MAGdrive om brandstof te besparen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 20/02/08, 14:55

Hallo,
Door de energie die tijdens het afremmen wordt teruggewonnen op te slaan in een batterij en terug te sturen naar een elektrische hulpmotor, heb je zojuist de Toyota Prius uitgevonden!
Versie 3 met de Peltier-effectmodule, dat geef ik toe.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/02/08, 15:02

Remundo schreef:Ervan uitgaande dat er geen superuniteit is met H2 : Cheesy: Denk je niet dat pneumatische of mechanische opslag (torsieveer bijvoorbeeld) veel eenvoudiger en effectiever is :?


Ik zeg dat we de thermische energie in de uitlaatgassen en in het koelcircuit moeten terugwinnen, wat neerkomt op... hoeveel verspilde energie al in % van de primaire brandstofenergie?

Er is Pelletier met een lage opbrengst
Er is de Stirling met een rendement van ongeveer 40% die mechanisch kan worden hergebruikt (supercharger, directe aandrijving, luchtcompressie, enz.) of gekoppeld aan een elektrische generator

Als er vandaag de dag iets moet worden gerealiseerd, zijn het fotovoltaïsche velden voor de productie van waterstof.

Direct gebruikt in een brandstofcel van een voertuig varieert het rendement van 50 tot 70%, resterende joule- en motorverliezen

De technologie is er klaar voor, waar wachten we nog op? uh... Ah ja, het is waar
- sensoren met 40% efficiëntie
- Opslag van H2 bij lage druk

Vreemd, de aankondigingen volgen elkaar op maar komen niet tot bloei...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/02/08, 15:10

Nou ja :) (en de meest recente efficiënte dynamiek van BMW).

Maar het idee was om H2 te gebruiken, maar uiteindelijk denk ik dat de "volledig elektrische" prestaties interessanter zijn...

Het enige voordeel van H2: we kunnen meer energie opslaan...

ps: Ik heb zojuist de peltier-cel besteld, enig idee voor het maken van een testbank?

bestek

* Maximaal I: 6.0A
*delta T max.: 67°C
* spanning: 15.4 V
* Max. Q: 15.4 V
*aantal koppels: 127
*Melcor-type: CP1.4-127-06L
* afmetingen: 40 x 40 x 3.8 mm
* gewicht: 21.8g
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/02/08, 15:16

Capt_Maloche schreef:Als er vandaag de dag iets moet worden gerealiseerd, zijn het fotovoltaïsche velden voor de productie van waterstof.


Door "fotovoltaïsche" te vervangen door "thermodynamische zonne-energie" ben ik het met je eens... want gezien het nogal slechte totale rendement van elektrolyse is het beter om te beginnen met een effectief "primair" rendement (50 tot 60% versus 10 bij 15%) ...

JL Perrier maakte H2 rechtstreeks door een chemische reactie bij hoge temperatuur, dus zelfs geen elektrolyse.

Capt_Maloche schreef:De technologie is er klaar voor, waar wachten we nog op? uh... Ah ja, het is waar
- sensoren met 40% efficiëntie
- Opslag van H2 bij lage druk

Vreemd, de aankondigingen volgen elkaar op maar komen niet tot bloei...


+1 :) maar heb je meer informatie over de 40%-sensoren?

Hoe dan ook, om een ​​project op dit moment te laten slagen, moeten we niet streven naar het beste technologische rendement, maar naar het beste financiële rendement, toch?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/02/08, 15:23



Vertel me of ik het mis heb, maar op de tweede lichtblauwe curvegrafiek (2A) hebben we voor een delta van 15°C: 40W "koud". Als de cel wordt gevoed met 48V (zie grafiek 15) verkrijgen we dus een "koud" rendement van 1%, wat eigenlijk niet slecht is, toch?

Als het effect gemakkelijk omkeerbaar is, is dat uitstekend!! (beter dan de meeste kleine generatoren met minder slijtage)

Ik kijk ernaar uit om de cel te ontvangen :)
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/02/08, 15:46

Nou, de eerste curve is het tegenovergestelde, toch?
als je bijvoorbeeld naar de paarse curve kijkt, heb je bij Dt van 30°C 12V.
maar wees voorzichtig, dit zijn extrapolaties: kijk naar Dt=0°C, ze produceren stroom die onmogelijk is (nou ja, ik bedoel spanning ;-)


voor BMW is het vooral een aankondigingseffect... het zal over 10 jaar uitkomen, en tot die tijd hebben ze tijd om meer aankondigingen te doen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 20/02/08, 16:06

Christophe schreef:Door "fotovoltaïsche" te vervangen door "thermodynamische zonne-energie" ben ik het met je eens... want gezien het nogal slechte totale rendement van elektrolyse is het beter om te beginnen met een effectief "primair" rendement (50 tot 60% versus 10 bij 15%) ...

JL Perrier maakte H2 rechtstreeks door een chemische reactie bij hoge temperatuur, dus zelfs geen elektrolyse.


Ik ben nog steeds : Cheesy: ) volgens Christophe's mening...

Op het gebied van thermodynamische zonne-energie heb ik een aantal dingen in petto die wachten... je zult zien, het is leuk!

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 20/02/08, 16:12

Hallo mijn favoriete “goed gesneden” bebaarde man! 8)

Capt_Maloche schreef:Ik zeg dat we de thermische energie in de uitlaatgassen en in het koelcircuit moeten terugwinnen, wat neerkomt op... hoeveel verspilde energie al in % van de primaire brandstofenergie?
- sensoren met 40% efficiëntie
- Opslag van H2 bij lage druk

Vreemd, de aankondigingen volgen elkaar op maar komen niet tot bloei...


Herstellen van uitlaatgassen en koeling, waarom niet. Met water van 100°C kunnen we bij kamertemperatuur nog steeds 25% van de mechanische energie als koudebron onttrekken... maar het is heel moeilijk om dat in een "toto" te vatten. Het is een gecombineerde cyclustechnologie geïnspireerd op wat al bestaat in energiecentrales voor Brayton of Rankine, gecombineerd met een secundaire stoomcyclus.

Voor thermische sensoren die ook bij hoge temperaturen goed presteren heb ik binnenkort iets nieuws...in ieder geval eentje zo zwaar als mijn PRBC concept zodra deze heren van INPI/defensie mij groen licht geven...

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/02/08, 16:23

jonule schreef:voor BMW is het vooral een aankondigingseffect... het zal over 10 jaar uitkomen, en tot die tijd hebben ze tijd om meer aankondigingen te doen...


Voor de turbostomer ja, maar vanwege de efficiënte dynamiek is deze sinds 2007 standaard...op het HELE assortiment en dus niet als optie...

Voor de curve begrijp ik niet wat je bedoelt... als je goed naar de tweede kijkt, is het omgekeerd: hoe groter de delta, hoe minder watt er is. Dus ik denk niet dat we het gedrag van het tegenovergestelde effect zo gemakkelijk kunnen afleiden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/02/08, 11:56

Remundo schreef:Hallo mijn favoriete “goed gesneden” bebaarde man! 8)


Voor thermische sensoren die ook bij hoge temperaturen goed presteren, heb ik binnenkort iets nieuws... minstens één zo zwaar als mijn PRBC-concept zodra deze heren van de INPI/defensie mij groen licht geven... @+


WAUW! Ik zou Gaulle hebben gezegd : Cheesy:

Remundo schreef: Op het gebied van thermodynamische zonne-energie heb ik een aantal dingen in petto die wachten... je zult zien, het is leuk! @+


Ik zou me een thermische sensor voorstellen onder dubbele beglazing met pelletiermodules onder zwart geverfde aluminium "radiatoren" en aan de onderkant van de koudebronzijde van de lamellenradiatoren

Als gevolg hiervan bereiken we gemakkelijk 60/80°C in de sensor voor een externe T° van 20°C en zouden we volgens de bovenstaande curve xx W moeten kunnen verkrijgen? met een T-vertraging van 40/60°C

Richt op deze 320W module om te zien http://cgi.ebay.fr/Module-thermoelectri ... dZViewItem

Maar onmogelijk om de efficiëntie van deze cellen te vinden... Ik hoor ongeveer 5% ?? en 15% in het laboratorium, dus geen interesse vergeleken met fotovoltaïsche energie
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten