Hoe minder elektriciteit te besteden om te koken?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
mageflor
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 10/04/07, 11:58

Hoe minder elektriciteit te besteden om te koken?




par mageflor » 16/04/07, 11:49

Als een manier om elektriciteit te besparen bij het koken, wilde ik met je praten over zonnekokers die alleen deze gratis en hernieuwbare energie gebruiken die de zon is. Bovendien, met de opwarming van de aarde en het goede weer dat we elke dag hebben, is het echt de KANS om het te gebruiken.
Sterker nog, ik ben op dit moment bezig met mijn studie naar zonneenovens.
Dit is echt HET goede idee, want het laat toe dat zodra de oven is gekocht, er geen nieuwe kosten zijn. En dan kun je allerlei gerechten bereiden; soepen, vlees, vis, groenten, brood en gebak.
Dus ik loop stage bij het bedrijf iD Solar, het enige Franse bedrijf dat deze solarovens op de markt brengt.
Er zijn verschillende soorten ovens: parabolische ovens, met warmteconcentratie en doosovens, die werken met het broeikaseffect. De site is

Code: kiezen

www.idsolaire.com
En het is eerlijk gezegd niet duur: 199 euro voor de kleine parabolische en 269 voor de oven Sun Cook box. De parabolische oven stijgt tot temperaturen van 250 graden, net zoveel als een traditionele oven, dus koken gaat ook snel. Voor de ovendoos is de temperatuur zachter: 200 graden, waardoor voedsel veel meer voedingsstoffen kan vasthouden. En het andere belang is dat er voor deze ovendoos niet eens toezicht hoeft te worden gehouden op het koken. Het kookt alleen zodat we in deze tijd iets anders kunnen doen. Er is geen risico dat het brandt omdat de warmte overal goed wordt verdeeld. Bovendien is het gemakkelijk te vervoeren en neemt het overal mee naartoe, zoals een koffer, camping of picknick bijvoorbeeld. Omdat de spiegels plat op het deksel zijn, zijn deze reflectoren die zonlicht in de kast sturen, bovendien geen risico dat er een open haard aan de buitenkant van het apparaat is. Dus het is veilig. Kook in minder dan 1H en 1H-karbonades en vissen in 1H15-folie kunnen worden gemaakt. Het zet je aan het denken! Voor de zomer, en zelfs de lente met de hitte die we nu hebben ... Als we tenminste zouden kunnen proberen verstandig te gebruiken wat er met ons gebeurt. Bovendien is dit des te relevanter voor zover de barbecue kankerverwekkend is, dus het houdt eigenlijk alle aantrekkingskracht van barbecue met gegrild voedsel zonder de nadelen van gezondheid!
Het is waar dat het aan ons is die zich bewust zijn van de urgentie van de situatie en de onmiddellijke noodzaak om energie te besparen door een voorbeeld te stellen en er om ons heen over te praten. We spelen allemaal een rol: alles wat we weten dat kan helpen energie te delen delen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 16/04/07, 11:55

Ben je zeker een student, gezien de advertentie die je voor idsolar maakt? : Roll: : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 13/07/07, 12:04

Het is gemakkelijker om te doen zoals de Chinezen, eet veel rauw voedsel.

En dan met de tijd die we nu hebben, zijn we er niet om warm te eten : Cheesy:
0 x
STF
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 08/01/07, 20:54
Plaats: Isère




par STF » 13/07/07, 16:01

zo ja, daar verbetert het : Lol: : Mrgreen:
Anders is er ook nog "de Noorse pot" (hier al te zien trouwens ..) principe: isoleer de kom zo goed mogelijk warm in ruwe wol, kurk, ... om de warmte vast te houden, het werkt voor een stoofpotje laat sudderen of pasta door slechts 2-3 minuten te verwarmen in plaats van 10 ...
Nog niet getest op de zonne-oven ... het zal komen.
Ik had een opblaasboot op een site gezien, het leek praktisch reizen, als het iets zegt tegen iemand die rendement heeft ... bedankt.

STF
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/07/07, 21:02

En het is eerlijk gezegd niet duur: 199 euro voor de kleine parabolische en 269 voor de oven Sun Cook box. De parabolische oven stijgt tot temperaturen van 250 graden, net zoveel als een traditionele oven, dus koken gaat ook snel. Voor de bakoven is de temperatuur zachter: 200 graden,


Niet snel klaar, de dichters ???? Voor deze prijs vind ik een martinette in perfecte staat!
Goed, natuurlijk, perfect voor bewustwording, maar toch, gezien de snelheid van de smic, hebben we dat niet te doen (vooral, gezien de tijd dat ik 's avonds thuiskom van mijn werk, zonnekoker ... . blah!)
Natuurlijk kunnen we koud eten:
kaviaar, oesters, kreeftmayonaise, gerookte zalm, champagne, niets anders dan lokale producten ....
:D :D :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten