VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
president13
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 17/09/18, 12:41

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par president13 » 17/09/18, 15:28

Bonjour à tous,

VMC is altijd een gepassioneerd onderwerp geweest! :)

Ik ben momenteel een beetje aan het bekijken hoe ik mijn huis moet "beheren".
Een beetje nerd, ik zou me graag willen richten op domotica ... en niet te vergeten het lopende PV-project ...

Wat VMC betreft, vroeg ik me af of het logisch was om het permanent te laten staan?
Ik bedenk een idee voor domotica om de VMC onder bepaalde omstandigheden te besturen:
- niveau van hygrometrie dat een drempel overschrijdt op een van de sensoren van het huis
- verontreinigingsniveau overschrijdt een drempelwaarde (er zijn PM1 PM2.5 PM10-sensoren ... enz. hoe zit het met hun betrouwbaarheid en vervolgens het VOC-beheer)

wat is er te winnen?
- het stroomverbruik, hoewel de nieuwste VMC-microwatt al minder verbruikt dan de oudere generaties
- minimaliseer warmteverlies in de winter! het doet me pijn om de hitte over mijn dak te zien gaan

In ieder geval moet de VMC minstens één keer per dag draaien (douche, aanwezigheid, etc.)
Ik weet niet hoe ik de rantsoenwatch moet schatten die men zou kunnen schatten ...
Zie ook of het motorblok meerdere starts kan hebben in 24h (als dit gebeurt ...)

Als iemand een mening heeft over deze stap, ben ik geïnteresseerd!
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par LOGIC12 » 21/10/18, 20:12

hallo, we kunnen de VMC misschien de nacht van middernacht tot 6 in de ochtend stoppen, omdat 's nachts de binnenkomende lucht kouder is. MAAR, we moeten niet te laat douchen, omdat het 2 uren kost om het vocht uit de douche te krijgen, dus geen douche voorbij 21h 30.

Maar het wordt aanbevolen om de VMC nooit te stoppen, het is noodzakelijk dat het 24 / 24 H. wordt.

Het is waar dat met al het vet dat nodig is om de mond van de keuken af ​​te zuigen, het op de lange termijn zou kunnen ophouden als het gestopt was.

Men kan zich afvragen waarom men geen filtratie aan de zuigkracht van de keuken doet. Natuurlijk; het kan zijn om de handel te laten werken.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par Ahmed » 21/10/18, 20:24

Het zou logischer zijn om boven het kooktoestel een extractie te installeren die alleen tijdens het gebruik zou werken, om vette rook direct te evacueren zonder door de vmc te gaan die niet echt de rol is. .
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par phil53 » 22/10/18, 21:04

Het beste is om een ​​vmc te hebben dat lucht de kamers in blaast en de lucht wordt verdreven door de badkamer xxx en de keuken.
Deze oplossing kan worden geoptimaliseerd door de mogelijkheid te hebben om de luchtinlaat te kiezen via een leiding door de metro 's nachts en op zolder qd is er zon.
0 x
saffraan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/10/18, 14:46

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par saffraan » 24/10/18, 10:57

Dag
Hier is mijn ervaring met 40-jaren VMC.
Het heeft 2-snelheden, waaronder 1, zeer laag op de dag. Ik snij het elke nacht, ik stop de snelheid alleen voor het koken of doucheschema's en als aanvulling op de motorkap. Pas op voor de afzuigkap die kan worden aangezogen door de mond van VMC. Ik heb ook een onafhankelijke VMC geïnstalleerd voor een tweede badkamer.
Natuurlijk moet u de VMC niet snijden en terugsturen zonder te stoppen, anders bestaat er een zeker risico op condensatie in de kanalen, mede daarom kan het niet op nieuwe huizen worden gesneden. Het is een beveiliging maar afwijkend omdat vaak de vmc op hoge snelheid blijft en het is waar dat het de buitenkant verwarmt. Ook in de zomer, open ramen de vmc is nutteloos.
Dit is allemaal gezond verstand. Aandacht ook voor de besturing van de vmc, de geblokkeerde motoren komen vaak voor en in dit geval is de brand frequent .....: x
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par izentrop » 24/10/18, 11:19

phil53 schreef:Het beste is om een ​​vmc te hebben dat lucht de kamers in blaast en de lucht wordt verdreven door de badkamer xxx en de keuken.
Deze oplossing kan worden geoptimaliseerd door de mogelijkheid te hebben om de luchtinlaat te kiezen via een leiding door de metro 's nachts en op zolder qd is er zon.
Dit is het principe van double-flow met dan Canadees.
Het probleem is dat het duur is om te kopen en te onderhouden in vergelijking met de economie en de geleverde service.
Het is interessant met een houtverwarming, we kunnen ons voorstellen dat we de hete lucht in de schoorsteen herstellen, rond de behuizing.

In het toilet kan het voordelig zijn om uw mond lager te zetten, ter hoogte van de kom.

Ik vroeg me ook af, voor een eenvoudige stroom, of de monden in de kamers van water niet beter 50 cm lager dan het plafond zouden zijn, niet om de heetste lucht te evacueren, terwijl de verouderde lucht werd gerecycled, wat is het doel :?
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par phil53 » 24/10/18, 14:07

Nee Isentro, het is geen dubbele stroom. We hoeven niet eens twee luchtinlaten te hebben.
Dit systeem is veel efficiënter omdat het de lucht naar buiten duwt in plaats van aan de buitenkant te trekken.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par izentrop » 24/10/18, 14:15

Zet dan een link in plaats van raadsels te maken : Wink:
In dit geval zou het nemen van lucht uit de schoorsteen, opgewarmd door de behuizing, geen pijn doen, maar kijk uit voor condensatie als voor de dubbele stroom.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par phil53 » 24/10/18, 15:00

Ik heb geen link, ik werkte in een bedrijf dat dit soort vmc deed. Ik vind het systeem interessant.
Natuurlijk waren ze dubbel stream
De naam is Ventilairsec.
Ik had zelfs hun klepsysteem opgewaardeerd om het beginpunt van de luchtinlaat te besturen
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par izentrop » 24/10/18, 15:04

Makkelijk te vinden :)


De box moet echter gemakkelijk toegankelijk zijn voor filteronderhoud.
Wat is de onderhoudsperiode?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten