijn dit afvoersystemen: luidruchtiger maar geen risico op vorst...

Cuicui zal je meer vertellen, ik geloof dat het een bedrijf uit Colmar was dat zijn eigen maakte (semi-zelfbouw dus). Voor ons weet ik het niet...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 03/03/08, 09:48

Hier zijn de cijfers gemeten op 24 april 2007:

Voor het pompdebiet werd dit niet gemeten, maar geschat op basis van de persdruk in gestabiliseerde omstandigheden en deze curve:

Beeld

Onze pomp = 4
Gestabiliseerde druk: 0.8 bar
Vandaar een debiet van circa: 4 m3/h

Debiet (volgens P) 4000 L/u 1,11 L/s
Cp 4,18 Kj/L
Ingangstemperatuur 19,6
Uitlaattemperatuur 30,5
Delta 10,9


Vermogen 50,62 kW

Teruggewonnen vermogen per m2 0,72

Pompvermogen 0,66

COP 76,7


Dus heren, stomme pompverkopers? Wat zeggen we over je zielige COP van 4 tot 5? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16086
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231




par Remundo » 03/03/08, 09:58

Nou nee, ik wist dat sommigen van jullie je handen in de... zon staken!

Deze vorst- en glasproblemen... Ik heb documentatie over fotovoltaïsche tegels die in elkaar gezet worden... als tegels. Is dit vergelijkbaar met uw installaties?

Zijn er problemen met bevriezing bij PV-tegels; omdat er vorst is waar ik zou willen installeren... dat is niet fijn :D

In termen van efficiëntie kan het niet elektrisch/zonne-energie zijn. Ik heb het over een elektrisch paneel, stap Thermal.

@+

Christophe schreef:Eh, is je vraag een grap?

Ik ben misschien niet duidelijk geweest, maar we zijn (tenminste) met z'n tweeën forum om zo'n installatie te hebben: cuicui en ik...

De panelen die u op de foto ziet zijn tussen de 20 en 25 jaar oud en a opbrengst die ik op meer dan 70% schatte ondanks hun leeftijd, eenvoud en 2 ramen die zijn uitgegleden (je kunt het op de foto's zien) waardoor de prestaties iets moeten dalen (vooral omdat ze bovenaan zitten). Dit wordt voor de winter gerepareerd, evenals enkele verbindingen...

Een observatie: het is NIET de buitentemperatuur die de grootste rol speelt, maar de STRALING, zelfs bij "low-end" panelen als deze...

Voor vorst, voor cuicui en ons, zijn dit afvoersystemen: luidruchtiger maar geen risico op vorst...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 03/03/08, 10:10

Nou ja, laat het maar aan het concrete over, we hebben het niet over hetzelfde... we hebben het over thermisch...

Ik weet niets van PV-tegels, het is gewoon niet "winstgevend", dat is alles wat ik weet... : Cry:
0 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten