Nieuwe Echo Motor 2 project, Mines de Douai

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/11/07, 22:41

Julien ReSalut (Bob_Isat),

Leuk je weer te zien forums :)

Als u spreekt van de "serieuze klap", is dat in relatie tot S&V of iets anders? :?

Voor de PH had ik al per e-mail met ze gesproken en ik denk dat ik je een kopie no heb gegeven?
0 x
Brolensky
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 14/11/05, 15:49
Plaats: 81110 Massaguel




par Brolensky » 06/11/07, 22:41

Zoals velen van jullie kijk ik er naar uit om de resultaten van de onderzoeken van de studentengroep te horen, en om ze gepubliceerd te zien in S&V.
Om tijd te besparen (en dus het aantal tests binnen de toegewezen tijd te verhogen), lijkt het mij interessant om een ​​motor van hetzelfde type te hebben als een voertuig (beschikbaar) met een bevestiging die zichzelf heeft bewezen .
Na deze motor in zijn oorspronkelijke configuratie te hebben gekarakteriseerd, zou het, om rekening te houden met zijn slijtage, veel minder vervelend moeten zijn om de te bestuderen assemblages daar over te brengen dan om complete motoren te "laten vallen".

Maar wat zijn de prestaties van de verschillende samenstellen getest, zo lijkt het interressant, om te bevestigen of we nu in het grove van een enkele injectie van water of een dissociatie van de moleculen onder studie prestaties verschillende pH.

Succes
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/11/07, 22:45

Brolensky schreef:of een dissociatie van het molecuul, om de prestaties onder verschillende pH te bestuderen.


Wees voorzichtig met de voorwaarden ... voor bcp van mensen dissociatie = kraken = H2 ...

Er is sprake van ionisatie om hydroxylionen of hydroniums te produceren die veel minder energie vereist dan kraken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 06/11/07, 22:46

Bedankt voor deze eerste paar tips. We zullen proberen er te zijner tijd rekening mee te houden en zullen uiteraard proberen om u niet teleur te stellen.

Het lijkt ons een beetje voorbarig om dimensies te spreken, maar we nemen nota van. Onze huidige prioriteit is om een ​​dieselmotor in goede staat te vinden, atmosferisch en niet te recent (geen elektronica). We houden u op de hoogte.

Kan je ons trouwens vertellen waar je woont, André STP?

A bientôt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/11/07, 22:48

echo-moteur² schreef:Kan je ons trouwens vertellen waar je woont, André STP?


Aie ... hij woont in de hoek van ... Montreal ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Nieuw Echo-Motor project 2, Mines of Douai




par lio74 » 06/11/07, 23:00

echo-moteur² schreef:Dag

Wij zijn studenten aan de Ecole des Mines de Douai en wij zijn het team dat vorig jaar het project Echo-Moteur heeft overgenomen.
Naar aanleiding van het advies dat we kregen, hebben we besloten de montage op een dieselmotor te testen.



HAAA :D :!:

blij om te leren ... volgende stap, daar moet een niet-refractaire leraar zijn!

Kom op, op het werk! : Wink:
Al mijn aanmoediging!

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 07/11/07, 09:17

Christophe schreef:Julien ReSalut (Bob_Isat),

Leuk je weer te zien forums :)

Als u spreekt van de "serieuze klap", is dat in relatie tot S&V of iets anders? :?

Voor de PH had ik al per e-mail met ze gesproken en ik denk dat ik je een kopie no heb gegeven?


Hallo christophe. Voor de 'coup' sprak ik goed over S en V.
Dat zegt nu dat ik met zoveel mensen voor een oude waardeloze retrograde ben gegaan, dat ik niets meer te verliezen heb : Mrgreen:

Voor het effect van pH lijkt het me de moeite waard, omdat in de publi die ik je heb gestuurd, een pH-verandering van één punt 10 de hoeveelheid waterdamp vermenigvuldigt.

Als de hypothese van "dopantionen" correct is, zouden ze iets op de bank moeten zien door te spelen op de pH van het water in hun bubbler

Julian
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 07/11/07, 23:53

Hallo het team!

echo-moteur² schreef:Onze huidige prioriteit is om een ​​dieselmotor in goede staat te vinden, atmosferisch en niet te recent (geen elektronica). We houden u op de hoogte.


Voor de motor is er een ZEER stroomverbruik, goedkoop verkrijgbaar bij elke goede breuk, geproduceerd door tientallen miljoenen exemplaren, het is de XUD7 en zijn grote broer de XUD9 van PSA.

Het rust, onder andere, de 205, 305 II, 405, C15, BX.

De proto van mijn 205, gerepliceerd door Alexandre Grégoire in opdracht van het stadhuis van Vitry sur Orne, die je zonder forceren kunt inspireren (zie het bestand hier) geeft zeer goede resultaten (vervuiling en conso).

Er zijn genoeg details om dit allemaal snel te bereiken.

Het is niet nodig om een ​​van onze auto's te demonteren voor uw tests, een XUD is rond 150 € ziet er een beetje uit (zie gratis als het goed met je gaat!)

Door een motorbank ter beschikking te hebben, hoeft u vrijwel geen investering te doen, uw studie zou niet erg duur hoeven te zijn!

Veel succes voor de toekomst, en voordat u uw vragen stelt, aarzel dan niet om de zoekmachine te gebruiken in de forum (Google is je vriend! : Cheesy: )
Veel antwoorden zijn er al! :D

A+

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/11/07, 00:55

echo-moteur² schreef:Bedankt voor het veranderen van de bijnaam, het werkt duidelijk goed.
Wat het idee betreft, ging het om het testen van 2, zelfs 3-auto's.
Ons doel is om de bewerkingen die we hebben gedaan te testen, en uiteindelijk de montages die sommigen ons zouden lenen.

Maar we moeten ook niet "aangestoken" worden, want het technische gedeelte en de realisatie van de montage vormen in de werkelijkheid slechts één onderdeel van ons project. Het schrijven van bestanden vormt, net als het zoeken naar sponsors, elementen die de "rode draden" van dit project zullen zijn, en die ons niet toelaten om de 7 mensen in de techniek samen te brengen. Het is bovendien om deze reden dat we de rollen van elke persoon zo snel mogelijk wilden definiëren.

.
Wat de gekozen motor betreft, denken we eerder aan eenvoudige dieselmotoren, dat wil zeggen aan iets oudere motoren, en aan niet al te geavanceerde motoren, en vooral aan te veel elektronica, zoals de HDI en TDI die genoemd.

Het Echo-Moteur²-team

Ik ben een liefhebber van Nissan Bluebird 2000litres diesel, het zijn echte kalveren, die roken bij het opstarten, maar onverwoestbaar, en meer zonder elektronica.
Ik rijd met een van deze dieren en ik heb een reserve in geval van overlijden : Cry: vanaf de eerste, die alleen 270000 km heeft.
Als je het altijd na je werk laat leven, stem ik ermee in om het aan jou uit te lenen. Het heeft 150.000 km, en is een beetje ... gewist, omdat het een oude dame is van 87-jaren die rolde met .. (ze heeft ook 4 nieuwe injectoren)
Het probleem is dat Shout schreeuwt, zou willen dat de test wordt gedaan op een moderne motor ... dus, ik ken mij niet ...
Ik woon op 50km van de Franse grens (naast MONS) in België
Dat is het, het voorstel is gedaan en ik kan zelfs een vergoeding betalen voor de verwerking van olie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 08/11/07, 13:40

Hallo,
We zouden gewoon een post plaatsen op de forum om u te vragen welk motormodel (diesel) u ons zou adviseren te werken.

We dachten dat we gesponsord werden door een breuk of een garage. Dit kan ons niet de keuze laten voor wat betreft het model.
De andere mogelijkheid zou zijn om een ​​motor te kopen.

Voor 'lejustemilieu' lijkt ons voorstel voor de Nissan interessant voor ons. We willen graag weten of het al is uitgerust met een G-systeem of dat het origineel is.

Heeft u voor Christophe een telefoonnummer of een e-mailadres om contact op te nemen met het stadhuis van Vitry sur Orne.

Bedankt voor uw interesse in ons project.

A bientôt.

Het Echo-Engine-team.
Dernière édition par echo-moteur² de 29 / 11 / 07, 20: 58, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten