Nieuw: de bal of ronde motor

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Nieuw: de bal of ronde motor




par abyssin3 » 12/09/07, 16:58

Dit type motor zal de nieuwsgierige mechanica interesseren:
http://www.20min.ch/ro/news/economie/story/20686424
http://kugelmotor.peraves.ch/

Het heeft een nasmaak van een rotatiemotor in die zin dat de rotatie het mogelijk maakt de compressie van de gassen te verbranden, maar het is nog steeds complexer. De animatie (1er-link) verklaart het werkingsprincipe goed.
Ik heb nog geen informatie gevonden over verbruik en prestaties. Als iemand andere info heeft, zijn ze welkom.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/09/07, 18:12

"Half goedkoper dan een zuigermotor en dubbel zo betrouwbaar"


Het zien van de animatie is niet echt mijn gevoel ... en voor de uitvoering zijn de rondingen op hun site onleesbaar :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 12/09/07, 20:35

Christophe schreef:Het zien van de animatie is niet echt mijn gevoel ... en voor de uitvoering zijn de rondingen op hun site onleesbaar :(

Ja, met deze bochten keren we ons in rondje...
Dernière édition par abyssin3 de 12 / 09 / 07, 20: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/09/07, 20:35

abyssin3 schreef:Ja, ik krijg een bal ...


inderdaad:
Beeld


: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 12/09/07, 20:40

Bedankt dat je me een spiegel hebt laten zien, ik had de connectie niet gemaakt : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/09/07, 20:49

Hihihihi goed ... we draaien een beetje ROND : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/09/07, 21:06

Bonjour à tous

Ik weet niet zeker alles met deze animatie te hebben begrepen. : Cry:

De opname gebeurt op dezelfde manier als op een 2-tijd met afzuiging aan de kant van de roterende verdeler op de hub. Dan is er overdracht van gassen op de omtrek van de bal om in de expanderende 'kamer' te komen voor de opnametijd.

Er zijn deze oscillerende "kleppen", met welke snelheid kan de motor draaien? De traagheid mag niet te verwaarlozen zijn ... efficiëntie ???
Wat is de volumetrische verhouding van deze machine?
Hoe worden de afdichtingen en smering gedaan tussen de oscillerende bewegende delen?

De verbrandings "kamer" beweegt een beetje als Wankel en is ver verwijderd van de halfronde vorm. Twee kaarsen zoals op de Wankels om een ​​mengsel aan te steken dat er snel onderdoor beweegt.

Sint Thomas zei hij: "Eerst geef je dit aan mij door op de bank en dan bespreken we" : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/09/07, 22:17

Dag

Met het gemak van bewerken kunnen we onszelf nu toestaan ​​om veel vormen te maken die origineel en functioneel lijken.
het enige punt dat me dwars zit, is de strakheid van de segmenten, evenals de smering, waarschijnlijk als een tweetakt
ook de evacuatie van calorieën op de bal
Een zuiger kan van onderaf worden besprenkeld met olie of, zoals in de twee fasen, worden gekoeld door de inlaatlucht.
wanneer het vermogen in een kleine motor toeneemt, moet je de afvalwarmte kunnen afvoeren.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/09/07, 10:47

0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/09/07, 12:50

Bonjour à tous

Voor het principe van "flaps" die op zichzelf oscilleren lijkt het op de Kawertz-engine (spelling ???). Ik kon het niet vinden op internet. : Cry:

Ik zag deze 20 jaren geleden en deze motor straalde met de cilindrische onregelmatigheid van zijn koppel. De auteur heeft zijn toepassing bijvoorbeeld op grasmaaiers bedoeld.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten