Grijze energie van een nieuw huis: 50 naar 100 jaar verwarming!

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934

Grijze energie van een nieuw huis: 50 naar 100 jaar verwarming!




par Christophe » 23/01/08, 16:51

Voor een lange tijd was ik op zoek naar en je leest en dit cijfer is gewoon geweldig!

(...) materialen van een gemiddelde woning gebouwd conventioneel nodig van ongeveer 700.000 tot een miljoen kWh. Deze belichaamde energie vertegenwoordigt ongeveer 50 jaren van verwarming en warm water 100 en de impact ervan is erg belangrijk.


van http://www.citemaison.fr/scripts/biblio ... eriaux.php paragraaf Definitie -> grijze energie!

Wat denk je? Ik dacht dat het belangrijk was, maar op dit punt niet ... Houden de "nieuwe huis" DPE en RT2005 rekening met deze belichaamde energie? Zou de verbouwing daarom veel schoner zijn dan een nieuwe woning (zelfs groen) ...?
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: ingebedde energie van een nieuwe woning: 50 om 100 jaar Verwarming




par Chatham » 23/01/08, 17:40

Christophe schreef:Voor een lange tijd was ik op zoek naar en je leest en dit cijfer is gewoon geweldig!



Ik denk dat er een fout of wanneer het huis in kwestie is die van Johnny Halliday ... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934




par Christophe » 25/01/08, 14:18

Nou ... dat is wat ik ook dacht maar we konden de ruwbouw met grijze energie gegeven op dezelfde pagina rechts controleren?

Het zou dus nodig zijn om het aantal m3 of tonnen materiaal te vermelden dat nodig is om een ​​"gemiddelde" woning te maken. Omdat ik niet uit het gebouw kom, kan ik zo'n inventarisatie niet maken (alleen voor de fundering bijvoorbeeld) ...

Maloche zit je misschien vast?

Als we 1 / 10 van deze waarde is dat er een probleem is ... als we rond of meer dan 50% is wat realistisch is: het zou de afwerking en uitrusting (sanitair, verwarming blijven .. .) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15940
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5162




par Remundo » 25/01/08, 16:00

Dat kan gelden voor huizen in cement / beton blokken ... iedereen weet dat de cementindustrie is zeer energie-intensief, de bouw en ook de sloop (buit verwijdering, recycling door slijpen ...).

Onder deze omstandigheden, is het beter om te renoveren / isolatie / uit te rusten van een huis met een dergelijke PAC gecombineerd met een aantal PV ... of ketels in een houten met alle kleine (en grote !!) hout die verloren gaat aan de rand wegen ... tot wol tegen rotswand / hout tegen de wanden, met name op het noorden ... Verzegel het dak ook.

@+
0 x
Beeld
stone-Ernest
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 16/02/08, 17:33
Plaats: Parijs




par stone-Ernest » 24/02/08, 19:18

De door Christophe cited reference bepaalt een gemiddelde intrinsieke energie van 500 kWh voor alle materialen die in een huis.
Een ruwe berekening om alle gebruikte materialen van een gemiddelde woning (1 vloer 120 m2 de grond) om 500 m3 schatten
Wat maakt 250 000 kWh.
Is nog steeds 9 10 11 ^ joules of: 21,5 ton olie-equivalent (of stookolie). Is nog steeds ongeveer 5 jaar verwarmen !!!

Een andere mythe dat aan het zinken is.
0 x
Ik besta, daarom ben vervuilen. Maar ik schoon
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934




par Christophe » 24/02/08, 19:24

Ja Pierre ca wordt besproken. Ik weet niets over architectuur, maar uw redenering staat ... het is gewoon op het fundament dat ik twijfel ...

Hoewel brandstof 5000L jaar is enorm voor een huis 120m² het voelt 420 kWh / m2.an !!

Tot slot, hoewel het minder tijd 3, 15 jaar niet 50 om 100 120m² ... maar het is klein ... dus de ene in de andere (lage-energie woning en grotere oppervlak) kan zijn aankomt snel genoeg om 50 jaar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: ingebedde energie van een nieuwe woning: 50 om 100 jaar Verwarming




par Flytox » 24/02/08, 20:09

Bonjour à tous

(...) materialen van een gemiddelde woning gebouwd conventioneel nodig van ongeveer 700.000 tot een miljoen kWh. Deze belichaamde energie vertegenwoordigt ongeveer 50 jaren van verwarming en warm water 100 en de impact ervan is erg belangrijk.

van http://www.citemaison.fr/scripts/biblio ... eriaux.php


Berekeningen van grijze energie gegeven door op deze link lijkt nogal merkwaardige:

275 Kw / m3 blokkeren
Concrete grond Straw 18 Kw / m3
Tegen plated 4000 Kw / m3
Spaanplaat 2220 Kw / m3
Straw 0 Kw / m3
etc. ..

De berekening mag niet worden genormaliseerd en komt uit verschillende bronnen (vergelijking onmogelijk is?). Als het lijkt op een desinformatie website gerund door mensen die zakelijke belangen in bepaalde bouwmaterialen. :frons:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/02/08, 21:05

:? Pierre Ernest, heb ik niet begrijp uw equity joules ...

Ten aanzien van uw presentatie in olie-equivalent, lijkt het niet verkeerd:
Als u 10kwh per liter (huisbrandolie) en een massa van brandstof overwegen om 845 kg / m3, uw 21.5 25000 ton vertegenwoordigen meer liter brandstof.
of gewoon schrijven Christophe 5000 liter per jaar, het is enorm!
Een huis Gironde meer dan 200m² steen gebouwd op een moeras met haarvaten liften, vocht en slechte isolatie gebruikt minder 2500 liter / jaar ...
Dus uw nummers in plaats betekenen 15 tot jaren 20ans 5 dat je advertenties. Niet genoeg om de mythe te vegen.

Beton, betonblok en zelfs de stenen energie-intensief in hun productieproces alsmede het vervoer en welk tijdstip deze materialen koolstofputten ... :onheil:

Stro en ruw hout zijn koolstofputten, maar tonen 0kwh / m3 lijkt ook oneerlijk, omdat ze niet meer werkten, geoogst, door dierlijke tractie vervoerd als de vorige eeuw ...
Het is echter de beste materialen (onvergelijkbare) in carbon footprint met adobe bij gebruik van lokale middelen ... : Mrgreen:
0 x
stone-Ernest
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 16/02/08, 17:33
Plaats: Parijs




par stone-Ernest » 24/02/08, 21:26

Christophe schreef:Ja Pierre ca wordt besproken. Ik weet niets over architectuur, maar uw redenering staat ... het is gewoon op het fundament dat ik twijfel ...

Hoewel brandstof 5000L jaar is enorm voor een huis 120m² het voelt 420 kWh / m2.an !!

Tot slot, hoewel het minder tijd 3, 15 jaar niet 50 om 100 120m² ... maar het is klein ... dus de ene in de andere (lage-energie woning en grotere oppervlak) kan zijn aankomt snel genoeg om 50 jaar ...


Ik telde 120 m2 grond. Met 1 vloer, het maakt 240 m2.
0 x
Ik besta, daarom ben vervuilen. Maar ik schoon
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934

Re: ingebedde energie van een nieuwe woning: 50 om 100 jaar Verwarming




par Christophe » 25/02/08, 15:08

Flytox schreef:De berekening mag niet worden genormaliseerd en komt uit verschillende bronnen (vergelijking onmogelijk is?). Als het lijkt op een desinformatie website gerund door mensen die zakelijke belangen in bepaalde bouwmaterialen. :frons:
A+


Rah eerlijk gezegd nee! Ik denk niet dat ...

Maar het is waar dat de aanzienlijke grijze energie van alle "hout" -materialen me had geïntrigeerd ... er moet ergens een rationele verklaring zijn ... De "hasj"? Lijm?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 188 gasten