Toch is de energieke crisis: vlees en landbouw

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51

Toch is de energieke crisis: vlees en landbouw




par Gilgamesh » 11/09/07, 00:21

Hallo,

Ik wil een bijdrage leveren met enkele gedachten over de huidige situatie:

De energie- en vervuilingscrisis is een product van overbevolking, die zelf mogelijk werd gemaakt door de overvloedige aanvoer van goedkope olie. De bevolkingsexplosie begint eigenlijk met de landbouwrevolutie - met de mogelijkheid om met heel weinig arbeid meer te produceren. In de traditionele landbouw is de energiebalans bijna in evenwicht - één verbruikte calorie = één gewonnen calorie. In de industriële landbouw zijn er 16 calorieën nodig om 1 calorie graan te produceren en 70 calorieën om 6 calorie vlees te produceren..... Het is gemakkelijk te zien of XNUMX miljard mensen hamburgers willen eten dat het niet meer zal werken. ..

Als je echt iets wilt doen tegen vervuiling, moet je bijvoorbeeld gewoon stoppen met zoveel vlees eten.. Tot voor kort was vlees voor veel mensen een luxe die we ons twee keer per week konden veroorloven. Je mag het niet eens zijn met dit standpunt, maar dat staat de geldigheid ervan niet in de weg...
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 11/09/07, 20:59

Bonsoir,

Goed bad : Cry: ...om mijn mooie post van gisteren weer zichtbaarder te maken, ga ik jullie wat meer vervelen met hoofdstuk 2:

2e reden voor de energiecrisis is: Vastgoed speculatie. Het is waar dat we constant op de verkeerde plek zijn omdat het te duur zou zijn om te wonen waar we werken. Ik woon in een grote stad en de meeste jonge mensen moeten accommodatie vinden die ver genoeg weg is om voor hen toegankelijk te zijn. Helaas besteden ze na het verschil aan pijnlijke en dure verhuizingen en we vragen ons af of we het met opzet doen of dat het gewoon menselijke domheid is. Natuurlijk zijn er velen die stilletjes profiteren van deze situatie en er zijn geen politici die deze zaken serieus willen veranderen want dat zou betekenen dat je de gouden gans doodt.
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/09/07, 21:40

Hallo Gilgamesh

Hetzelfde probleem aan de kust van Les Landes. De prijs van grond / huis is de afgelopen jaren zo gestegen dat je je eigen huisje minder dan 40 km landinwaarts niet meer kunt betalen.....:onheil:

Doe 80 km / dag om naar het werk te gaan .... we lopen op de kop.

We worden buitengesloten door het geld van deze *@ç# µù%[ç (gecensureerde) indringers van tweede huiseigenaren en niemand geeft erom. (behalve degenen die aan de kust werken) :x

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/09/07, 21:53

In Frankrijk is 23km de afstand moyenne werk-slaap...d.w.z. 47km/dag...

In België moet het nog hoger zijn.

Zoals je zegt, deze grote onzin is grotendeels te wijten aan de golf van onroerend goed (niet alleen aan de kust als dat je kan geruststellen)...
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 12/09/07, 08:49

Zei Flytox,

tweede huis eigenaren.
Zouden het niet de Engelsen van de City of London zijn??

Dan begrijpen we het sneller.
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 12/09/07, 17:57

Voor mij verandert er niets: ik woon in de stad maar ik heb een plek nodig voor mijn activiteit. De stad is te duur. In mijn buurt staan ​​een twintigtal winkels en dergelijke die al meer dan 15 jaar leegstaan, maar niemand geeft ze voor minder dan wat zij als marktprijs beschouwen. Maar de marktprijs heeft geen economische levensvatbaarheid tenzij het doel is om zo snel mogelijk failliet te gaan.Gevolg: het blijft leeg. en ik blijf reizen naar de buitenwijken...

Ik neem aan dat de hoogste econoloog een kannibaal is en dat hij liever makelaars en politici eet terwijl hij in een luxueuze villa woont in de beste buurt die hij illegaal bewoonde : Cheesy:
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/09/07, 18:25

Gilgamesj schreef:
Ik neem aan dat de hoogste econoloog een kannibaal is en dat hij liever makelaars en politici eet terwijl hij in een luxueuze villa woont in de beste buurt die hij illegaal bewoonde : Cheesy:


zijn te hard (moet ze gebruiken voor de methanizer en kunstmest), voor de rest heb je gelijk : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/09/07, 21:18

Hallo Freddau

freddau schreef:Zei Flytox,
tweede huis eigenaren.
Zouden het niet de Engelsen van de City of London zijn??
Dan begrijpen we het sneller.


Ik weet niet hoeveel Engelsen er in de regio wonen, maar het lijkt erop dat ze van de Gers houden, waar het minste krot onbetaalbaar wordt...

Tegen hun zin hebben ze een goede smaak en weten ze hoe ze de mooie hoekjes moeten kiezen... en ze kopen alleen wat super is.

Voor Gilgamesj .... uitstekend! : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
biomethaan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 04/03/06, 14:07
Plaats: Frankrijk

Re: Meer over de energiecrisis: vlees en landbouw




par biomethaan » 13/09/07, 14:50

Gilgamesj schreef:Hallo,


Als je echt iets wilt doen tegen vervuiling, moet je bijvoorbeeld gewoon stoppen met zoveel vlees eten.. Tot voor kort was vlees voor veel mensen een luxe die we ons twee keer per week konden veroorloven. Je mag het niet eens zijn met dit standpunt, maar dat staat de geldigheid ervan niet in de weg...


Ja, maar waarmee moet je het vervangen?
Sojasteaks zijn dat nog niet en wordt soja geïmporteerd uit Brazilië?
Wanneer eet je 1 kg faillots bij elke maaltijd....

nb: de faillots zijn peulvruchten en bevatten dus eiwitten.
"Biologische" gemeenschappen in de jaren '70,80 en 'XNUMX maakten er hun hoofdgerecht van? vreemd genoeg zijn ze verdwenen.
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 17/09/07, 10:55

3e hoofdstuk:

de andere redenen voor de energiecrisis zijn:

de fabel van eeuwige economische groei als basisbehoefte voor het goed functioneren van de economie

overdreven materialisme

de verheerlijking van persoonlijk succes tegen elke prijs

Het gebrek aan liefde voor ons kleine en grote broers en zussen in het universum

De fabel dat de mens de kroon op de schepping is en dat hij het recht heeft om alles te doen...
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten