Guinard meercellige pomp: lek op platina ...

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/04/07, 18:58

Bolt schreef: : Mrgreen: maar hey, voor uw aanvraag moet het werken


Nou, ik heb niet echt grote kracht nodig, integendeel
omdat het is om in zonnepanelen te injecteren (hoe lager het debiet, hoe meer het water opwarmt ... hoewel de realiteit niet zo eenvoudig is, aangezien het beste compromis moet worden gevonden: verwarmingsenergie / pompende energie ... als de energie van het paneel <zoveel stroom verbruikt om elektrische verwarming te maken :D )

Momenteel is de motor 700W en heb ik een maximale druk. van 1.2 bar (max stijging van de panelen) en in permanente modus van 0.8 bar (tenslotte dit alles met het "lek")

Bolt schreef:nu is het een "mechanische afdichting": grafiet ring ondersteund door een veer op een keramische ring, hetzelfde type als voor de waterpomp op automotor


Precies daar is dat ... Ik wist niet dat het een afdichtende functie had (ik dacht om schrappingen te beperken)

Bolt schreef:als het goed demonteert, moet je gewoon de juiste onderdelen vinden en de pomp is als nieuw


Dit maakt 2 voorwaarden ... moeilijk te verzoenen gezien de moeilijkheden die ik al ben tegengekomen om een ​​"bekwame" professional te vinden ...

Er zijn ook de motorlagers en de bladen die kunnen (en kunnen) slijten ... de kans is groot dat de pomp tientallen uren stationair heeft gedraaid ...

Bolt schreef:(in plaats van het recyclingcentrum te vervuilen met de oude pomp, waarvan de motor niet eens is doorgebrand : Mrgreen: )

bout


Het kent me dus niet goed: deze pomp wordt "intern" gerecycled voor een externe toepassing (zoals het besproeien van de tuin door de beek in te pompen die we op de bodem van het land hebben ... Wat is verboden? : Mrgreen: )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/04/07, 19:05

ThierrySan schreef:Want als het alleen is om de vloeistof in het zonnecircuit te laten circuleren, dan biedt Citro u de juiste methode om te gebruiken. U hebt geen druk nodig (of heel weinig, in de orde van 1 tot 2 bar), maar alleen om uw vloeistof in het circuit te laten circuleren.


Uh ... ik heb nooit gezegd dat het onder druk moest stijgen ... Cf de druk gemeten 1.2 en 0.8 bar ...

ThierrySan schreef:Aan de andere kant, de druk van je circuit, gesloten, is op geen enkele manier meer gerelateerd aan de afgiftehoogte van de vloeistof, omdat deze in hetzelfde circuit blijft en een ander circuit door een wisselaar verwarmt ...
U hoeft alleen maar naar de circulatiestroom te kijken (uiteraard in direct verband met het vermogen van uw vloeistof om warmte te verwarmen en opnieuw te verdelen) voor een gebruiksdruk die hoger is dan de totale drukval.


Het is niet zo "simpel" of liever nog eenvoudiger: het is (zoals bij CuiCui trouwens) een "open" circuit met warmteterugwinning in een thermische buffer (ik zou doen een bericht over het onderwerp als alles werkt en ik prestatiecijfers heb).

ThierrySan schreef:Als u echter uw watercircuit wilt, wilt u het open, moet u rekening houden met de zuighoogte en afgifte van uw vloeistof, met ook de drukval. Daar is het duidelijk dat je je pomp dienovereenkomstig moet aanpassen: deze zal noodzakelijkerwijs groter zijn ...


Nou dat is de vraag: de pomp is momenteel 700W (nou ja, de motor) maar ik vroeg me af of het beter was om geen iets minder krachtige pomp te nemen zodat de stroom in de panelen lager is. Aan de andere kant zou een minder krachtige pomp langer dan een jaar werken, dus regelmatiger onderhoud.

Over dit: de pompen (motor + body) van dit "kaliber" en technologie (multicellulair: 4 of 5 cellen) worden gegeven voor welke levensduur? (gemiddeld natuurlijk)

ThierrySan schreef:Om te valideren wat ik naar voren heb gebracht, vond ik dat dat echt drinkbaar was:
http://www.thermexcel.com/french/ressou ... lateur.htm


Oh, het doet me denken aan lessen turbomachines :) (maar ik kende thermexcel al. Ik zal waarschijnlijk in hun programma's investeren, het is niet zo duur, ook al is het alleen uitstekend ...)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/04/07, 19:33

Dag

Hiermee zijn de foto's van een belloseal interne daimeter 17 mm externe 30 mm een ​​standaard voor zwembadpompen
Ik dacht dat ik het in mijn eerste bericht heb uitgelegd, maar ik zie dat het niet goed wordt begrepen
Op deze pompen, als ze van kwaliteit zijn, is de motoras van bepaald roestvrij staal gemaakt van staal en, wanneer de belloseal stroomt, roest de as, maar de afdichting zit niet op de as, plaats gewoon een blik compact vet onder de bellosel met de as.
wanneer ik ze terug doe, doe ik een druppel olie op het keramiek voor de eerste droge runs
Over het algemeen moet u, wanneer het zonk, het kogellager controleren voordat u het $ 3,5 6202 of 6203 RS vervangt
Zodat de pomp zijn jeugd vindt, is het noodzakelijk om de speelturbine met de flens te controleren voordat deze bijna moet wrijven, als de turbine een beetje versleten is, een eenvoudige kleine folie achter de turbine
soms wordt het losgeschroefd, het heeft linkerdraden, een kleine schok om het los te schroeven,
Deze pompen voor een wisselaar hebben in normale tijden geen druk nodig, maar als het circuit leeg raakt, is het noodzakelijk om de vloeistof boven op het dak te kunnen duwen
Nu, in tegenstelling tot wat ik geloof, hoe meer de vloeistof circuleert, hoe beter de totale opbrengst, ik heb al deze metingen lang geleden gedaan ...
Ik had een huissysteem om mijn zwembad te verwarmen met een wisselaar op het dak, (toen de kinderen opgroeien en stoppen met baden, heb ik dit allemaal weggedaan)

Laat uw pomp gewoon de afdichtingen en het kogellager vervangen voordat het maximaal $ 25 kost, er is niets dat de nieuwe pompen niet zo ingewikkeld meer maakt ...
Andre
Beeld

Beeld

Beeld

Upload foto's met PicTiger
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/04/07, 21:01

Andre schreef:Laat uw pomp gewoon de afdichtingen en het kogellager vervangen voordat het maximaal $ 25 kost, er is niets dat de nieuwe pompen niet zo ingewikkeld meer maakt ...
Andre


Eigenlijk begreep ik dat niet in je eerste bericht, bedankt voor de afbeeldingen.

Het probleem is nu om een ​​"belloseal" te vinden die compatibel is. Eerlijk gezegd heb ik weinig hoop gezien hoe de "pro's" die ik ontmoette terughoudend waren om mij reserveonderdelen voor deze pomp te leveren ... Dit is ook het systeem van overCONsumption ... :onheil:

Deze pomp zal ik daarom houden, maar voor een ander gebruik omdat ik de zonne-energie zo snel mogelijk wil starten, vooral gezien de huidige hitte ...

Voor warmtewisselaars, ja, ze zijn beter wanneer het regime turbulent is (dus snellere stroom), maar ik had het over efficiëntie op lange termijn, rekening houdend met het verbruik van de pomp ook.

ps: als ik ooit een belloseal vind, hoe halen we die dan eruit? Als een klassiek lager?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 15/04/07, 21:13

welkom

Beestvraag: heb je echt een pomp nodig?
het hete gaat de afdaling koud !!!!
een goed geplaatste bufferballon en voila : Cheesy:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 15/04/07, 21:32

Ja, Citro, het is gelijk aan een gesloten circuit verwarmingscircuit, behalve dat de verwarming als een warmtewisselaar zou werken. : Wink:

De Zac-manier zou ook heel goed werken, maar beter in een gesloten circuit ... hoewel ik heb gelezen dat dit type systeem niet graag de winter doorbrengt! Normaal.

Chris, ik heb geprobeerd informatie te vinden over de levensduur van deze pompen of aan / uit-cycli of over de frequentie van onderhoud. Maar ik heb niets gevonden. Het enige wat ik kon vinden waren de ontstekingscycli die een pomp kon doorlopen en ik denk dat het op de KSB- of Salmson-website stond ... Ik weet het niet! Het was ongeveer 100000. Trouwens, in dit geval lijdt alleen de elektromotor en hij is het die de levensduur van het systeem bepaalt in ontstekingscycli.
Dan levensduur van lagers, afdichtingen, mechanische afdichtingen ... Niets te vinden!

Om uw lek een beetje beter te vinden, kunt u ons vertellen aan welke kant van de plaat het lijkt ... Als het aan de voorkant is, is het de O-ring (zoals ik hierboven dacht). Maar als het achter is (motorzijde, langs de boom), zal het meer lijken op Citro of André ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/04/07, 23:38

:? Ik ben geen expert, maar de stroom moet in verhouding staan ​​tot de delta T °, ​​toch?
Als de stroom te hoog is, wordt de sensor gekoeld door de circulator en de output daalt, als de stroom te laag is, wordt de sensor oververhit en worden calorieën niet hersteld, de output daalt ook ...
Ben ik verkeerd? :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/04/07, 23:50

Dag
ps: als ik ooit een belloseal vind, hoe halen we die dan eruit? Als een klassiek lager?

Nog steeds gemakkelijker dan een rol op de as met de duim en wijsvinger en in de holte draait het keramiek met een kleine draaiing. In het algemeen is het deel in grafiet dat een gestreepte tun kleine spleet heeft met nauwelijks zichtbaar oog .

Het eerste ding om de pomp te demonteren, neemt de belloseale, neemt de metingen, onderzoekt het soms, het is gewoon een vuil dat op het keramiek zit, je vindt dat het in een winkel met kogellagers veel afdichting op voorraad houdt.
Hoe dan ook, je zult het op een dag repareren en alles zal volgen
u hoeft de motor niet te demonteren, scheid gewoon de pomp en de motor, verwijder de turbine (draai soms de linkse schroefdraad los) en u hebt alle sdeu-stukken in de hand) met de stukken die u zult vinden
doos niet de kop met de pompmarkering. Deze afdichtingen worden standaard gemaakt. We vinden ze bij andere toepassingen.
Pompbedrijven en pompherstellers maken de geschiedenis vaak ingewikkeld alsof het een injectiepomp is, er zit niets in ...
Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 16/04/07, 01:20

Andre schreef:Pompbedrijven en pompherstellers maken de geschiedenis vaak ingewikkeld alsof het een injectiepomp is, er zit niets in ...
Andre


+1

ze verkopen bij voorkeur een nieuwe pomp

soms verkopen ze een reparatieset, en er zijn veel nutteloze onderdelen naast de essentiële mechanische afdichting en het kost een derde van de prijs van een nieuwe pomp

André heeft gelijk: controleer het motorlager aan de pompzijde, hij heeft misschien de beker gedronken en gaat dan niet mee. Als het nog steeds goed is, doe er een beetje lagervet in, als het goed wordt gedaan, gaat uw pomp langer mee dan een nieuwe :P

in termen van het bepalen van "de" juiste pomp: moet zowel het benodigde debiet voor uw installatie als de druk kennen en is zelfaanzuigende werking noodzakelijk?

vaak publiceert het soort pomp uw link nooit het hydraulische rendement omdat het slecht is, soms zeggen ze gewoon "hoog hydraulisch rendement", dus het is misschien wel een van de minder slechte

in 4 of 5 m3 / h is het vermogen nauwelijks hoger dan 60% voor een kwaliteitspomp (4m3 / h bij 4,5 bar is dan uitgerust met een 1100 w motor)

als je niet veel druk nodig hebt, neem dan een pomp dienovereenkomstig, anders is het alsof je je auto gebruikt terwijl je in de 1e versnelling blijft: hallo energieverbruik

een goede pomp van 4 m3 / h bij 1,8 bar is uitgerust met een motor van 370 W

aan de andere kant, hoe zwakker de motor, hoe minder deze een goed elektrisch rendement heeft in vergelijking met het geleverde werk, maar een kleine motor verbruikt altijd minder dan een grote

bout
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 16/04/07, 10:17

zac schreef:Beestvraag: heb je echt een pomp nodig?
het hete gaat de afdaling koud !!!!
een goed geplaatste bufferballon en voila : Cheesy:


Als je de foto's ziet die je begrijpt, is het antwoord ja: onmogelijk zonder pomp (vooral omdat het systeem leeg is ...)

De buffer is enkele duizenden liters en is ook bedoeld om de woning te verwarmen via vloerverwarming (dus lage T °) die onmogelijk te "verplaatsen" is ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten