Verloren en schadelijke energie om terug te winnen op onze auto's?

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Verloren en schadelijke energie om terug te winnen op onze auto's?




par RolCopter » 17/12/07, 21:22

Bonsoir à tous

Extract https://www.econologie.com/classement-ec ... -3558.html

Smog geproduceerd door bandenrotatie.

De telefoon is niet de enige bron van elektromagnetische smog. Namens het Federaal Bureau voor Volksgezondheid (OFSP), de sectie Autotechnologie van de Haute École
Technique et Informatique (HTI) in Bienne heeft nauwkeurige metingen uitgevoerd van de elektromagnetische lading in een auto.

Metingen uitgevoerd aan 12 stilstaande voertuigen met draaiende motor brachten zwakke elektromagnetische velden aan het licht in de orde van grootte van 0,1 tot 0,3 μT. Deze waarden zijn aanzienlijk hoger wanneer het voertuig in beweging is, aangezien ze gemiddeld 3 μT bereiken. Bij de voeten van de voorpassagier en in het gebied van de achterbank werden zelfs pieken van 9,5 µT gemeten. Als deze metingen ver onder de waarden liggen
internationale limieten, overschrijden ze niettemin de gebruikelijke dagelijkse elektromagnetische belastingen (van 0,1 tot 0,2 μT).


Verloren en schadelijke energie terug te winnen op onze auto's?
Gezien mijn kennis van magnetisme ligt het buiten bereik, maar ik weet dat er onder ons mensen zijn die dit soort onderwerpen kunnen behandelen.
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/12/07, 22:21

Bonjour à tous

Niet begrepen dit soort maatregelen en aanbevelingen uit de bovenstaande pdf.

Beeld

Als het magnetische veld afkomstig is van de ontwikkeling van de band, zijn de kosten van demagnetisatie oneindig klein voor een grote bandenfabrikant. Voor de particulier is het niet zoals gewoonlijk gratis om zijn banden te laten demagnetiseren. Als het een kwaad is, moet het bij de wortel worden behandeld en mag de klant geen actie aanbevelen. :schok:

Als deze elektromagnetische "smog" gevaarlijk is, ben ik bang dat er vele andere zijn die nog erger zijn, bijvoorbeeld wanneer u zich 's morgens scheert, de motor is volledig onbeschermd en tegen de wang aangebracht en niet niet 50 cm achter het plaatwerk van de vleugel van de auto.... :frons:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 97 gasten