Nieuw voor Echo Moteur²

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 15/04/08, 19:25

Mechanisch gezien, Cuicui, is je voorstel erg goed.

Maar aangezien ik denk dat ze precieze mechanische opbrengsten willen meten, heeft deze riem een ​​onbekende opbrengst (slippen, draaien...) en dat is vervelend.

Terwijl een directe koppeling in principe 100% rendement heeft.

Ik zou hen aanraden om uw idee over te nemen om door een gestandaardiseerde en gesmeerde ketting te gaan die een klein gebrek aan parallelliteit tussen de assen toelaat terwijl het een efficiëntie van ongeveer 95% heeft.

En bovenal wens ik ze veel succes!
0 x
Beeld
rec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/01/07, 10:55
Plaats: Magny Cours (58)




par rec » 15/04/08, 19:42

Remundo schreef:ga door een gestandaardiseerde en ingevette ketting!


Wat bedoel je met gestandaardiseerde en ingevette ketting?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 15/04/08, 19:45

Uh de koppeling kan gerealiseerd worden door een flexibele koppeling het is zelfs eerder aan te raden, een kruiskoppeling kan ook gebruikt worden.

Ik moet het rapport van mijn klasgenoot vinden...nou, ik krijg het meteen als je braaf bent!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 15/04/08, 19:55

Hallo Rec,

Ik bedoel een standaard ketting gesmeerd volgens de aanbevelingen van de fabrikant die onder deze specifieke omstandigheden prestatiemetingen heeft uitgevoerd...

Maar nu ik erover nadenk, Christophe heeft (altijd ;-) gelijk, je moet door een dubbele gimbal gaan, het is het absolute wapen om homokinetisch 2 niet-parallelle en niet-gelijktijdige assen te verbinden..

rec schreef:
Remundo schreef:ga door een gestandaardiseerde en ingevette ketting!


Wat bedoel je met gestandaardiseerde en ingevette ketting?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 15/04/08, 20:17

Hiihhiih aye, ik heb het rapport gevonden....

Ik zal het morgen in DL zetten.

Hier is het paringsgedeelte (wat voor zover ik me herinner ook veel problemen opleverde voor mijn vriend...)

1. Motorremkoppeling:

De koppeling van de motor en de rem gebeurde al met een eenvoudige kruiskoppeling, maar na een breuk van de kruiskoppeling moest deze opnieuw worden ontworpen.

Allereerst was het noodzakelijk om een ​​veiligheidsafdekking te voorzien om te voorkomen dat er vuil uit de testbank zou komen.

Bovendien hebben we na verschillende bezoeken aan General Motors en Alsia verschillende methoden van motorophanging en koppeling aan de rem kunnen observeren, zodat we de volgende vergelijking kunnen afleiden:

Beeld

Beeld

Beeld

Er is een belangrijke opmerking gemaakt door General Motors die adviseert om bij een cardanoverbrenging deze te laten werken met een hoek in de orde van 3° om de goede werking te garanderen.

Het is daarom in alle gevallen noodzakelijk om gebruik te maken van een systeem voor het instellen van de positie van de motor ten opzichte van de rem.


Algemene opmerking: hoe meer ik (her)navigeer in de projecten van mijn opleiding, hoe meer ik de enorme puinhoop opmerk die volgde... : Cry:

Hier is er een op de telewerkendie ik vandaag heb geüpload
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/04/08, 20:24

Bonjour à tous
Remundo schreef:Maar nu ik erover nadenk, Christophe heeft (altijd ;-) gelijk, je moet door een dubbele gimbal gaan, het is het absolute wapen om homokinetisch 2 niet-parallelle en niet-gelijktijdige assen te verbinden..


Voor kleine uitlijnfouten, wanneer de koppeling snel draait (>3000 tpm), zorg ervoor dat een plaatstalen flextor niet beter presteert dan de dubbele cardan. In ieder geval is de dubbele kruiskoppeling niet genoeg, je hebt ook een zekere mate van vrijheid in axiale richting nodig om de uitzettingen en andere bewegingen te compenseren die worden veroorzaakt door de variaties in het koppel (soort spiebaan "zonder" radiale speling).

Als de as snel draait, is er ook een minimum aan balancering nodig (zoals de bevestigingsbouten van dezelfde lengte zijn met dezelfde moeren en ringen tot op 1/10 mm nauwkeurig en niet tot op de dichtstbijzijnde mm en gemonteerd in de flens van de as met zeer beetje spelen ....)
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 15/04/08, 21:37

Precies flytox, het is inderdaad een flector die wordt overwogen in geval nummer 3, nietwaar?

ps: ihhihihi forever... jammer dat dat zelden het geval is : Cheesy:
0 x
rec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/01/07, 10:55
Plaats: Magny Cours (58)




par rec » 15/04/08, 22:05

Ik denk dat in gevallen 1 en 3 de kruiskoppelingen in feite kogeloverbrengingen zijn. Het wordt inderdaad niet aanbevolen om een ​​perfecte uitlijning te hebben met dit soort transmissie.
Door de motor 3° ten opzichte van de rem te verschuiven, kunnen de kogels op hun loopbanen circuleren en de slijtage verdelen.
Bij een perfecte uitlijning bewegen de kogels niet en komen ze altijd op dezelfde plek tot kracht wat leidt tot voortijdige slijtage van de onderdelen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 15/04/08, 22:11

Eh, het is niet precies wat we de FLECTOR noemen?
0 x
rec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/01/07, 10:55
Plaats: Magny Cours (58)




par rec » 15/04/08, 22:31

Nee, de FLECOR is een rubberen onderdeel dat de verbinding maakt tussen 2 starre delen van de transmissie.
Het kan mogelijk kleine uitlijnfouten corrigeren, maar zijn belangrijkste rol is het dempen van koppelvariaties.
Waar ik het over had, was de KOGELVOER (in auto's universele koppeling genoemd) die koppelvariaties niet dempt, maar verkeerde uitlijningen corrigeert.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten