eenvoudige truc om brandstof te besparen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/09/07, 15:34

Hallo

Aandacht in de vergelijkingen een carburateur 2 lichamen of 4 lichamen mondstukken van dezelfde diameter, zoals op de V8 niet te vergelijken met een carburateur webwer compound met een klein mondstuk en een groot mondstuk, het grote mondstuk opent na de 3 / 4 opening van het kleine mondstuk, met een snel mechanisme.
In een carburateurmotor is het absoluut interessant om de kleinste venturi te gebruiken voor het benodigde vermogen, normaal gesproken zijn de sproeiers aangepast aan de venturi om het goede mengsel te hebben.

voor consumptie is het zuiniger met een kleine venturi en dat natuurlijk ten koste van versnelling en maximaal vermogen.
Als we alleen op zoek waren naar zuinigheid, zouden we een kleine pappillon-carburateur gebruiken die aan de onderkant open is (beter vacuüm en spuiten in een carburateur zonder de pappillon in het pad van de gassen te hebben.

een motor die op zijn maximale vermogen wordt gebruikt, neemt zijn efficiëntie af, in de regel is het ongeveer 75% van zijn maximale vermogen dat de efficiëntie goed blijft en bij de snelheid van zijn maximale koppel is hij de meest economische.
Deze waarden zijn variabel afhankelijk van de constructie van de motor en van het voertuig waarin de asverhouding is geïnstalleerd. vak ect ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/09/07, 21:13

Crispus schreef:Het verkleinen van de grootte van het mondstuk zou dit defect moeten compenseren ...


https://www.econologie.com/fichiers/partager/richeS.jpg

De rijkdom neemt inderdaad sneller toe dan de luchtstroom bij depressie. Aan de andere kant, om dat te optimaliseren met de hoofdstraal zonder te knoeien met de emulsieput enz ... Ik hoop dat dit bij bepaalde snelheden geen "gaten" veroorzaakt. : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/09/07, 14:27

Cuicui schreef:[...] Maar het is veel langzamer en comfortabeler dan een XM : Cry:
Hallo, hoi, hoi ... : Wink:

Wat betreft snelheid, aangezien ik niet langer met radars "speel", beperkt dat de interesse ... Het enige is dat deze auto krachtig genoeg is om op 135 te rijden op de snelweg. ofwel de helling tegengekomen ... : Mrgreen:

Anders wordt opnieuw een record gebroken: 5.52 l / 100 met hetzelfde type rit als de vorige keer, dus ongeveer 170 km snelweg op 135-140, plus nog eens 270 km snelwegen op 100-110 (Economy Run .. .), de rest van de staatsburgers om 1500 km te halen, maar met een beladen auto halverwege de reis doorgespoeld (rijdend) en een kleine 'reinigingssessie' (4 km grondig, grondig, volledig bergopwaarts N-> S du Grand Boeuf, voor degenen die het weten).

Het komt erop neer dat als ik het geduld had, ik de homologatieconsoles kon bereiken, d.w.z. 4.9 l / 100 km bij 90 km / h gestabiliseerd, wat de normen van die tijd waren (1991), door verder te rijden snelweg bij 90 km / u ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 20/10/08, 19:54

Ik heb een nieuw verbruiksrecord op mijn SAAB 9000 i vanaf 1988 benzine 2000 cm 3 en 413 0000km. Op een 2000 km lange, verharde snelweg geladen met 5 personen + 100 kg bagage plus benzine 70 liter met een gemiddelde snelheid van 120/130: 7,4 liter / 100 km.
Het recept: 40 psi in de banden + een draaikolk (met) en een instelbare weerstand om een ​​slanker mengsel te maken. Het verbruik voor deze auto is normaal 9,5 liter / 100 km voor dit soort ritten. De economie komt overeen met 25%. Ik gebruik geen aceton. Maar aan de andere kant zeil ik op de afdalingen en met een geladen auto hebben we een zeer goede traagheid ...
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten