Home naar waterstof

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Home naar waterstof




par lejustemilieu » 18/11/07, 16:59

Oeps, het is toch ingewikkeld:

Beeld

Autorisatie vereist ????????????? :onheil: wat is dit verhaal? geen manier om te laten zien? censuur ????
Ik ben niet gelukkig
bisou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 18/11/07, 19:28

Ik hernoemde het imago, maar eerlijk gezegd kon je je best doen om:
1) volg de instructies voor het downloaden van afbeeldingen
2) formaat van de afbeelding wijzigen

# Plaats geen spaties of speciale tekens (accenten bijvoorbeeld) in de naam van uw bestanden, het zal fouten in de laatste link creëren.
# Beperk de afmetingen van de afbeeldingen, indien mogelijk, tot 600 pixels breed voor opname op de forums om het browsen van mensen met een lage resolutie niet te verstoren.



Je bent hier een gewoonte van forum, je zou het des te meer moeten weten ... :|
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/11/07, 20:47

het was een e-mail, die ik kopieer geplakt
Bin ... het is niet compleet
Toch bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 11/02/18, 18:32

Bonjour à tous,

Sinds 2012 ben ik erin geslaagd om van ons oude gebouw (> 50 jaar oud) positieve energie (elektriciteit, verwarming & water) te maken (Franstalig België)

Ik heb het project om mezelf uit te rusten met een paar elektrolyser / waterstof brandstofcel.
Hier zijn de details van het project en de vragen (te lang om hier te herhalen):
http://www.retrouversonnord.be/projet_Hydrogene.doc

De originaliteit van mijn project is om de restwarmte van het paar (met name van de stapel) te herstellen en dat overeenkomt met meer dan 50% van de verliezen
en dus in staat zijn om het werk van de warmtepomp te ontlasten, terwijl het verbruik ervan sterk wordt verminderd.
Op deze manier hoop ik dat de jaarlijks geproduceerde 11.500 kWh (fotovoltaïsche tracker) voldoende zal zijn.

Bedankt voor uw opmerkingen en suggesties,

Baudouin
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Het waterstofhuis




par thibr » 11/02/18, 19:41

het product ziet er interessant uit (tenminste de commerciële functies : Cheesy: )

na de pagina's gaat de opbrengst van 95% naar 90% (met warmteterugwinning)
en 97% alleen voor warmteproductie

return on investment van 6 jaar en levensduur van 25 jaar ... om te zien
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het waterstofhuis




par sicetaitsimple » 11/02/18, 20:31

"Post-olie-technologieën zijn beschikbaar", begint het artikel.

Misschien, maar tegen welke prijs? Omdat zelfs in Scotsdalle (Arizona), met betrekking tot zijn elektriciteitsverbruik met PV, elektrolyse, waterstofopslag en een brandstofcel, het snoep moet kosten! Vooral om de behoeften van de winter te dekken, waar zelfs in Scotsdalle de dagen korter zijn en de zon lager.

Dat het technisch mogelijk is, staat buiten twijfel, zelfs als ik niet echt op de hoogte ben van een aanbod dat vandaag beschikbaar is voor microgetoepassingen.

Edit: Ik had de post van Baudouin Labrique nog niet gezien, het lijkt erop dat oplossingen naar voren komen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het waterstofhuis




par sicetaitsimple » 11/02/18, 20:54

BaudouinLabrique schreef:
Bedankt voor uw opmerkingen en suggesties,



In ieder geval is het idee om de COP van de warmtepomp te verbeteren door de verliezen van de brandstofcel interessant.

In uw Word-tekst daarentegen “Wat betreft elektriciteit gebruiken we het elektriciteitsdistributienetwerk als 'batterij' om het overschot 'op te slaan', het gebruik van aanhalingstekens verandert niets aan het feit dat het onzin is (een "niche" in correctere termen!).

Heeft u het opslagvolume van H2 berekend dat nodig zou zijn om effectief autonoom te zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Het waterstofhuis




par thibr » 11/02/18, 21:08

0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 12/02/18, 11:33

sicetaitsimple schreef:Heeft u het opslagvolume van H2 berekend dat nodig zou zijn om effectief autonoom te zijn?

Ik wacht op de precieze berekeningen die volgen op de tests van de eerste machine die binnenkort zal worden geïnstalleerd in België, Ets Giacomini, die het dan precies zal op de markt brengen.
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Het waterstofhuis




par BaudouinLabrique » 12/02/18, 11:37


We zijn het ermee eens en dat heb ik opgenomen in de beschrijving.
Daarom reken ik op de waardering van restwarmte om het verbruik van de geothermische warmtepomp te verminderen en zo een groot deel van 59% te compenseren.
Voor de rest heb ik gedetailleerde oplossingen beschreven die meer dan 2000 kWh / jaar zullen besparen, wat overeenkomt met bijna 20%, waardoor een waterstofauto kan worden gebruikt (minder dan 10.000 km per jaar) ).
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 399 gasten